Cecilie Evertsen

Universitetslektor i pedagogisk psykologi

Cecilie Evertsen

Kontakt

Telefon: 51832828

E-post: cecilie.evertsen@uis.no

Rom: HG Q-363

Sted: Læringsmiljøsenteret, avd. Stavanger

Avdeling

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning

Publikasjoner

Vitenskapelige publikasjoner

Evertsen, Cecilie; Størksen, Ingunn; Tharaldsen, Kjersti Balle; Kucirkova, Natalia

(2023)

Gains and challenges with the Classroom Assessment Scoring System in a social pedagogical tradition.

Frontiers in Education.

ISSN 2504-284X.

DOI: 10.3389/feduc.2022.965174

Tharaldsen, Kjersti Balle; Bru, Lars Edvin; Stallard, Paul Nigel; Evertsen, Cecilie

(2023)

Emosjonsregulering i læringsmiljøet: Hva, hvorfor og hvordan?. I: Sosial og emosjonell kompetanse i skolen.

Gyldendal Norsk Forlag A/S.

ISBN 9788205577930.

s.52-79.

Evertsen, Cecilie; Størksen, Ingunn; Kucirkova, Natalia

(2022)

Professionals’ Perceptions of the Classroom Assessment Scoring System as a structure for professional community and development.

European Early Childhood Education Research Journal.

ISSN 1350-293X.

DOI: 10.1080/1350293X.2022.2031245

Kucirkova, Natalia; Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Studsrød, Ingunn; Jensen, Ida Bruheim; Størksen, Ingunn

(2020)

Lessons for child-computer interaction studies following the research challenges during the Covid-19 pandemic.

International Journal of Child-Computer Interaction.

ISSN 2212-8689.

Volum 26.

DOI: 10.1016/j.ijcci.2020.100203

Størksen, Ingunn; Stanghelle, Cecilie Evertsen; Løkken, Ingrid Midteide

(2018)

Psykisk helse i barnehagen. I: Livsmestring og livsglede i barnehagen.

Cappelen Damm Akademisk.

ISBN 978-82-02-58640-9.

s.59-85.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Tilknytning - det nære samspillets kraft. I: Livsmestring og livsglede i barnehagen.

Cappelen Damm Akademisk.

ISBN 978-82-02-58640-9.

s.86-108.

Roland, Pål; Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Utfordringer, flyt og spenning i barnehagen. I: Livsmestring og livsglede i barnehagen.

Cappelen Damm Akademisk.

ISBN 978-82-02-58640-9.

s.173-191.

Bøker og kapitler

Evertsen, Cecilie

(2023)

Exploring professionals’ perceptions of a districtwide implementation of a CLASS-related intervention in the Norwegian Early Childhood Education and Care System.

Universitetet i Stavanger.

Jamour, Laneh

(2017)

Utryg tilknytning hos børn i børnehagen..

Universitetet i Stavanger.

Jakobsen Hjelmen, Leni Vibeke

(2017)

Barnehagelærernes erfaringer med stimulering av selvregulering i førskolegruppen..

Universitetet i Stavanger.

Evertsen, Cecilie; Tveitereid, Kirsti; Plischewski, Henning; Hancock, Charlotte; Størksen, Ingunn

(2015)

På leit etter læringsmiljøet i barnehagen - en synteserapport fra Læringsmiljøsenteret ved Universitetet i Stavanger.

Universitetet i Stavanger.

Evertsen, Cecilie

(2013)

Relasjoners innflytelse på barns utvikling av emosjonell selvregulering.

Universitetet i Stavanger.

Formidling

Evertsen, Cecilie

(2024)

Barns stressnivå øker:-ikke naturlig for dem å bli styrt på denne måten..

Evertsen, Cecilie

(2024)

Dagens oppdragelse gjør barn mindre robuste..

Evertsen, Cecilie

(2024)

Det er lov å si nei. .

Evertsen, Cecilie

(2024)

–⁠ La barna tryne.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Mener foreldre duller for mye med barna sine.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Robuste oppvekstmiljøer.

Flekkefjord konferansen;

2024-04-03.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Robuste oppvekstmiljø..

SNU Konferansen 2024;

2024-05-08.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Robuste barn og unge.

Strand kommune foreldreforedrag;

2024-05-13.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Dette gjør barnet ditt mer robust.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Tvinger vi fisker til å klatre i trær?.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Erfaringer med systematisk arbeid med samspillskvalitet i norske barnehager.

