Maya Dybvig Joner
Førsteamanuensis i spesialpedagogikk/utdanningsvitenskap/lesevitenskap
Kontakt
E-post: maya.d.joner@uis.no
Organisasjonsenhet
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking
Førsteamanuensis i spesialpedagogikk/utdanningsvitenskap/lesevitenskap
E-post: maya.d.joner@uis.no
Organisasjonsenhet
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking
Joner, Maya Dybvig
(2024)
Cause for Concern? The Relationship Between Language Skills in Toddlers and Later Reading Skills in School.Early Childhood Education Journal.
ISSN 1082-3301.
Joner, Maya Dybvig; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Alvestad, Marit
(2022)
Children with language difficulties: identification and adapted language provision in Early Childhood Education and Care, and subsequent assessment by the Educational Psychological Service .European Early Childhood Education Research Journal.
ISSN 1350-293X.
Joner, Maya Dybvig; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Alvestad, Marit
(2022)
Special education in Norwegian early childhood education and care: a document analysis of special education assistance provided to children with language disorders.European Journal of Special Needs Education.
ISSN 0885-6257.
Granone, Francesca; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Sæbø, Janken Camilla; Solheim, Ksenia; Kaltvedt, Elsa Helen; Ree, Marianne; Esmaeeli, Sara; Furskog-Risa, Christina; Joner, Maya Dybvig
(2022)
Tidlig innsats, tidlig i livet-En sammenstilling og analyse av eksisterende kunnskap og forskning om de 1000 første dagene i et individs liv, inklusive livet i magen.
Joner, Maya Dybvig
(2024)
Fange opp-følge opp. Tidlig innsats for barn i barnehage med språkforstyrrelser, og relasjonen mellom tidlige svake språkferdigheter og senere leseferdigheter.
Fagdag PPT Stavanger;
2024-10-01.
Joner, Maya Dybvig; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Alvestad, Marit
(2021)
The chain of action in special education for children with language difficulties attending Early Childhood Education and Care institutions in Norway.
Norsk barnehageforskningskonferansen 2021;
2021-10-26 - 2021-10-28.
Dahle, Anne Elisabeth; Løge, Inger Kristine; Joner, Maya Dybvig
(2018)
Språklig og sosial kompetanse hos barn med språklige utfordringer.
Skolemøtet for Rogaland;
2018-11-20 - .
Joner, Maya Dybvig
(2018)
Fange opp - følge opp: Språkarbeid rettet mot norskspråklige barn med språkvansker i barnehagen .
Avslutningskonferanse Stavangerprosjektet;
2018-11-15 - 2018-11-16.
Joner, Maya Dybvig; Ofstad, Gunn Helen; Mørk, Peter
(2016)
Overgang fra barnehage til skole Samarbeid.