Aud Torill Meland

Førsteamanuensis i pedagogikk

Aud Torill Meland

Kontakt

Telefon: 51833544

E-post: aud.t.meland@uis.no

Rom: HL K-222

Avdeling

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Institutt for barnehagelærerutdanning

Publikasjoner

Vitenskapelige publikasjoner

Junge, June; Meland, Aud Torill

(2024)

Tracing theoretical concepts in student/teacher conversations during a practicum.

European Early Childhood Education Research Journal.

ISSN 1350-293X.

DOI: 10.1080/1350293X.2024.2352065

Meland, Aud Torill

(2023)

Hvordan forstå progresjon i barnehagens rammeplan..

Nordisk barnehageforskning.

ISSN 1890-9167.

Volum 20.

Hefte 1.

s.22-35.

DOI: 10.23865/nbf.v20.355

Nordmo, Bente Gurine Kvitvær; Meland, Aud Torill

(2022)

Tracking possible differences between female- and male staff in promoting physical activity towards girls and boys in the outdoor playground of the kindergarten.

European Early Childhood Education Research Journal.

ISSN 1350-293X.

DOI: 10.1080/1350293X.2022.2151639

Meland, Aud Torill

(2021)

Tracking education for sustainable development in ECEC institutions’ annual plans.

European Early Childhood Education Research Journal.

ISSN 1350-293X.

DOI: 10.1080/1350293X.2021.2008464

Meland, Aud Torill

(2020)

Challenging gender stereotypes through a transformation of a fairy tale.

European Early Childhood Education Research Journal.

ISSN 1350-293X.

DOI: 10.1080/1350293X.2020.1836589

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2019)

Tracking gender in kindergarten.

Early Child Development and Care.

ISSN 0300-4430.

Volum 189.

Hefte 1.

s.94-103.

DOI: 10.1080/03004430.2017.1302945

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2019)

Toddlers’ play in ECEC institutions from a gender perspective.

European Early Childhood Education Research Journal.

ISSN 1350-293X.

Volum 27.

Hefte 2.

s.241-256.

DOI: 10.1080/1350293X.2019.1580335

Giske, Rune; Ugelstad, Ingunn Berrefjord; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Eikeland, Synnøve; Tønnessen, Finn Egil; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2018)

Toddlers' social competence, play, movement skills and well-being: an analysis of their relationship based on authentic assessment in kindergarten.

European Early Childhood Education Research Journal.

ISSN 1350-293X.

Volum 26.

Hefte 3.

s.362-374.

DOI: 10.1080/1350293X.2018.1431453

Kaltvedt, Elsa Helen; Meland, Aud Torill

(2017)

Spor etter kjønnsmønstre i studenters observasjoner. I: Teori og praksis i barnehagevitenskapelig forskning.

Universitetsforlaget.

ISBN 978-82-15-02680-0.

s.215-227.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kristi Lie

(2015)

Toddlers Master Everyday Activities in Kindergarten: A Gender Perspective.

Early Childhood Education Journal.

ISSN 1082-3301.

Volum 44.

Hefte 4.

s.349-358.

DOI: 10.1007/s10643-015-0718-1

Meland, Aud Torill

(2015)

Læreres erfaringer med en transparent arkitektur.

Norsk pedagogisk tidsskrift.

ISSN 0029-2052.

Volum 99.

Hefte 5.

s.375-386.

Bøker og kapitler

Jernes, Margrethe; Meland, Aud Torill; Knaben, Åse Dagmar; Martinsen, Marianne Torve; Brathagen, Kjersti

(2015)

Rapport fra SAK-prosjekt i region Sørvest.

Universitetet i Stavanger.

Meland, Aud Torill

(2011)

Ansvar for egen læring. Intensjoner og realiteter i en norsk videregående skole.

Göteborgs universitet. Acta Universitatis Gothoburgensis.

ISBN 978-91-7346-703-2.

Meland, Aud Torill

(2003)

Hva er evaluering? Evalueringsforskning - teori og metode.

Hanssen, Brit; Meland, Aud Torill

(2001)

En vurdering av Bore ungdomsskoles LUTT prosjekt.

Hanssen, Brit; Meland, Aud Torill

(2001)

En vurdering av Vasshus skoles delprosjekt innen FASE prosjektet.

Meland, Aud Torill

(1998)

Refleksjoner omkring læreplaner.

Meland, Aud Torill

(1992)

Evalueringa av et undervisningsmateriell.

Universitetet i Oslo.

Formidling

Meland, Aud Torill

(2024)

Hvordan arbeide med innholdet i barnehagens årsplan..

Personalseminar, Jåtte barnehagen, Universitetsbarnehage;

2024-03-04.

Meland, Aud Torill

(2023)

Hvordan forstå progresjon i barnehagens rammeplan. .