Jubileumskonferanse USB 10 år;

2024-06-05.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Når det digitale truer samspillskvalitet.

Foreldreforedrag;

2024-05-27.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Robuste oppvekstmiljø.

Foreldreforedrag;

2024-05-21.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Sommerfugleffekten; relasjoners betydning..

Sommerfugleffekten i Stand;

2024-04-25.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Ledelse av utdanning på lag med barns grunnleggende behov..

Utdanningsledelse og strategi BI Nydalen;

2024-04-17 - 2024-04-18.

Evertsen, Cecilie

(2024)

CLASS i Norge.

Seminar Orkland kommune;

2024-04-11.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Ledelse og implementering i utdanning..

Seminar USB ;

2024-03-05.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Robuste barn- robuste oppvekstmiljø.

Foreldreforedrag;

2024-05-13.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Forsker: "En urettferdig merkelapp"..

Evertsen, Cecilie

(2024)

«Trad dad»: – Jeg kan beskrives som en lyttende diktator.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Frihet med grenser.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Her er foreldrene med i fem dager: – Ser at barna blir raskere trygge.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Skoler på lag med barns grunnleggende behov.

Karmøy kommune;

2024-08-12.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Robuste oppvekstmiljøer = robuste barn..

Gjesdal kommune;

2024-08-19.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Hjernevennligskole.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Livsmestring.

Læringsmiljøprosjektet Pulje 8;

2024-09-18 - 2024-09-28.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Robuste barn .

Temakveld for foreldre;

2024-09-17.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Regulerende samspill og strukturer for inkludering i utdanning..

Tysvær kommune seminar;

2024-09-23.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Robuste barn- robuste oppvekstmiljø..

Utdanningsforbundet Haugesund;

2024-09-29.

Evertsen, Cecilie

(2024)

På lag med barns ikke-forhandlingsbare behov.

Egersund Oppvekst teamkveld;

2024-09-17.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Robuste barn.

Tysvær kommune foreldreforedrag;

2024-10-16.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Robuste barn- robuste oppvekstmiljøer.

MarteMeo foreningen Danmark årskonferanse;

2024-11-01.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Hvordan skaper vi robuste barn? .

Sjursø, Ida Risanger; Evertsen, Cecilie

(2024)

Det aller skumleste med halloween er å måtte gå alene..

Stavanger Aftenblad.

ISSN 0804-8991.

Sjursø, Ida Risanger; Evertsen, Cecilie

(2024)

Det skumleste med halloween er å måtte gå alene.

VG : Verdens gang.

ISSN 0805-5203.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Robuste barn- robuste oppvekstmiljøer.

Fagdag for oppvekstsektor på Bryne;

2024-09-26.

Evertsen, Cecilie

(2024)

Småprat om robuste barn.

Evertsen, Cecilie

(2024)

En skole på lag med barns ikke-forhandlingsbare behov.

Skolelyst konferansen 2024;

2024-10-25.

Evertsen, Cecilie

(2023)

Robuste oppvekstmiljø..

Utdanning for Helsesykepleier UiS;

2023-02-08.

Evertsen, Cecilie

(2023)

Helsefremmende oppvekstmiljø..

Fordypning i småbarnspedagogikk IBU, UIS,;

2023-02-24.

Evertsen, Cecilie

(2023)

CLASS i Norge..

Ledersamling Rekom Rogaland;

2023-06-30.

Evertsen, Cecilie

(2023)

Samspillets betydning for barn psykologiske robusthet..

Nordisk Marte Meo kongress;

2023-06-01.

Evertsen, Cecilie; Vestad, Lene; Øverland, Klara

(2023)

Tvinger vi fortsatt fisker til å klatre i trær?.

Stavanger Aftenblad.

ISSN 0804-8991.

Evertsen, Cecilie

(2023)

Dagens syn på barneoppdragelse gjør barna mindre robuste, mener psykolog. Dette er de tre vanligste feilene foreldre gjør..

Evertsen, Cecilie

(2023)

Livsmestring.

Læringsmiljøprosjektet Pulje 7;

2023-09-21.

Evertsen, Cecilie

(2023)

Hvordan påvirker krenkelser barns utvikling av robusthet?.

Schizofrenidagene 2023 Småbarnsdagen;

2023-11-07.

Evertsen, Cecilie

(2023)

Samspillets betydning for barns utvikling av robusthet.

