Vitenskapelige publikasjoner
Hennig, Åsmund;
Drangeid, Magne;
Christensen, Sofija
(2025)
Dialogisk litteraturundervisning. Noen grunnleggende trekk.
I: Samtaler om litteratur. Hva kan lærerstudenter lære oss?.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 9788205598881.
s.14-28.
Hennig, Åsmund;
Christensen, Sofija;
Drangeid, Magne
(2025)
Samtalene om tekstene - hovedtrekk.
I: Samtaler om litteratur. Hva kan lærerstudenter lære oss?.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 9788205598881.
s.235-252.
Hennig, Åsmund;
Christensen, Sofija;
Drangeid, Magne
(2025)
Samtalene om litterær lesing og undervisning - hovedtrekk.
I: Samtaler om litteratur. Hva kan lærerstudenter lære oss?.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 9788205598881.
s.253-264.
Christensen, Sofija
(2018)
Fostering Intercultural Competence: Cultural Resources in “På Vei” – Textbook for Learning Norwegian.
I: Teaching Languages and Cultures: Developing Competencies, Re-thinking Practices.
Cambridge Scholars Publishing.
ISBN 978-1-5275-0893-4.
s.187-209.
Christensen, Sofija
(2018)
Lærebokas ressurser for utvikling av interkulturell kompetanse: En undersøkelse av multimodalitet i læreverk i grunnleggende norsk for språklige minoriteter.
I: Multimodalitet i skole- og fritidstekstar.
Fagbokforlaget.
ISBN 9788245022889.
s.139-155.
Kristensen, Sofija
(2016)
"Studenti sa sela" Arnea Garborga: Između stvarnog i fiktivnog.
Kultura.
ISSN 0023-5164.
Hefte 150.
s.206-223.
Kristensen, Sofija
(2013)
Univerzitet u književnosti: Univerzitetski roman u angloameričkoj i norveškoj književnosti.
Kultura.
ISSN 0023-5164.
Hefte 138.
s.102-116.
Todić, Sofija
(2013)
Uporedna analiza svetih junaka u Teodosijevom žitiju svetog Save i Sagi o svetom Olafu Snorija Sturlasona.
Philologia Mediana.
ISSN 1821-3332.
Volum 5.
s.27-41.
Christensen, Sofija
(2012)
Norina tarantela, ples po rubu rodnih normi.
Kultura.
ISSN 0023-5164.
Hefte 136.
s.163-175.
Todić, Sofija
(2012)
Ibsen’s Danse Macabre: The importance of auditory elements in Henrik Ibsen’s drama John Gabriel Borkman.
Muzikologija.
ISSN 1450-9814.
Hefte 13.
s.163-180.
Todić, Sofija
(2012)
Heda Gabler – Klavir kao dramsko oruđe.
Kultura.
ISSN 0023-5164.
Hefte 134.
s.58-75.
Todić, Sofija
(2010)
Revitalization of Ibsen’s ‘Peer Gynt’ in Oslo today: Intertextuality in a Scene.
Kultura.
ISSN 0023-5164.
Hefte 126.
s.212-224.
Formidling
Christensen, Sofija
(2023)
Lik en gjøk: Lærdommene om identitet fra en tospråklig fabel.
34. IASS konferanse;
2023-08-02 - 2023-08-05.
Thomassen, Wenche Elisabeth;
Christensen, Sofija;
Kristiansen Aspnes, Daniel;
Pereira, Unni Puntervold
(2022)
"Jeg følte meg som en del av universitetet og samtidig følte jeg meg inkludert": Identitet som motivasjonsfaktor for andrespråkslæring..
NORDAND 15 - forskningskonferanse om nordens språk som andrespråk ;
2022-05-24 - 2022-05-26.
Kristiansen, Daniel Aspnes;
Thomassen, Wenche Elisabeth;
Christensen, Sofija;
Pereira, Unni Puntervold
(2022)
"Jeg følte meg som en del av universitetet og samtidig følte jeg meg inkludert": Identitet som motivasjonsfaktor for andrespråkslæring..
NORDAND 15: Forskningskonferanse om Nordens språk som andrespråk;
2022-05-24 - 2022-05-26.
Christensen, Sofija;
Myren-Svelstad, Per Esben
(2020)
Presentasjon av prosjektet: Visual Representations of Depression in the Blog Comic: How Hyperbole and a Half Appeals to Readers of All Ages.
Arbeidsseminar for forskingsgruppa "Grafisk litteratur";
2020-02-14 - .
Christensen, Sofija;
Myren-Svelstad, Per Esben
(2018)
Presentasjon av prosjektet: «'Akin to Peer Gynt': The Power of Adaptation in Peer Gynt».
Fellesmøte for norskseksjonen;
2018-05-24 - .
Christensen, Sofija
(2018)
Contextualized or not?: An analysis of situation-bound utterances in beginner-level Norwegian L2 textbooks.
8th International Conference on Intercultural Pragmatics & Communication;
2018-06-08 - 2018-06-10.
Christensen, Sofija;
Myren-Svelstad, Per Esben
(2018)
"Akin to Peer Gynt": Remolding Peer in Adaptation.
XIVth International Ibsen Conference;
2018-09-05 - 2018-09-08.
Christensen, Sofija
(2017)
Intercultural competence in beginner-level textbooks for learning Norwegian as a second language.
Less Widely Used and Less Taught Languages: Language Learners' L1s and languages taught as L2s;
2017-06-16 - 2017-06-17.
Christensen, Sofija
(2017)
I Wonder Why I'm Here: Picturebooks and the Development of Young Readers’ Global Competence
.
Changing perspectives and approaches in contemporary teaching;
2017-10-23 - 2017-10-25.
Christensen, Sofija
(2016)
Fostering Intercultural Competence: Cultural Resources in “På vei” – Textbook for Learning Norwegian.
Teaching Languages and Cultures in the Post-Method Era: Developing Competencies, ;
2016-11-11 - 2016-11-12.
Christensen, Sofija
(2015)
Språkene og den nyere litteraturen i Serbia og regionen.
Norsk-serbisk vennskap: foredragsserie ;
2015-07-02.
Christensen, Sofija
(2015)
Discussion of the Representation of Norwegian Centres of Excellence in Both Fiction and Reality.
International Conference: Beyond the Crisis in the Humanities: Transdisciplinary Transformations of Contemporary Discourses on Art and Culture;
2015-04-24 - 2015-04-25.
Todić, Sofija
(2012)
The Polyfunctionality of Music in Ibsen’s Dramas.
Topics in the Aesthetics of Music and Sound;
2012-03-22.
Todić, Sofija
(2011)
The Narrative of Piano and Piano Music in Nineteenth-Century Literature.
2nd ENN Conference Working with Stories: Narrative as a Meeting Place for Theory, Analysis and Practice ;
2011-03-10 - 2011-03-11.
Todić, Sofija
(2010)
Upotreba klavira u Ibsenovim dramama.
Filološka istraživanja danas: Jezik, Književnost, Kultura; Zbornik rezimea;
2010-11-26 - 2010-11-27.