Meland, Aud Torill; Nordmo, Bente Gurine Kvitvær

(2023)

I barnehagen tok mennene barna med på herjelek, mens kvinnene tok med pledd og tegnesaker.

Nordmo, Bente Gurine Kvitvær; Meland, Aud Torill

(2023)

Mannlige og kvinnelige ansatte tar initiativ til ulik utelek.

Nordmo, Bente Gurine Kvitvær; Meland, Aud Torill

(2023)

Menn i barnehager er mer fysisk aktive med barna.

Meland, Aud Torill

(2022)

Kjønnsmønstre i barnehagen - slik studentene ser dette? .

Likestillingssenteret KUN, Oslo;

2022-06-14.

Nordmo, Bente Gurine Kvitvær; Meland, Aud Torill

(2022)

Jenter og gutter stimuleres ulikt i uteleken.

Meland, Aud Torill

(2021)

Pedagogikken i barnehagelærerutdanningen .

Fagdag - institutt for barnehagelærerutdanning;

2021-06-16.

Meland, Aud Torill

(2021)

Presentasjon av utviklingsoppgaven.

Fagdag - institutt for barnehagelærerutdanning;

2021-06-16.

Meland, Aud Torill

(2020)

Guttene er "sterke" og jentene er "prinsesser".

Barnehagefolk.

ISSN 1500-6905.

Hefte 2.

s.70-76.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2020)

Jenter som leker batman får beskjed om å slutte å leke mens gutter som leker med dukker får ros.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2020)

Jenter som leker med batman får beskjed om å slutte mens gutter får ros.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2020)

Forsker på likestilling i barnehagen.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2020)

Jenter som leker Batman får beskjed om å slutte, gutter som leker med dukker får ros.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2020)

Jenter som leker Batman får beskjed om å slutte. Gutter som leker med dukker får ros..

Meland, Aud Torill; Bakken, Anja Kristin

(2020)

Eventyr i barnehagen: Modige menn i blått og søte prinsesser i rosa.

Meland, Aud Torill

(2019)

Kjønnsroller i barnehagene.

Eventus barnehager AS;

2019-02-01.

Meland, Aud Torill

(2019)

Progresjon i barnehagen .

Bergen kommune;

2019-10-17 - 2019-10-18.

Meland, Aud Torill

(2019)

Den didaktiske barnehage –barnehagens arbeidsmåter.

Vestfold fylkeskommune;

2019-09-26.

Meland, Aud Torill

(2019)

Hvordan sikre progresjon i barnehagens innhold? .

Time kommune;

2019-04-30.

Meland, Aud Torill

(2019)

Kjønnsrollemønstre i barnehagen .

Eventusbarnehager A/S;

2019-02-01.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2019)

Hvordan kjønn kan manifestere seg i barnehagen .

Senter for kvinne-og kjønnsforskning. Kjønnsforskning nå!;

2019-11-13 - 2019-11-15.

Meland, Aud Torill

(2019)

Vurdering i praksis for praksislærerne ved barnehagelærerutdanningen.

Universitetet i Stavanger;

2019-09-12.

Meland, Aud Torill

(2019)

Gjør det noe at jenter vil være prinsesser?.

Meland, Aud Torill

(2019)

Bohus gjør det vanskeligere for barn å velge seg bort fra det kjønnsstereotypiske, mener eksperter.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2018)

Presentasjon om PechaKucha og kjønnsmønstre i barnehagen.

Instituttmøte;

2018-01-23.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2018)

Gutter skal være aktive, jenter skal være stille. Førstsideoppslag.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2018)

Barnehageansatte behandler barna ulikt etter kjønn: Her er de forsiktige med å bruke ord som «søt» og «tøff».

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2018)

Barnehageansatte behandler barna ulikt etter kjønn: Her er de forsiktige med å bruke ord som «søt» og «tøff».

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2018)

Barnehageansatte behandler barna ulikt etter kjønn: Her er de forsiktige med å bruke ord som «søt» og «tøff».

Meland, Aud Torill

(2018)

Rammeplan for barnehagen av 2017 – Hva er nytt? .

Kursdag for PPT-Stavanger;

2018-02-21.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2018)

Kjønnsforskjeller i barnehagen - eksisterer dette fremdeles?.

Konferanse;

2018-05-24 - 5018-05-24.

Reikerås, Elin Kirsti Lie; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2018)

Forskningsresultater fra Stavangerprosjektet-Det lærende barnet.

Storbykonferanse;

2018-10-18 - .

Meland, Aud Torill

(2018)

Hvordan sikre progresjon i barnehagens innhold?.

Fagdag for barnehageansatte - Region Sør;

2018-11-07.

Meland, Aud Torill

(2018)

Derfor kler hun sønnen (7mnd) i rosa klær i leopardmønster.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2018)

Kjønnsforskjeller i hverdagsaktiviteter og lek i barnehagealeder.