Sterk Marte Meo ;

2023-11-17.

Evertsen, Cecilie

(2023)

Relasjoners betydning for barns utvikling av robusthet.

Master i Helsesykepleier UiS;

2023-11-10.

Evertsen, Cecilie

(2023)

Robuste oppvekstmiljø.

Tidlig innsats Oppvekstseminar;

2023-10-05.

Evertsen, Cecilie

(2022)

Hvordan skape robuste barn og unge? .

Helsesykepleiernes fylkessamling Rogaland;

2022-04-28.

Evertsen, Cecilie

(2022)

Interaksjonskvalitet.

Inkluderende barnehage og skole samling (pulje 5);

2022-04-05.

Evertsen, Cecilie

(2022)

Overganger. Muligheter og utfordringer..

Videreutdanning i pedagogikk..;

2022-04-20.

Evertsen, Cecilie

(2022)

Relasjoners betydning og barn og unges utvikling..

Fagseminar for oppvekstsektor;

2022-05-05.

Evertsen, Cecilie

(2022)

Overgang mellom barnehage og skole..

Fagkveld : bydel Bogafjell.;

2022-05-09.

Evertsen, Cecilie; Gunnarsdottir, Hulda Mjöll; Lotte, Hansgaard; Enoksen, Elisabeth

(2022)

Kan vi snakke om Forandringsfabrikken?.

Psykologisk.no.

Evertsen, Cecilie

(2022)

Barnehage- og skolestart: her er ekspertens beste tips .

Evertsen, Cecilie

(2022)

Dette er spesielt viktig ved barnehagestart..

Evertsen, Cecilie

(2022)

Barn og unges psykiske helse..

LO Konferansen 2022: Morgendagens oppvekst.;

2022-08-13.

Evertsen, Cecilie

(2022)

Livsmestring i barnehage og skole. .

Inkluderende barnehage og skole ;

2022-09-14.

Evertsen, Cecilie

(2022)

Robuste oppvekstmiljø..

Helsesykepleier kongressen 2022;

2022-09-15.

Evertsen, Cecilie

(2022)

Robuste oppvekstmiljø for barn og unge..

Oppvekstleder samling;

2022-10-06.

Evertsen, Cecilie

(2022)

Samspillets betydning for barns utvikling..

Fagdag for nettverk i stavangerbarnehagene;

2022-11-17.

Evertsen, Cecilie

(2022)

Relasjoners betydning Livsmestring i barnehage og skole.

Skolemøte i Rogaland 2022;

2022-11-18.

Evertsen, Cecilie

(2022)

Classroom Assessment Scoring System as a structure for professional ECEC community and development .

Stavanger- Oxford Doctoral Conversations series;

2022-11-29.

Evertsen, Cecilie

(2022)

Dette er feilen som går igjen, ifølge forskeren..

Evertsen, Cecilie

(2022)

Ekspert svarer: Er smokk og bleier greit på stor avdeling?.

Evertsen, Cecilie

(2022)

Olavs foreldre har lagt vekk mobilene – det kan gi gutten store fordeler..

Evertsen, Cecilie

(2022)

Her blir de ansatte i barnehagen observert på jobb: – Trodde de skulle synes det var litt ukomfortabelt.

Evertsen, Cecilie

(2022)

Seks uker etter fødsel var Mariela gravid igjen: – Et sjokk..

Evertsen, Cecilie

(2022)

Opplevde massiv respons:-Hadde ikke sett for oss dette..

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2021)

Læring for livet. Kvalitet i barnehagen. .

maria, strand; Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2021)

Kvalitet i barnehagen..

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2021)

Stor oversikt: Ni av ti foreldre er fornøyd med barnehagen til tross for korona..

Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Øverland, Klara

(2021)

På tide med felles innsats for barn i krisetider!.

Stavanger Aftenblad.

ISSN 0804-8991.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2021)

Kapasitetsutvikling i barnehagen. Å lete etter gull i krisetid. .

Utviklings støttende barnehage i Sandnes kommune;

2021-04-25.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2021)

18-åring mener barnehagen ga henne mye: – Det la et meget godt grunnlag for meg..

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2021)

Robuste barn og unge- å bli emosjonelt sterk!.

Digitalt Oppvektsseminar Bjerkreim;

2021-04-22.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2021)

Kapasitetsbygging i organisasjonen- med fokus på motivasjon..

