Gølin Christine Kaurin Nilsen
Associate Professor
Contact
Telephone: 51834501
Email: golin.nilsen@uis.no
Room: HG O-211
Department
Faculty of Arts and Education
Department of Education and Sports Science
Associate Professor
Telephone: 51834501
Email: golin.nilsen@uis.no
Room: HG O-211
Department
Faculty of Arts and Education
Department of Education and Sports Science
Nilsen, Gølin Kaurin; Manne, Gerd
(2023)
Ny i Norge, tekstbok (6. utgave).
Fagbokforlaget.
ISBN 9788211047441.
Nilsen, Gølin Kaurin; Manne, Gerd
(2023)
Ny i Norge, arbeidsbok (6. utgave).
Fagbokforlaget.
ISBN 9788211047458.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2022)
Substantivfrasens kompleksitetsutvikling i innlærerspråk. En konstruksjonsgrammatisk analyse av skriftlig produksjon fra A1- til B2-nivå.
Universitetet i Stavanger.
Hefte 625.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2019)
På nivå. Grammatikk i norsk som andrespråk. A1-A2..
Fagbokforlaget.
ISBN 9788211025777.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2019)
På nivå. Grammatikk i norsk som andrespråk. B1-B2..
Fagbokforlaget.
ISBN 9788211025807.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2019)
På nivå. Arbeidsbok A1..
Fagbokforlaget.
ISBN 9788211025784.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2019)
På nivå. Arbeidsbok A2..
Fagbokforlaget.
ISBN 9788211025791.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2019)
På nivå. Arbeidsbok B1..
Fagbokforlaget.
ISBN 9788211025814.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2019)
På nivå. Arbeidsbok B2..
Fagbokforlaget.
ISBN 9788211025821.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin; Fuentes, Kari Elisabet
(2019)
Norwegian as a Second Language (bokmål)..
Fagbokforlaget.
ISBN 9788211033017.
Tonne, Ingebjørg; Onnis, Luca; Rodina, Yulia; Andersen, Mari J. Wikhaug; Steien, Guri Bordal; Gudmundsen, Jenny; Andresen, Hanna Solberg; Olstad, Anne Marte Haug; Li, Peng; Cameron, Sarah; Jølbo, Ingri Dommersnes; Golden, Anne; Nilsen, Gølin Kaurin
(2023)
Multilingual/second language acquisition and learning across the lifespan.
MultiLing Closing Conference;
2023-10-18 - 2023-10-20.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2023)
Anne Hvenekilde-forelesningen 2023: En konstruksjonsgrammatisk læringspyramide.
NOA-konferansen 2023 (Norsk som andrespråk);
2023-05-24 - 2023-05-26.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2023)
Fraser.
Gjesteforelesning Sorbonne Universitet;
2023-12-07.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2023)
Kompleksitet i substantivfrasen i innlærerspråk.
Gjesteforelesning Sorbonne universitet;
2023-12-08.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2023)
Respons, læreplan og kompetanse.
Planleggingsdag Johannes Læringssenter;
2023-11-16.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2023)
Kompleksitet og konstruksjoner A1-B2.
Planleggingsdag Oslo VO;
2023-08-16.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2023)
Kompleksitet og konstruksjoner A1-B2.
Planleggingsdag TROVO;
2023-11-08.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2023)
Kompleksitet og konstruksjoner A1-B2.
Planleggingsdag Bergen læringssenter;
2023-11-02.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2023)
Kompleksitet og korrekthet - SF-konstruksjonens utvikling A1-B2.
Nasjonal sensorsamling (skriftlig del, Norskprøven);
2023-02-14 - 2023-02-15.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2023)
Ny i Norge anno 2023: Hva er nytt i Nordby?.
Fagbokforlagets nettmagasin.
Nilsen, Gølin Kaurin; Fjeld, Jorunn
(2022)
Norsk nå! og den nye læreplanen.
Fagbokforlagets nettmagasin.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2022)
Grammatikk og grammatikkdidaktikk.
Lesesenteret, videreutdanning for norsklærere;
2022-01-20.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2022)
Funn fra phd.-arbeid: Substantivfrasens kompleksitetsutvikling i innlærerspråk. En konstruksjonsgrammatisk analyse. .
Fagdag;
2022-09-14.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2022)
Fra A1-nivå til B2-nivå: Utvikling og vurdering.
Fagdag;
2022-09-28.
Nilsen, Gølin Kaurin; Jølbo, Ingri Dommersnes
(2022)
Språk og språklæring.
Kurs for lærere;
2022-04-19.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2022)
Hva er vanskelig i norsk?.
