Hotell-, reiselivs- og servicebransjen samlet seg denne uken på UiS for faglig input om identitetsbygging og omdømme – og for å feire Norsk hotellhøgskoles 110-årsjubileum.
– Formålet er å skape en inspirerende dag og knytte kontakter mellom studenter og næringsliv, sier Emilie Dahl Aasheim.
Aasheim tar masteren Service Leadership in International Business og har sammen med seks medstudenter planlagt konferansen Serviceforum, hvor studenter og representanter fra næringen møtes for faglig input.
Konferansen arrangeres egentlig årlig, men ble denne uken arrangert for første gang etter noen års opphold. Temaet var «Rebranding og image».
– Pandemien har vært en utfordrende tid for reiselivet, derfor er det viktig finne nye måter å jobbe og se framover på, og å samle alle i reiselivet for å diskutere framtiden og finne gode løsninger sammen, sier Aasheim.
Variert program
De 120 påmeldte ble ønsket velkommen til en dag fylt med flere foredrag og to ulike workshops. På kvelden var det bankett på Clarion Hotel Stavanger, for å feire Norsk hotellhøgskoles 110-årsjubileum. Der ble det servert treretters middag, og det var kåringer, konkurranser og underholdning.
– Det er fint å samles, lære mye nytt, møte nye folk og feire at hotellhøgskolen er 110 år, sier Aasheim.
Programmet:
Strategier for turisme på nasjonalt og regionalt nivå
Anette Larsen, Truls Eric Engström og Preben Falck
Krisehåndtering i en bedrift
Sander B. Thomassen og Håkon Lund
Hvordan finne de mest kvalifiserte arbeidstakere og arbeidsgivere, og hvordan fremme inkludering og mangfold på arbeidsplassen
Cathrine Lie Strand og Torben Dyhr-Nielsen
Workshop 1: Re-branding etter en krise
Håkon Lund og Lars Bergkvist
Workshop 2: Det interne markedet – rekruttering, ansatte og videreutvikling av ansatte
Torben Dyhr-Nielsen og Cathrine Lie