Fagsamling for tilretteleggere i USB. ;

2021-04-27.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2021)

Foreldresamarbeid- sårbare barn og familier. .

Fagsamling i USB. ;

2021-04-29.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2021)

Overganger i barns liv- muligheter & utfordringer. .

Foreldreseminar: Overgang fra barnehage til skole. ;

2021-05-05.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2021)

Sårbare barn. Hvem er de, egentlig? .

Fagseminar ;

2021-05-11.

Hansen, Joakim Evensen; Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek

(2021)

Læring for livet - Kvalitet i barnehagen.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2021)

Positivt klima for barn og unge. Forskningen bak de betydningsfulle tingene i hverdagen..

Fagdag for CLASS observatører.;

2021-06-15.

Størksen, Ingunn; Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2021)

Barnehagestart kan være tøft for mange ettåringer.

Stavanger Aftenblad.

ISSN 0804-8991.

s.30-30.

Evertsen, Cecilie

(2021)

Familiekonflikt, med Vigdis Hjorth..

Evertsen, Cecilie

(2021)

Familiefred for enhver pris? Forfattersamtale med Vigdis Hjorth..

Forskningsdagene UiS;

2021-09-23.

(2021)

Forskningsdagene på UiS..

Evertsen, Cecilie

(2021)

Livsmestring hos barn og unge..

Praksislærerdagen;

2021-10-06.

Evertsen, Cecilie

(2021)

Positivt klima- samspillskvalitet i barnehagen. .

Utviklings støttende barnehage- USB. ;

2021-11-12.

Evertsen, Cecilie

(2021)

Livsmestring: robuste barn- å bli emosjonelt sterk. .

Fagseminar Livsmestring;

2021-11-12.

Evertsen, Cecilie

(2021)

Livsmestring hos barn og unge. .

Læringsmiljøprosjektet pulje 5.;

2021-10-26.

Evertsen, Cecilie

(2021)

Betydningen av trygg tilknytning for barn og unge..

Forelesning: Master i spesialpedagogikk ved UiS;

2021-08-24.

Evertsen, Cecilie

(2021)

Velferdsuniversitet: Livsmestring..

Velferdsuniversitetet UiS;

2021-04-30.

Evertsen, Cecilie

(2021)

Stor oversikt: Ni av ti foreldre er fornøyd med barnehagen til tross for korona..

Støen, Janne; Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Fandrem, Hildegunn

(2020)

Hvem er de sårbare barna?.

Stavanger Aftenblad.

ISSN 0804-8991.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2020)

Livsmestring- robust psykisk helse. .

Spesial pedagogikk Masterprogram;

2020-09-09.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2020)

Livsmestring- Robust psykisk helse hos barn og unge..

Læringsmiljøprosjektet Utdanningsdirektoratet, Pulje 4. ;

2020-09-01.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2020)

Livsmestring- robusthet hos barn og unge..

«inkluderende barnehage- og skolemiljø» i pulje 4 ;

2020-08-14.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2020)

Kvalitet i barnehagen. Hvorfor er høy kvalitet viktig for barns utvikling?.

Utviklings støttende barnehage;

2020-08-14.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2020)

Sosioemosjonell utvikling hos barn (0-5 år)..

Utviklings støttende barnehage;

2020-06-11.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2020)

Hvorfor er kvalitet i barnehagen viktig? SSTEW i norsk kontekst..

VIBA Stavanger kommune;

2020-02-19.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2020)

Tiltknytningens kraft..

Undervisning MUT 2020;

2020-01-28.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2020)

Livsmestring- Psyskisk helse hos barn og unge..

Mot til å se. Evne til å handle.;

2020-01-28.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Øverland, Klara

(2020)

Nå er tiden inne for å gi barna våre mulighet for å bygge motstandsdyktighet..

Kronikk Stavanger Aftenblad;

2020-04-24.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2020)

Evaluering av CLASS i ECEC (Norge). .

Rund bord presentasjon- Barnehageforskningskonferanse – Å skape bærekraftige barnehager – perspektiver, muligheter og utfordringer;

2020-10-29.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2020)

Why quality matter- ECEC. SSTEW in Stavanger..

VIBA Stavanger kommune;

2020-10-15.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2020)

Å skape-sammen. .

Utviklings støttende barnehage- USB. ;

2020-10-21.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2020)

Å skape- sammen. .

Utviklings støttende barnehage- USB. ;

2020-10-22.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2020)

Why quality matter- ECEC. SSTEW i Stavanger.

