Camilla Lausund Fitjar

Førsteamanuensis i utdanningsvitenskap

Camilla Lausund Fitjar

Kontakt

Telefon: 51832813

E-post: camilla.l.fitjar@uis.no

Rom: OD B-144

Avdeling

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking

Publikasjoner

Vitenskapelige publikasjoner

Fitjar, Camilla; Rønneberg, Vibeke; Torrance, Mark

(2022)

Assessing handwriting: a method for detailed analysis of letter-formation accuracy and fluency.

Reading and writing.

ISSN 0922-4777.

DOI: 10.1007/s11145-022-10308-z

Fitjar, Camilla Lausund; Rønneberg, Vibeke; Nottbusch, Guido; Torrance, Mark

(2021)

Learning Handwriting: Factors Affecting Pen-Movement Fluency in Beginning Writers.

Frontiers in Psychology.

ISSN 1664-1078.

Volum 12.

DOI: 10.3389/fpsyg.2021.663829

Formidling

Brønn, Kathrine; Fitjar, Camilla

(2024)

"Når tastatur tar over for håndskrift" og "Håndskrift - forsvinner den?".

Aasen, Marit; Fitjar, Camilla; Fuglestad, Unni

(2024)

Likeverdig tilbud og felles praksis i lese- og skriveopplæringen: Ulike forståelser i spill.

Skriv! Les!;

2024-05-07 - 2024-05-08.

Rogne, Wenke Mork; Gamlem, Siv Therese Måseidvåg; Rønneberg, Vibeke; Fiskerstrand, Pernille; Fitjar, Camilla; Spilling, Eivor Finset; Øvereng, Liv Kristin Bjørlykke ; Kobberstad, Lina Rebekka

(2023)

Fra enten eller til både og - nettbrett og blyant i skriveopplæringen.

Utdanningsnytt.no.

Rogne, Wenke Mork; Gamlem, Siv Therese Måseidvåg; Rønneberg, Vibeke; Fiskerstrand, Pernille; Fitjar, Camilla; Spilling, Eivor Finset; Øvereng, Liv Kristin Bjørlykke ; Kobberstad, Lina Rebekka

(2023)

Fra enten eller til både og. Nerttbrett og blyant i skriveopplæringen.

Sunnmørsposten.

ISSN 1503-9056.

Fitjar, Camilla Lausund; Rønneberg, Vibeke; Torrance, Mark

(2023)

Assessing handwriting: A method for detailed analysis of letter-formation accuracy and fluency.

Writing Words Workshop;

2023-07-12 - 2023-07-14.

Fitjar, Camilla Lausund; Rønneberg, Vibeke; Torrance, Mark

(2022)

Children’s handwritten letters at the beginning of words.

SigWriting 2022;

2022-06-20 - 2022-06-22.

Fitjar, Camilla Lausund

(2021)

Å lære håndskrift: faktorer som påvirker flyten i pennebevegelsen hos begynnende skrivere.

DigiHand-webinar;

2021-04-14.

Ropeid, Kirsten; Fitjar, Camilla

(2020)

– Unger som begynner på skolen og kan en del bokstaver, har en fordel.

Fitjar, Camilla Lausund; Torrance, Mark; Nottbusch, Guido; Rønneberg, Vibeke

(2019)

Children’s letter writing automaticity at school entry.

Writing Words Workshop;

2019-06-27 - 2019-06-29.

Fitjar, Camilla Lausund; Torrance, Mark; Nottbusch, Guido; Rønneberg, Vibeke

(2019)

Copy that.Write what? What influences children’s ability to copy letters fluently?.

The 18th Biennial EARLI Conference;

2019-08-12 - 2019-08-16.

Fitjar, Camilla Lausund

(2019)

Bak fasaden: Barns håndskrevne bokstaver ved skolestart.

Regional finale i Forsker Grand Prix;

2019-09-26.

Fitjar, Camilla Lausund; Rønneberg, Vibeke; Torrance, Mark; Nottbusch, Guido

(2019)

Hva bidrar til flyt i bokstavformingen ved skolestart? En korrelasjonstudie av faktorer knyttet til flyt i håndskriften.

Skriv! Les!;

2019-05-07 - 2019-05-09.

Ellingsen, Øystein; Fitjar, Camilla Lausund

(2019)

Camilla Lausund Fitjar forsker på håndskrift.

Fitjar, Camilla Lausund

(2018)

Children's handwriting. Correlates of handwriting at school entry..

SigWriting2018 ;

2018-08-26 - 2018-08-31.