Kurs for lærere;
2022-06-01.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2022)
Development of constructions in learner language (A1-B2-level): A construction grammar pyramid.
NORDAND 2022;
2022-05-20.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2022)
Substantivfrasens kompleksitetsutvikling i innlærerspråk.
Den niende forskningskonferansen for norsk som andrespråk;
2022-02-03 - 2022-02-04.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2021)
Paper: From attempt to success - the development of orthographic proficiency in the NP in Norwegian LL.
Spelling, Writing and Identity, 2nd Symposium on Linguistic Identities;
2021-11-29 - 2021-11-30.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2021)
Substantivfrasens kompleksitetsutvikling i innlærerspråk.
Språkforum;
2021-10-20.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2021)
Rammeverkets nivåer, med særskilt vekt på B1 og B2 .
Planleggingsdag for lærere;
2021-01-25.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2021)
Fra B1 til B2: fra terskel til oversikt (forkortet versjon).
Planleggingsdag for lærere;
2021-02-01.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2021)
Digitale hjelpemidler i et andrespråksperspektiv.
Etter- og videreutdanning;
2021-11-03.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2020)
"Skriving når norsk er andrespråket - i voksenopplæringen".
Planleggingsdag Trondheim VO-senter;
2020-08-12.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2020)
"Skriving når norsk er andrespråket - i voksenopplæringen".
Planleggingsdag Johannes VO-senter;
2020-08-13.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2020)
Om På nivå : intervju med forfatter.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2019)
According to Level? An investigation of Noun Phrase Development in Learner Languge (Norwegian) from A1 to B2..
MultiLing;
2019-03-26.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2019)
Substantivfrasens utvikling hos innlærere med norsk som andrespråk (A1-B2).
NORAND 2019;
2019-05-27 - 2019-05-29.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2019)
På nivå? Substantivfrasens utvikling i norsk som andrespråk - og bildeoppgaven..
Sensorsamling Kompetanse Norge;
2019-09-09.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2019)
En nivåbasert grammatikk i norsk som andrespråk..
Seminar;
2019-10-28.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2019)
En nivåbasert grammatikk i norsk som andrespråk..
Fagbokforlagets fagkveld;
2019-11-19.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2019)
Grammatikk uten metaspråk..
DEMCI - Ydalir conference;
2019-11-25.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2019)
Developing Grammatical Complexity across Proficiency Levels. .
Symposium Lingvistiske Identiteter ;
2019-09-02.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2018)
Substantivfrasen i norsk som andrespråk: Fra A1 til B2.
NOA-konferansen 2018;
2018-10-11 - 2018-10-12.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin; Thomassen, Wenche Elisabeth
(2018)
Det flerspråklige klasserommet.
Profesjonsdag GLU;
2018-02-22.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2018)
Læring av - og undervisning i - norsk som andrespråk .
Fagdag for lærere;
2018-11-13.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2017)
Morsmål og flerspråklighet.
Kompetanseløft for ansatte i åpne barnehager, 3. samling;
2017-09-06.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2017)
Morsmål og flerspråklighet.
Kompetanseløft for ansatte i åpne barnehager, 3. samling;
2017-09-08.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2017)
Morsmål og flerspråklighet.
Kompetanseløft for ansatte i åpne barnehager, 3. samling;
2017-09-13.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2017)
Morsmål og flerspråklighet.
Kompetanseløft for ansatte i åpne barnehager, 3. samling;
2017-09-15.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin; Berggren, Truls; Anundsen, Lene A
(2017)
Fra terskel til oversikt: fra B1 til B2 .
Heldagsseminar (Kompetanse Norges kursbase) - presentasjonen ble holdt av Gølin Kaurin Nilsen;
2017-10-20.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin; Berggren, Truls; Anundsen, Lene A
(2017)
Fra terskel til oversikt: fra B1 til B2.
Heldagsseminar (Kompetanse Norges kursbase) - presentasjonen ble holdt av Gølin Kaurin Nilsen;
2017-10-31.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin; Berggren, Truls; Anundsen, Lene A
(2017)
Fra terskel til oversikt: fra B1 til B2.
Kurs for lærere ved Rosenhof skole, Oslo;
2017-11-09.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2021)
Tante Agates hemmeligheter (del 2): Tante Agates glemte hage.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2021)
Tante Agates hemmeligheter (del 1): Tante Agates grønne kommode.
Nilsen, Gølin Kaurin
(2021)
Tante Agates hemmeligheter (del 3): Tante Agates nøyaktige notater.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2020)
På nivå : Lærerressurs.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2020)
Nettressurs (oppgaver) : På nivå.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin
(2018)
I bredden og i dybden - foredrag om norsk som andrespråk i yrkesfaglig sammenheng.