VIBA Stavanger kommune;

2020-10-29.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Øverland, Klara

(2020)

Nå er tiden inne for å gi barna våre mulighet for å bygge motstandsdyktighet..

Stavanger Aftenblad.

ISSN 0804-8991.

Evertsen, Cecilie

(2020)

Stavanger kommune bør ikke velge store grupper for de yngste barnehagebarna.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2019)

Robust psykisk helse og livsmestring.

Grunnkursdagene for barnehageansatte, Stavanger kommune;

2019-01-02.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2019)

Livsmestring- hvordan fremme en robust psykisk helse.

Stavanger barnehagens fagdag;

2019-01-02.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2019)

Småbarnspedagogikk- små barn i risiko.

Undervisning;

2019-01-10 - 2019-01-11.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2019)

Livsmestring når ungdommer strever.

Hiimsmoen seminar;

2019-01-17.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2019)

Tilknytning.

Undervisning MUT 202. Master i spesialpedagogikk ved Uis;

2019-01-29.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2019)

Livsmestring for de yngste.

Stavanger helsestasjon fagdag;

2019-02-05.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2019)

Mobbing i barnehagen.

Mobbe- og læringombuds utdanning;

2019-03-20.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2019)

Livsmestring og stress.

Frogner kompetansepakke;

2019-03-26.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2019)

Mobbing i barnehagen.

Inkluderende barnehage og skolemiljø.;

2019-04-03.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2019)

Livsmestring for barn og unge.

Inkluderende barnehage og skolemiljø.;

2019-04-03.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2019)

Livsmestring- hvordan skape en robust psykisk helse.

Oppvekst samling i Sokendal;

2019-04-10.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2019)

Livsmestring- barn og unges psykiske helse.

Oppvekstforum Sandnes kommune;

2019-04-11.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2019)

Livsmestring- barn og unges psykiske helse.

Stavanger barnehagens fagdag;

2019-04-23.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2019)

Tilknytning.

Undervisning;

2019-05-02.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2019)

Samspillsobservasjon .

Frogner kompetansepakke;

2019-05-09.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Tidlig innsats- små barn i risko..

Undervisning;

2019-05-14.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Overgang fra barnehage til skole..

Fagseminar;

2019-05-22.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Livsmestring for barn og unge..

Fagseminar;

2019-05-28.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Samspillsobservasjon i barnehage og skole..

Seminar;

2019-05-22.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Livsmestring. Knall og fall når barn og unge formes..

Fagseminar for BUPA, Stavanger universitets sykehus;

2019-06-04.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Overganger- hvordan skape robusthet hos barn..

Undervisning;

2019-06-14.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Livsmestring for barn og unge..

Oppvekstsamling i Randaberg;

2019-08-15.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Livsmestring for barn og unge..

Fagdag for Jærskolen;

2019-08-15.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Livsmestring for barn og unge..

Oppvekst samling i Gjesdal;

2019-08-16.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Livsmestring for barn og unge..

Sandens helsestasjon ;

2019-08-26.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Samspillsobservsjon som metode..

Frogner kompetansepakke;

2019-08-28.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Livsmestring for barn og unge..

Utdanningsdirektoratets konferanse;

2019-09-24.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Livsmestring for barn og unge..

Aschaougsorlagets fagdag;

2019-09-25.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Organisasjonskapsitet- hvordan holde tak i utviklingen..

Sandnes kompetansepakke USB;

2019-10-04.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Mobilen må bort når foreldre henter i barnehagen..

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Livsmestring hos barn og unge.

Læringsmiljøprosjektet ;

2019-10-22.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Livskraft- Å stå for någe!.

PsykOpp. Schizofrenidagene;

2019-11-04.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Robusthet- tidlig innsats..

Utviklingstøttende barnehage i Sandnes;

2019-11-06.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Hvordan fremme robusthet hos barn og unge?.

Skolemøte i Rogaland;

2019-11-15.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

SSTEW i Stavangerbarnehagen..

VIBA Stavanger kommune;

2019-11-11.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Tidlig innsats, og dens betydning i barnehagen..

Utviklings støttende barnehage;

2019-11-06.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Livsmestring- den betydningsfulle starten..

Mobbeombud utdanning;

2019-10-23.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Livsmestring, den betydningsfulle starten..

Læringsmiljøprosjektet Utdanningsdirektoratet.;

2019-10-28.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2019)

Bytt ut #stjerneformet agurk med #øyekontakt og #klem!.

