Formidling
Sølvik, Randi M.;
Grini, Nina
(2024)
Å verdsette elevenes perspektiv i videregående skole.
Oppfølgingssamling for lærere i INTERACT tiltaket;
2024-01-25 - .
Vaaland, Grete Sørensen;
Sølvik, Randi M.;
Ertesvåg, Sigrun K.
(2024)
Teachers’ experience with systematic observation in the INTERACT online teacher coaching intervention.
Workshop on systamtic observation in educational research;
2024-09-17 - 2024-09-18.
Tjelta, Anna Gausland;
Sølvik, Randi Myklebust
(2024)
Teachers’ potential to promote students’ deeper learning and metacognition in teaching.
11th International Biennial Conference of EARLI SIG 16 Metacognition and Self-Regulated Learning;
2024-09-11 - 2024-09-13.
Vaaland, Grete Sørensen;
Sølvik, Randi M.
(2023)
INTERACT Intervention completed - lessons learned.
INTERACT project team meeting;
2023-09-21 - 2023-09-22.
Sølvik, Randi M.;
Vaaland, Grete Sørensen
(2023)
INTERACT: ei støtte for å praktisere LK20?.
Digitalt seminar for lærere i INTERACT tiltaket;
2023-01-17 - .
Sølvik, Randi M.
(2023)
Veiledning i Læringsmiljøprosjektet - ein balansekunst?.
Veiledersamling;
2023-01-17 - .
Sølvik, Randi M.
(2023)
Qualitative analysis of video observations.
PhD course;
2023-10-16 - .
Sølvik, Randi M.
(2023)
Systematic observation - observation protocols.
PhD course;
2023-09-18 - .
Sølvik, Randi M.;
Grini, Nina
(2023)
Hvordan videreføre profesjonell utvikling uten coaching?.
Oppfølgingssamling for lærere i INTERACT tiltaket;
2023-10-25 - .
Sølvik, Randi M.;
Vaaland, Grete Sørensen;
Ertesvåg, Sigrun K.
(2022)
Teachers' self-observation in research and practice.
.
QUINT Observation System Seminar;
2022-05-10 - .
Sølvik, Randi M.
(2021)
Fagdag: Å støtte elevenes faglige og sosiale læring i lys av LK20.
digital fagdag for Rykkinn skole;
2021-01-04 - .
Sølvik, Randi M.
(2021)
Forskningspresentasjon: Teachers' potential to promote students' deeper learning in whole-class teaching.
Forskningssamarbeid;
2021-05-27 - .
Sølvik, Randi M.
(2021)
INTERACT - An intervention to enhance classroom interaction quality in upper-secondary school.
Systematic observation seminar;
2021-09-21 - 2021-09-22.
Gusfre, Kari Stamland;
Sølvik, Randi M.
(2021)
The Coach training - supporting the implementation of an observation-based coaching intervention .
Systematic observation seminar;
2021-09-21 - 2021-09-22.
Sølvik, Randi M.
(2021)
Inkluderande læringsmiljø og undervisning - å støtte fagleg og sosial læring i lys av LK20.
Fosennettverket Dialogkonferanse ;
2021-09-23 - 2021-09-24.
Sølvik, Randi M.;
Tharaldsen, Kjersti Balle;
Strand, Maria Gilje
(2020)
Nettmøte: Livsmestring og emosjonell støtte.
Sølvik, Randi M.
(2020)
Konferanseinnlegg: Trygge læringsmiljø - avgjerande for å praktisere fornya Læreplanverk.
Læringsmiljøkonferansen;
2020-11-03 - 2020-11-04.
Sølvik, Randi M.
(2020)
Fagdag: Trygge og inkluderande læringsmiljø - ein føresetnad for å praktisere Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020.
digital fagdag for skulane i Suldal kommune;
2020-08-15.
Sølvik, Randi M.
(2019)
Teaching for social Learning outdoors.
International Congress for School Effectiveness and School Improvement;
2019-01-08 - 2019-01-12.
Sølvik, Randi M.;
Martinsen, Marianne Torve;
Lunde, Svanaug;
Plischewski, Henning;
Løkken, Ingrid Midteide;
Ellen, Elvethon;
Vangsnes, Elin Nesvoll;
Brennås, Helene Berntsen
(2019)
Self-organized symposium: Staff's role in preventing bullying behavior in ECEC. .
Europian Early Childhood Education Research Conference;
2019-08-20 - 2019-08-23.
Sølvik, Randi M.
(2019)
Trygge barn lærer best.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Sølvik, Randi M.
(2019)
Runddansen mellom relasjonar og læring.
Læringsmiljøbloggen.
Sølvik, Randi M.;
Elvethon, Ellen
(2019)
Voksnes betydning for inkludering - gruppeledelse i barnehagen.
Fagdag Læringsmiljøprosjektet;
2019-01-29.
Sølvik, Randi M.;
Elvethon, Ellen
(2019)
Inkluderende barnehagemiljø for barn og voksne - relasjoner, sosial kompetanse og lek..
Fagdag Læringsmiljøprosjektet;
2019-08-15.
Sølvik, Randi M.
(2019)
Foresattes betydning for inkludering.
Foreldremøte Læringsmiljøprosjektet;
2019-03-26 - .
Sølvik, Randi M.
(2019)
Foreldreinvolvering i praksis - idear og utfordringar.
veiledersamling Læringsmiljøprosjektet;
2019-02-13 - .
Sølvik, Randi M.
(2019)
Fellesskap rundt måltidet I: Naturen som læringsarena.
Ertesvåg, Sigrun K.;
Sølvik, Randi M.
