Paolo Haaland Scarbocci

Universitetslektor i digitale medier

Paolo Haaland Scarbocci

Kontakt

Telefon: 51832089

E-post: paolo.h.scarbocci@uis.no

Rom: KK S-3.ETG Landskap

Avdeling

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk

Publikasjoner

Bøker og kapitler

Scarbocci, Paolo Haaland; Njå, Morten Bergsten

(2021)

Framtidsrettet og pedagogisk bruk av AR-teknologi i grunnskolen.

ISBN 978-82-7644-990-7.

Formidling

Scarbocci, Paolo Haaland

(2022)

Dataspill på lærerutdanningen.

Spilltanken 2;

2022-01-13 - .

Scarbocci, Paolo Haaland; Lunde, Eirik Midbøe

(2022)

Spillpedagogikk i lærerutdanningen.

Scarbocci, Paolo Haaland; Lunde, Eirik Midbøe

(2022)

Her lærer lærerne hvordan ny teknologi kan brukes i undervisningen.

Scarbocci, Paolo Haaland; van Schaik, Fiona

(2022)

Perspektiver på elevmedvirkning i en urolig verden .

Planleggingsdag;

2022-08-15 - .

van Schaik, Fiona; Scarbocci, Paolo Haaland

(2022)

Koding i Minecraft Education Edition & Algoritmisk tenkning.

Fagdag;

2022-03-29 - .

Scarbocci, Paolo Haaland; Madland, Ingebjørg

(2022)

Videogames as literary experiences.

Grensesnitt;

2022-05-25 - .

Scarbocci, Paolo Haaland; Madland, Ingebjørg

(2022)

Dataspill som litterær opplevelse.

Nasjonal konferanse om lesing 2022;

2022-04-04 - .

Scarbocci, Paolo Haaland

(2022)

Data- og videospillveileder for lærere.

Scarbocci, Paolo Haaland; Njå, Morten Bergsten

(2021)

Fremtidsrettet og pedagogisk bruk av AR-teknologi i grunnskolen.

SPOT-konferansen 2021;

2021-11-25 - .

Scarbocci, Paolo Haaland

(2021)

Forslag til rammeverk for formidling av dataspill i Den kulturelle skolesekken.

Skarstein, Frode; Scarbocci, Paolo Haaland

(2021)

SteamUpgrade: the Norwegian perspective.

SteamUpgrade: Transnational meeting;

2021-11-02 - 2021-11-05.

Rønningsbakk, Lisbet; Arstorp, Ann-Therese; Bøen, Elin; Scarbocci, Paolo Haaland

(2018)

Fremtidens klasserom i lærerutdanningen.

NKUL 2018;

2018-05-07 - 2018-05-09.

Scarbocci, Paolo Haaland; Nygard, Arne Olav

(2017)

Digital lesing og elevsentrert undervisning.

Besøk fra Telemark Fylkeskommune;

2017-02-02.

Scarbocci, Paolo Haaland; Færevaag, Margaret Klepstad; Bjerkan, Kirsten Meyer; Refvik, Linda; Wagner, Åse Kari H.

(2017)

Språkvansker (barnehage).

Scarbocci, Paolo Haaland; Sæbø, Johanne Ur; Brenne, Hilde; Vikebø, Hilde; Wahl, Hilde Terese; Midtgård Johansen, Jarle

(2017)

Språkvansker (barnetrinn).

Scarbocci, Paolo Haaland; Bentsen, Edle Inga

(2017)

Lese- og skrivevansker på 1. og 2. årstrinn - Økt 2: Når elever strever med å lese ord..

Scarbocci, Paolo Haaland; Sæbø, Johanne Ur

(2017)

Elever med IOP i de fleste fag.

Scarbocci, Paolo Haaland; Håland, Anne; Aasen, Marit

(2016)

Lesing og skriving i norskfaget.

Mossige, Margunn; Scarbocci, Paolo Haaland

(2015)

Lesing og selvregulering i tverrfaglig prosjektarbeid i Medier og kommunikasjon.

FYR;

2015-11-30 - 2015-12-02.

Kunstnerisk produksjon

Scarbocci, Paolo Haaland

(2016)

Språkløyper, 2016-2019 - Å lesa i norskfaget (fagfilm).