Univseritetet i Stavanger;

2018-11-15.

Meland, Aud Torill

(2018)

Hvordan sikre progresjon i barnehagens innhold?.

Fylkesmannen i Rogaland - Region Nord ;

2018-11-24.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2017)

Toddlers master of everyday activity in a gender perspective.

BIT’s 4th Annual Global Congress of Knowledge Economy-2017;

2017-09-19 - 2017-09-21.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2017)

Toddlers master of everyday activity in a gender perspective.

World Education Day-2017 ;

2017-09-27 - 2017-09-29.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Ugelstad, Ingunn Berrefjord

(2017)

Toddler’s social competence, play, movement skills and wellbeing.

27th EECERA Conference;

2017-08-29 - 2017-09-01.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2017)

Research on gender issues.

Beijing Normal University;

2017-10-01 - 2017-10-04.

Meland, Aud Torill

(2017)

Glasserommene.

Meland, Aud Torill

(2017)

Kjønnsroller i barnehagen.

Meland, Aud Torill; Torheim, Maria Gilje; Kaltvedt, Elsa Helen

(2017)

Kjønnsroller lever i beste velgående i norske barnehager.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2017)

Jenter og gutter behandles ulikt Førstesideoppslag.

Meland, Aud Torill

(2017)

Stereotyper i barnehager.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2017)

Kjønnsroller i barnehagen.

Meland, Aud Torill

(2017)

Ny studie: Kjønnsrollene lever i beste velgående i norske barnehager.

Meland, Aud Torill

(2017)

Rammeplan for barnehagen av 2017 – belyst gjennom Goodlads læreplanteoretiske begrepsapparat .

Stavanger kommune;

2017-09-14.

Meland, Aud Torill

(2017)

Rammeplan av 2017 - Implementering av den nye rammeplanen med søkelyset mot en felles årsplanmal.

Stavanger kommune;

2017-11-03.

Meland, Aud Torill

(2017)

En didaktisk analyse av Rammeplan for barnehagen av 2017 - forelesning for Styrere i kommunale og private barnehager i regi av Stanger kommune.

Stavanger kommune;

2017-11-27 - .

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2017)

Du leker vel ikke med dukker, Tobias?.

PechaKucha;

2017-12-12.

Meland, Aud Torill

(2017)

Presentasjon av kunnskapsområdet Ledelse, samarbeid og utviklingsarbeid i forbindelse med revidering av de nasjonale retningslinjer for KO i barnehagelærerutdanningen.

Lærerutdanningskonferansen ;

2017-04-20 - 2017-04-21.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2016)

Det lærende barnet. Makan finnes ikke i hele verden!.

Ringer i Vann. Alt henger sammen med alt.;

2016-01-18 - 2016-01-19.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2016)

Småbarns mestring av barnehagens hverdagsaktiviteter i et kjønnsperspektiv.

Dialogmøte - HUM konrferanse;

2016-02-02.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2016)

Småbarns mestring i et kjønnsperspektiv.

Praksislærerdag;

2016-02-11.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

(2015)

Jenter mer selvstendige og sosiale allerede som toåringer.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

(2015)

Kindergarten-Studie: So weit sind Mädchen Jungen voraus.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

(2015)

Mädchen sind viel weiter als Buben - zumindest als Zweijährige.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

(2015)

Studie: Zweijährige Mädchen haben Buben viel voraus.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

(2015)

Mit Zwei haben Mädchen Jungs schon viel voraus.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

(2015)

Kindergarten - Jungen haben weniger Interesse an Sprachaktivitäten.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

(2015)

Mädchen sind den Jungs schon früh voraus.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

(2015)

Even as two-year-olds, girls are more independent and sociable.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

(2015)

Even as two-year-olds, girls are more independent, sociable, study suggests.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

(2015)

Independent women! Even as two-year-olds, girls are more self-sufficient and sociable than boys.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

(2015)

Le bimbe apprendono il linguaggio prima dei maschietti: lo studio.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

(2015)

Dziewczynki są bardziej samodzielne niż chłopcy.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

(2015)

Tutkijat yllättyivät: Parivuotiaiden tyttöjen ja poikien ero luultua suurempi.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Pikkutytöt poikia taitavampia arjessa.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Pikkutytöt poikia taitavampia arjessa.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Les filles plus autonomes et plus sociables que les garçons dès l’âge de deux ans.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Κορίτσια ή αγόρια; Ποια παιδιά είναι πιο ανεξάρτητα;.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Già a tre anni le bambine sono più indipendenti dei maschi.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

2살까지는 남자보다 여자가 더 똑똑하다" (연구).