Kronikk Stavanger Aftenblad;

2019-08-04.

Evertsen, Cecilie

(2019)

Å stå for någe.PsykkOpp- skoledagen 2019. .

Evertsen, Cecilie

(2019)

Å stå for någe. PsykkOpp- skoledagen 2019. .

Evertsen, Cecilie

(2019)

Mobilen må bort når foreldre henter i barnehagen..

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

De voksnes ansvar med begynnende mobbeatferd..

Vi I Sola Pulje 3;

2018-01-10.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Tilknytning. Det nære samspillet..

Undervisning. Etterutdanning i småbarnspedagogikk;

2018-01-16.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Tilknynting. Når barnet begynner i barnehagen..

Undervisning. Fordypningsemnet, Småbarnspedagogikk.;

2018-01-17.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Tilknytningsbasert pedagogikk. Å begynne i barnehagen..

Sammenheng- for barnets beste.;

2018-01-24.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Spedbarnets interpersonlige verden. .

E-NSP100-1 18V Småbarnspedagogikk;

2018-01-30.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Tilknytningens kraft..

Undervisning. Mastergrad Spesialpedagogikk;

2018-02-07.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Den voksnes rolle i utviklingen av barns selvreguelring..

Jåttå barnehage;

2018-02-05.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Småbarn i risiko- barnehagens rolle..

Etterutdanning i småbarnspedagogikk;

2018-02-28.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Voksnes betydning for barns psykiske helse og forebygging av mobbing i barnehagen.

Interkommunal kursdag for barnehager på Haugalandet;

2018-03-01.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Tilknytningsbasert pedagogikk. Å begynne i barnehagen. 2. konferanse: Sammenheng- for barnets beste..

Konferanse. Sammenheng- for barnets beste.;

2018-03-07.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Den voksnes rollle for barns utvikling av selvregulering..

Fagdag for barnehageansatte i FET Kommune;

2018-03-12.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Hvordan fortså mobbing i barnehagen?.

Inkluderende barnehage og skole, samling Vest Agder.;

2018-03-21.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Småbarn i risiko. Den voksnes rolle..

Undervisning. Fordypningsemnet, Småbarnspedagogikk.;

2018-04-10.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Småbarn i risiko. Den voksnes rolle..

Undervisning. Fordypningsemnet, Småbarnspedagogikk.;

2018-04-11.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Småbarn i risiko. Den voksnes rolle..

Undervisning. Fordypningsemnet, Småbarnspedagogikk.;

2018-04-12.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Småbarn i risiko. Den voksnes rolle..

Undervisning. Fordypningsemnet, Småbarnspedagogikk.;

2018-04-17.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Tilknytningsbasert pedaogikk. Den voksnes rolle i barnehagen..

Kompetansepakke for Flykesmannen i Vestfold;

2018-04-26.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Småbarn i risiko..

Undervisning. Fordypningsemnet, Småbarnspedagogikk.;

2018-04-17.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Fra Teori til praksis..

Fet Kommune fagdager;

2018-05-23.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Hvordan fremme en god psykisk helse hos barn og unge?.

Oppvekstkonferansen 2018. Mestring og mot hos barn og unge når livet er vanskelig;

2018-06-04.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Tilknytning i barnehagen. Den voksnes rolle..

Fagsamling;

2018-08-17.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Små grupper i barnehagen er best..

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Husk emosjonell tilgjengelighet..

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Tvinger vi fisker til å klatre i trær?.

Stavanger Aftenblad.

ISSN 0804-8991.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Mobbeatferd i barnehagen.

Fagsamling for Mobbe-, elev og lærlingombud.;

2018-09-03.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Livsmestring og psykisk helse- Den voksnes rolle..

Tverrfaglige barnehage team;

2018-08-29.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Tilknytningens kraft - den voksnes rolle i barnehagen..

Kompetansepakke for Flykesmannen i Vestfold;

2018-09-07.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Tilknytningens kraft- den voksnes rolle i barnehagen..

Fylkesmannen i Vestfold;

2018-09-14.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Spedbarnets interpersonlige verden. Utviklingspsykologi..

Undervisning. Etterutdanning i småbarnspedagogikk;

2018-09-12.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Tilknytningsbaserte barnehager. Barndomspsykologi..

Undervisning. Etterutdanning i småbarnspedagogikk;

2018-09-13.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Forebygging av mobbing i barnehagen..

