Camilla Lausund Fitjar
Førsteamanuensis i utdanningsvitenskap
Kontakt
Telefon: 51832813
E-post: camilla.l.fitjar@uis.no
Rom: OD B-144
Avdeling
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking
Førsteamanuensis i utdanningsvitenskap
Telefon: 51832813
E-post: camilla.l.fitjar@uis.no
Rom: OD B-144
Avdeling
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking
Fitjar, Camilla; Rønneberg, Vibeke; Torrance, Mark
(2022)
Assessing handwriting: a method for detailed analysis of letter-formation accuracy and fluency.Reading and writing.
ISSN 0922-4777.
Fitjar, Camilla Lausund; Rønneberg, Vibeke; Nottbusch, Guido; Torrance, Mark
(2021)
Learning Handwriting: Factors Affecting Pen-Movement Fluency in Beginning Writers.Frontiers in Psychology.
ISSN 1664-1078.
Volum 12.
Brønn, Kathrine; Fitjar, Camilla
(2024)
"Når tastatur tar over for håndskrift" og "Håndskrift - forsvinner den?".
Aasen, Marit; Fitjar, Camilla; Fuglestad, Unni
(2024)
Likeverdig tilbud og felles praksis i lese- og skriveopplæringen: Ulike forståelser i spill.
Skriv! Les!;
2024-05-07 - 2024-05-08.
Rogne, Wenke Mork; Gamlem, Siv Therese Måseidvåg; Rønneberg, Vibeke; Fiskerstrand, Pernille; Fitjar, Camilla; Spilling, Eivor Finset; Øvereng, Liv Kristin Bjørlykke ; Kobberstad, Lina Rebekka
(2023)
Fra enten eller til både og - nettbrett og blyant i skriveopplæringen.
Utdanningsnytt.no.
Rogne, Wenke Mork; Gamlem, Siv Therese Måseidvåg; Rønneberg, Vibeke; Fiskerstrand, Pernille; Fitjar, Camilla; Spilling, Eivor Finset; Øvereng, Liv Kristin Bjørlykke ; Kobberstad, Lina Rebekka
(2023)
Fra enten eller til både og. Nerttbrett og blyant i skriveopplæringen.
Sunnmørsposten.
ISSN 1503-9056.
Fitjar, Camilla Lausund; Rønneberg, Vibeke; Torrance, Mark
(2023)
Assessing handwriting: A method for detailed analysis of letter-formation accuracy and fluency.
Writing Words Workshop;
2023-07-12 - 2023-07-14.
Fitjar, Camilla Lausund; Rønneberg, Vibeke; Torrance, Mark
(2022)
Children’s handwritten letters at the beginning of words.
SigWriting 2022;
2022-06-20 - 2022-06-22.
Fitjar, Camilla Lausund
(2021)
Å lære håndskrift: faktorer som påvirker flyten i pennebevegelsen hos begynnende skrivere.
DigiHand-webinar;
2021-04-14.
Ropeid, Kirsten; Fitjar, Camilla
(2020)
– Unger som begynner på skolen og kan en del bokstaver, har en fordel.
Fitjar, Camilla Lausund; Torrance, Mark; Nottbusch, Guido; Rønneberg, Vibeke
(2019)
Children’s letter writing automaticity at school entry.
Writing Words Workshop;
2019-06-27 - 2019-06-29.
Fitjar, Camilla Lausund; Torrance, Mark; Nottbusch, Guido; Rønneberg, Vibeke
(2019)
Copy that.Write what? What influences children’s ability to copy letters fluently?.
The 18th Biennial EARLI Conference;
2019-08-12 - 2019-08-16.
Fitjar, Camilla Lausund
(2019)
Bak fasaden: Barns håndskrevne bokstaver ved skolestart.
Regional finale i Forsker Grand Prix;
2019-09-26.
Fitjar, Camilla Lausund; Rønneberg, Vibeke; Torrance, Mark; Nottbusch, Guido
(2019)
Hva bidrar til flyt i bokstavformingen ved skolestart? En korrelasjonstudie av faktorer knyttet til flyt i håndskriften.
Skriv! Les!;
2019-05-07 - 2019-05-09.
Ellingsen, Øystein; Fitjar, Camilla Lausund
(2019)
Camilla Lausund Fitjar forsker på håndskrift.
Fitjar, Camilla Lausund
(2018)
Children's handwriting. Correlates of handwriting at school entry..
SigWriting2018 ;
2018-08-26 - 2018-08-31.