KSU og Filiorum var med da Forandringsfabrikken lanserte rapport om barns opplevelse av barnehagen

I rapporten «Trygt for oss» har 722 barnehagebarn delt sine erfaringer og gitt råd om hva som er en trygg barnehage for dem.

Rapport fra Forandringsfabrikken tildelt KSU
Kontorsjef Kari-Anne Svensen Malmo (t.v.) var KSUs representant på møtet, mens Klara Øverland (nummer tre fra venstre representerte Filiorum. Helt til høyre Marit Sanner, leder av Forandringsfabrikken. Fremst Sofie og Adrian, ungdommer som er tilknyttet Forandringsfabrikken under benevnelsen «proffer.» (Foto: Morten Brun/Forandringsfabrikken)

Denne uka var Kunnskapssenter for utdanning (KSU) og Filiorum - Senter for barnehageforskning invitert til Oslo og lanseringen av rapporten «Trygt for oss,» som er utarbeidet av Forandringsfabrikken.

I rapporten har 722 barnehagebarn i alderen 2-5 år delt erfaringer og gitt råd om hva som er en trygg barnehage for dem. KSU gratulerer Forandringsfabrikken med vel gjennomført arbeid, og gleder oss til å lese rapporten!

Rapporten kan leses og lastes ned her.

Forandringsfabrikken er et kunnskapssenter som henter inn kunnskap fra barn og unge. Målet til Forandringsfabrikken er at barn opplever skole og hjelpetjenester og andre systemer som trygge og nyttige, opplyser organisasjonen på sine nettsider.