Vi I Sola Pulje 3;

2018-10-16.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Forebygging, samarbeid og endringsprosesser i barnehagen..

Undervisning i Etterutdannings i småbarnspedagogikk;

2018-10-25.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Hvordan fremme en robust psykisk helse blant barn og unge?.

Oppvekstleder forum, Rogaland.;

2018-11-15.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Tilknytningsbasert pedagogikk: Å begynne i barnehagen..

Skolemøte Rogaland 2018;

2018-11-16.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Livsmestring i barnehagen.

Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning konferanse 2018;

2018-08-29.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Utfordring, spenning og flyt i barnehagen..

Kompetanseutviklingsseminar, Bydel Frogner.;

2018-12-12.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Robust psykisk helse hos barn og unge..

Oppvekstledersamling Time kommune;

2018-12-16.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2018)

TIDLIG SKOLESTART: «5 OG ET HALVT ÅR – KLAR FOR SKOLE, ADHD OG RITALIN?.

Debatt Schizofrenidagene på KÅKÅ;

2018-09-24.

Evertsen, Cecilie

(2018)

Forsker: - små grupper i barnehagen er best..

Evertsen, Cecilie

(2018)

Slik kan foreldre vite at barnehagen er god.

Evertsen, Cecilie

(2017)

Aggresjonsteori- og krenkende atferd i barnehagen..

Vi I Sola. ;

2017-01-11.

Evertsen, Cecilie

(2017)

Den Tilknytningsbaserte Barnehage. Det nære samspillet-læringsmiljøets grunnleggende fundament..

Fylkeskonferanse- Østfold barnehagene.;

2017-04-21.

Evertsen, Cecilie

(2017)

Begynnende mobbeatferd..

Fylkesmannen i Rogaland- fagsamling;

2017-05-19.

Evertsen, Cecilie

(2017)

Tidlig identifisering av mobbeatferd..

Fagsamling ;

2017-08-17.

Evertsen, Cecilie

(2017)

Begynnende mobbeatferd- Forebygging og Tiltak..

Vi I Sola. ;

2017-09-12.

Evertsen, Cecilie

(2017)

Relasjoners betydninng for barns utvikling og læring..

Fylkeskonferanse Vestfold;

2017-09-29.

Evertsen, Cecilie

(2017)

Relasjoner- grunnleggende for gode læringsmiljø i barnehagen..

Utdanningsforbundet- konferanse;

2017-10-10.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2017)

Småbarnspedagogikk- Tidlig innsats..

Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;

2017-01-27.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2017)

Småbarnspedagogikk- barn i risiko..

Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;

2017-02-21.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2017)

Småbarnspedagogikk. Etablering av Trygg base..

Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;

2017-02-22.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2017)

Småbarnspedagogikk. Sampillets betydning..

Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;

2017-02-23.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2017)

Samspillsutfordringer i de første leveår..

Undervisning Barnehagelærerutdanningen BULL;

2017-08-31.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2017)

Barns sosiale utvikling- Barnehagelærerens rolle..

Undervisning Barnehagelærerutdanningen BULL;

2017-09-28.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2017)

Mobbeatferd i barnehagen..

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2017)

Tilvenning i barnehagen..

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2017)

Kritisk til spedbarn i barnehagen..

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2017)

Kritisk til spedbarn i barnehagen..

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2017)

Fra teori til praksis. Forebygging av mobbeatferd i barnehagen..

Vi I Sola. ;

2017-11-08.

Stanghelle, Cecilie Evertsen; Størksen, Ingunn

(2017)

Slik kan foreldre vite at barnehagen er god.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2017)

Fra teori til praksis - den inkluderende barnehage og skole..

Fylkesmannen i Nordland - inkluderende barnehage og skole.;

2017-11-14.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2017)

Debatt:Stressede små. Tidlig barnehagestart.Schizofrenidagene 2017 på KÅKÅ..

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2017)

"Før i tiden var hvile en viktig del av barnehagehverdagen, nå er det blitt borte".

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2017)

Barnehager er ikke så bra som du tror..

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2017)

Slik kan foreldre vite at barnehagen er god..

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2017)

Gammeldags omsorg er neppe et stavanger problem alene..

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2017)

Trygghet – en forutsetning for livsmestring og utvikling.

www.læringsmiljøsenteret.no.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2017)

Å være liten i barnehagen..

www.læringsmiljøsenteret.no.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2017)

Livsmestring i barnehagen.

