Line Johanne Øvrebø

Universitetslektor i helsevitenskap

Line Johanne Øvrebø

Kontakt

Telefon: 51833595

E-post: line.j.ovrebo@uis.no

Rom: KA A-279

Avdeling

Det helsevitenskapelige fakultet

Avdeling for omsorg og etikk

Publikasjoner

Vitenskapelige publikasjoner

Øvrebø, Line Johanne; Dyrstad, Dagrunn Nåden; Hansen, Britt Sætre

(2024)

Pass or fail: Teachers’ experience of assessment of postgraduate critical care nursing students’ competence in placement. A qualitative study..

BMC Nursing.

ISSN 1472-6955.

Volum 23.

Hefte 1.

DOI: 10.1186/s12912-024-01951-8

Øvrebø, Line Johanne; Dyrstad, Dagrunn Nåden; Hansen, Britt Sætre

(2021)

Assessment methods and tools to evaluate postgraduate critical care nursing students' competence in clinical placement: An integrative review.

Nurse Education in Practice.

ISSN 1471-5953.

Volum 58.

DOI: 10.1016/j.nepr.2021.103258

Øvrebø, Line Johanne; Hansen, Britt Sætre

(2019)

Mobiliseringsaktivitet hos intensivpasienter.

Inspira – tidsskrift for anestesi-, operasjon- og intensivsykepleiere.

ISSN 0809-9707.

Hefte 2.

s.16-23.

Formidling

Øvrebø, Line Johanne; Dyrstad, Dagrunn Nåden; Johansen, Edda Aslaug; Hansen, Britt Sætre

(2023)

Vi trenger felles kriterier for å sikre mest mulig lik kompetanse hos intensivsykepleiere. .

Dagens medisin.

ISSN 1501-4290.

Øvrebø, Line Johanne

(2022)

PhD prosjekt i intensivsykepleie; Vurdering av intensivsykepleiestudenters kompetanse i praksis studier. .

Heldagssamling for avdelingen (avd. AOE, UIS);

2022-10-04.

Øvrebø, Line Johanne

(2022)

Need for innovation in assessment methods to evaluate postgraduate critical care nursing students' competence in clinical placement. An integrative review .

NET NEP (Internasjonal sykepleie- og jordmorutdanningskonferanse);

2022-10-19 - 2022-10-22.

Øvrebø, Line Johanne

(2022)

Vurdering av intensivsykepleiestudenters kompetanse i praksis studier.

50% seminar;

2022-11-29.

Øvrebø, Line Johanne

(2021)

Fra ide til gjennomføring av integrative review studie.

Faglig møte;

2021-10-20.