Regning i alle fag (MGLA220)
Dette er en innføring i regning i alle fag. Kurset er obligatorisk og går over seks undervisningsøkter. Det er obligatorisk frammøte, med innlevering av to arbeidskrav.
Dette er emnebeskrivelsen for studieåret 2024-2025. Merk at det kan komme endringer.
Fakta
Emnekode
MGLA220
Versjon
1
Vekting (stp)
0
Semester undervisningsstart
Vår
Antall semestre
1
Vurderingssemester
Vår
Undervisningsspråk
Norsk
Tilbys av
Timeplan
Innhold
Gjennom studiet skal studentene få kunnskap om regning i alle fag og bli presentert for ulike måter å jobbe med denne ferdigheten. Undervisningen omfatter perspektiver på regning som grunnleggende ferdighet, og regning i de ulike fag. Studentene får innsikt i hvorfor regning skal integreres i alle fag, og hvordan en som lærer kan synliggjøre dette i undervisningen på fagets premisser.
Læringsutbytte
Kunnskap
Kandidaten:
- har kunnskap om regning som grunnleggende ferdighet i alle fag
- har kunnskap om hvordan man kan jobbe med regning i alle fag
Ferdigheter
Kandidaten
- kan planlegge og gjennomføre undervisning der regning er en integrert del av faget
- kan vurdere når ulike læringssituasjoner gir muligheter for å arbeide med regning.
Generell kompetanse
Kandidaten
- kan reflektere over betydningen og nytteverdien av regning i alle fag
Forkunnskapskrav
Ingen
Eksamen / vurdering
Vurderingsform | Vekting | Varighet | Karakter | Hjelpemiddel |
---|---|---|---|---|
Deltakelse | 1/1 | Godkjent/ Ikke godkjent |
Vilkår for å gå opp til eksamen/vurdering
Arbeidskrav
To obligatoriske innleveringer. Godkjent/ikke godkjent. Begge må være godkjent for at emnet skal være bestått.
80 % obligatorisk tilstedeværelse.
Fagperson(er)
Emneansvarlig:
Dag TorvangerStudiekoordinator:
Ivar BjørnsenStudiekoordinator:
Kjersti GjedremArbeidsformer
Undervisning i plenum, arbeid individuelt og i grupper.
Emneevaluering
Det skal være en tidligdialog mellom emneansvarlig, studenttillitsvalgt og studentene. Formålet er tilbakemelding fra studentene for endringer og justering i emnet inneværende semester.I tillegg skal det gjennomføres en digital emneevaluering minimum hvert tredje år. Den har som formål å innhente studentenes erfaringer med emnet.