(2019)
A Mixed methods-approach to the study of improvement in classroom interaction - An illustration.
3rd European Workshop on Systematic Observation in Education ;
2019-09-24 - 2019-09-25.
Sølvik, Randi M.
(2019)
Trygge læringsmiljø - ein føresetnad for å praktisere fagfornyinga.
Fagfornyelsen i skolen;
2019-11-27 - .
Ertesvåg, Sigrun K.;
Sølvik, Randi M.
(2018)
Teachers’ improvement in instructional support.
International Congress for School Effectiveness and School Improvement;
2018-01-09 - 2018-01-12.
Sølvik, Randi M.
(2018)
Trygge og gode barnehagemiljø avdekker og stopper mobbing.
Fagdag i Læringsmiljøprosjektet;
2018-08-15 - .
Sølvik, Randi M.
(2018)
Learning climate for deeper learning. Qualitative analyses of videorecorded observations.
Workshop in systematic observation;
2018-09-25 - 2018-09-26.
Sølvik, Randi M.
(2018)
Fase 1 Læringsmiljøprosjektet. Mobbing og andre krenkelser.
veiledersamling;
2018-06-06 - .
Sølvik, Randi M.
(2018)
Naturen som læringsarena. Fellesskap i og med naturen.
Sølvik, Randi M.
(2017)
Systematic observations explored by in-depth observations.
Systematic observations in educational research;
2017-09-26 - 2017-09-27.
Sølvik, Randi M.
(2017)
Lærar-elev-dialogen og elevane si læring.
Sølvik, Randi M.
(2017)
Friluftsliv som sosialt læringslandskap.
Studie i Friluftsliv, kultur- og naturveiledning;
2017-01-26.
Sølvik, Randi M.
(2017)
Trygge og gode barnehage- og skulemiljø. Om individuelle, sosiale og kontekstuelle faktorar som formar eit miljø
.
Læringsmiljø, inkludering og mobbing – viktige kunnskapsområder i lærerutdanninger for barnehage og grunnopplæring;
2017-10-25 - .
Sølvik, Randi M.
(2017)
foreldresamarbeid i barnehagen.
www.læringsmiljøsenteret.no.
Sølvik, Randi M.
(2017)
Foreldresamarbeid i skulen - kva seier loven og forskinga?.
www.læringsmiljøsenteret.no.
Sølvik, Randi M.
(2015)
Observasjon i klasserommet. Ei kjelde til vidareutvikling for fleire aktørar?.
Fagdag PPT Vest Agder;
2015-02-09 - .
Sølvik, Randi M.;
Midthassel, Unni Vere
(2015)
Klasseledelse i ungdomstrinnsatsingen.
Ressurslærersamling 2 pulje 1, Ungdomstrinn i Utvikling;
2015-03-11 - .
Sølvik, Randi M.;
Midthassel, Unni Vere
(2015)
Klasseledelse i Ungdomstrinnsatsingen.
Ressurslærersamling 2 pulje 2, Ungdomstrinn i Utvikling.;
2015-03-18 - .
Sølvik, Randi M.;
Midthassel, Unni Vere
(2015)
Klasseledelse i Ungdomstrinnsatsingen.
Ressurslærersamling 2 pulje 3. Ungdomstrinn i Utvikling;
2015-03-25 - .
Sølvik, Randi M.
(2015)
Den utfordrande elevsamtalen - når samtalen blir knapp.
Sølvik, Randi M.
(2015)
Relasjonar - ei kjelde til positive læringsprosessar?.
Sølvik, Randi M.
(2014)
Friluftsliv for ungdom i risiko - eit læringsorientert perspektiv. del 1.
Masterstudium - fordypning i Psykososiale vansker;
2014-11-14.
Sølvik, Randi M.
(2014)
Friluftsliv for ungdom i risiko - eit læringsorientert perspektiv. del 2.
Masterstudium - fordypning i psykososiale vansker;
2014-11-21.
Sølvik, Randi M.;
Nergaard, Svein Erik
(2014)
Veiledning, rådgivning og yrkesetikk i forhold til gruppe og læringsmiljø.
Fagsamling - Inkluderende læringsmiljø. Nettverkssamling for PPT i Helgeland.;
2014-10-30.
Sølvik, Randi M.
(2014)
Den inspirerande læraren.
Læringsmiljøbloggen.
Sølvik, Randi M.
(2011)
Friluftsliv som sosialt læringlandskap for ungdom med adferdsvansker.
Boklansering; "friluftsliv - for mennesker med funktionsnedsættelse";
2011-02-01.
Sølvik, Randi M.
(2007)
Exploring the non dualistic ontology and its implications.
Veiledningsseminarer for PhD-stipendiater;
2007-05-23 - 2007-05-24.
Sølvik, Randi M.
(2007)
Exploring the Skill-model in relation to outdoor life as learning-landscape for social skills.
Cognition and Creativity;
2007-03-16 - 2007-03-18.
Sølvik, Randi M.
(2006)
Friluftsliv-ein aktuell sosial læringsarena for ungdom med åtferdsvanskar?.
Fysisk aktivitet og funksjonshemming med hovedfokus på aktivitet for barn og unge;
2006-09-28 - 2006-09-30.
Sølvik, Randi M.
(2005)
Fører friluftsliv i seg selv til sosial læring?.
friluftsliv i pædagogisk arbejde;
2005-09-22 - 2005-09-23.
Sølvik, Randi M.
(2005)
Hvordan vurdere sosial verdi av friluftsliv?.
Friluftsliv i pædagogisk arbejde;
2005-09-22 - 2005-09-23.