Fylkesmannen i Rogaland- Saksbehandlersamling, Barnehagemyndighet.;

2017-11-20.

Evertsen-Stanghelle, Cecilie

(2017)

Stressede små. Tidlig barnehagestart..

Debatt Schizofrenidagene på KÅKÅ;

2017-06-06.

Evertsen, Cecilie

(2017)

LEDER: Vekk med gammeldags omsorg.

Evertsen, Cecilie

(2017)

Tre dager tilvenning i barnehage er ikke nok, mener universitetslektor.

Evertsen, Cecilie

(2017)

Barnehager til kamp mot mobbing.

Evertsen, Cecilie

(2017)

Barnehagene er ikke så bra som du tror.

Evertsen, Cecilie

(2017)

Aftenbladet mener: Tilgangen på kos og trøst må være god.

Evertsen, Cecilie

(2017)

Barnehagesjefen lover et godt tilbud til de minste.

Evertsen, Cecilie

(2017)

«Før i tiden var hvile en viktig del av barnehagehverdagen, nå er det blitt litt borte».

Evertsen, Cecilie

(2017)

Kritisk til barnehage for novemberbarn.

Evertsen, Cecilie

(2017)

La det ta tid..

Evertsen, Cecilie

(2017)

Kort eller lang barnehagetilvenning? - Viktigst å ta hensyn til det enkelte barns behov, sier erfaren styrer.

Evertsen, Cecilie

(2017)

Stadig flere barnehager tilbyr mykere barnehagestart.

Evertsen, Cecilie

(2016)

Læringsmiljøet i Barnehagen.

Fylkeskonferanse;

2016-05-23.

Evertsen, Cecilie

(2016)

Læringsmiljøet i Barnehagen.

Fylkeskonferanse;

2016-04-14.

Evertsen, Cecilie

(2016)

Aggresjonsutvikling i barnehagealder..

Fagdag for Pedagogiske ledere i Sadnes kommune;

2016-06-07.

Evertsen, Cecilie

(2016)

Begynnende mobbeatferd. Tidlig intervensjon og tiltak i barnehagen..

Fagdag i Vi I Sola;

2016-11-07.

Evertsen, Cecilie

(2016)

Relasjoners betydning for barns emosjonelle utvikling.

Fagdag i spesialpedagogikk ved Høgskolen Stord/Haugesund;

2016-10-09.

Evertsen, Cecilie

(2016)

Aggresjons utvikling og begynnende mobbeatferd i barnehagen. Tiltak og forebyggende arbeid..

Fagdag for barnehagesektoren i Time kommune;

2016-11-09.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2016)

Småbarn i risiko..

Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;

2016-04-10.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2016)

Småbarn- utrygg tilknyntingsstil..

Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;

2016-04-11.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2016)

Småbarn- utrygg tilknynting fortsetter..

Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;

2016-04-12.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2016)

Utrygg tilknytning- tiltak..

Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;

2016-04-17.

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2016)

Samspillsvanker i de første leveår..

Undervisning Barnehagelærerutdanningen BULL;

2016-08-28.

Evertsen, Cecilie

(2015)

Læringsmiljøet i barnehagen- Nyere forskning..

Nasjonal nettverkskonferanse for PPT-ledere;

2015-09-23.

Evertsen, Cecilie

(2015)

Småbarns behov for trygge og gode samspill i barnehagen..

Barnehagekonferanse i Alta Kommune;

2015-10-21.

Evertsen, Cecilie

(2015)

Aggresjon i barnehagealder. Begynnende mobbeatfed- forebyggende arbeid og tiltak..

Vi i Sola- Fagdag for PPT ledelsen og barnehagestyrere i Sola kommune;

2015-11-17.

Evertsen, Cecilie

(2015)

Begynnende mobbeatferd i barnehagen- De voksnes ansvar..

Vi I Sola. ;

2015-11-30.

Stanghelle, Cecilie Evertsen; Størksen, Ingunn

(2015)

På leit etter Læringsmiljøet i barnehagen..

Fremlegging av synteserapport;

2015-10-14.

Kunstnerisk produksjon

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2018)

Mobbing i barnehagen..

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2017)

De yngste i barnehagen..

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2017)

Samspill og tilknynting i barnehage og skole..

Stanghelle, Cecilie Evertsen

(2015)

Rellasjoners betydning for barns utvikling og vekst..