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Curice su u dobi od dvije godine mnogo neovisnije i društvenije od dječaka.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Djevojčice su u dobi od dvije godine društvenije i neovisnije od dječaka.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

(2015)

Las niñas, más hábiles que los niños, revela estudio.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Meisjes zijn beter dan jongens.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Meisjes van 2½ in alledaagse activiteiten beter dan jongens.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Tweejarige meisjes lopen voor op jongetjes.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Dziewczynki uczą się szybciej niezależności i samodzielności .

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Mulheres são mais independentes e sociáveis que os homens desde crianças, diz estudo.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Independente desde criança.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Mulheres são mais independentes e sociáveis que os homens.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

STUDIU. Fetele sunt la vârsta de doi ani mai independente și mai sociabile decât băieții.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Diferenţe surprinzătoare între fetele şi băieţii de vârsta de doi ani. ''Ne-am aşteptat să găsim diferenţe, dar ele au fost atât de mari''.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Fetele au mai multe abilitati sociale decat baietii.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

(2015)

Studiu fără precedent efectuat pe 509 de fete. Ce li se întâmplă cu adevărat.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Девочки самостоятельнее мальчиков уже с двух лет .

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Двухлетние девочки опережают мальчиков.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Hatalmasak a különbségek a bölcsis fiúk és lányok között.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Hatalmas a különbség fejlődésben a bölcsis fiúk és lányok között.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Deklice so pri dveh letih bolj samostojne in družabne kot dečki.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Por qué a los dos años las niñas aventajan tanto a los niños.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Estudio revela que a la edad de dos años las niñas aventajan en aprendizaje a los niños.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Even as two-year-olds, girls are more independent and sociable.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Miss Independent: Toddler Girls Have an Edge on Boys.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Mädchen sind Jungen als Kleinkinder weit voraus.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Kleine Mädchen sind kleinen Jungs weit voraus.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Überraschend große Unterschiede zwischen Mädchen und Jungen.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Independent women! Even as two-year-olds, girls are more self-sufficient and sociable than boys.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill

(2015)

Kleine Mädchen sind kleinen Jungs weit voraus.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Kleine Mädchen sind selbstständiger!.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Schneller ohne Windel: Mit Zwei haben Mädchen Buben viel voraus.

Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

(2015)

Piger er mere selvstændige end drenge allerede i børnehaven.

Reikerås, Elin Kirsti Lie; Meland, Aud Torill; Toft, Trond Egil; Rongved, Elisabeth

(2015)

Stavangerprosjektet får internasjonal oppmerksomhet.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Jernes, Margrethe

(2015)

Den pedagogiske møteplassen mellom barnehager og barnehagelærerutdanningen.

Praksislærerdag;

2015-09-09.

Kaltvedt, Elsa Helen; Meland, Aud Torill

(2014)

Stavangerprosjektet - det lærende barnet Forskningsseminar.

Stavangerprosjektet - det lærende barnet, Forskningsseminar;

2014-11-05.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2014)

Early gender differences in daily life activities,.

ECER;

2014-09-02 - 2014-09-05.

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2013)

The relationships between Architecture and practice.

EECER;

2013-09-07 - .

Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

(2013)

Hverdagsrutiner i barnehagen – i et kjønnsperspektiv.

kjønnsforskning NÅ! 2013;

2013-11-04.

Kaltvedt, Elsa Helen; Meland, Aud Torill

(2013)

The context between every days activities and gender.

Foredrag;

2013-08-26 - 2013-08-31.

Meland, Aud Torill

(2012)

Responsibility for their own learning – the student’s voice.

Nordic Educational Research Assosication (NERA),;

2012-03-06 - 2012-03-09.

Meland, Aud Torill

(2012)

Responsibility for their own learning – intention and realities.

Research in Education Sciences 2012 ;

2012-09-27 - 2012-09-29.

Meland, Aud Torill

(2011)

Eleve har svårt för stort eget ansvar.

Skolevärden.

Meland, Aud Torill

(2011)

Halvveis ansvar for egen læring.

Morgenbladet.

ISSN 0805-3847.

Meland, Aud Torill

(2011)

Hvem har ansvar for læringen?.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Meland, Aud Torill

(2011)

Pupils` responsibility for their own learning – intention and realities.

EERA conference ;

2011-09-12 - 2011-09-17.

Meland, Aud Torill

(2011)

Ansvar for egen læring.

Åpen fagdag;

2011-11-30 - .

Meland, Aud Torill

(2005)

Utdanningsreformer i Norge.

utenTitteltekst;

2005-11-13 - 2005-11-24.

Meland, Aud Torill

(2003)

Education in Norway - An Introduction to the Field.

utenTitteltekst;

2003-11-25 - 2003-11-29.

Kunstnerisk produksjon

Kaltvedt, Elsa Helen; Meland, Aud Torill; Jernes, Margrethe

(2015)

Den digitale møteplassen mellom barnehagen og barnehagelærerutdanningen.