Astrid Birgitte Eggen
Professor i utdanningsvitenskap
Kontakt
Telefon: 51831023
E-post: astrid.b.eggen@uis.no
Rom: AR T-302
Avdeling
Divisjon for utdanning
Avdeling for universitetspedagogikk
Professor i utdanningsvitenskap
Telefon: 51831023
E-post: astrid.b.eggen@uis.no
Rom: AR T-302
Avdeling
Divisjon for utdanning
Avdeling for universitetspedagogikk
Thygesen, Ragnar; Eggen, Astrid Birgitte
(2015)
Bridging summative and formative assessment for children with special needs. I: Transitions in the field of special education. Theoretical perspectives and implications for practice.
Waxmann Verlag.
ISBN 978-3-8309-3117-1.
s.233-250.
Kristiansen, Christine Watne; Eggen, Astrid Birgitte
(2014)
Vurdering som skapende læring. I: Tilpasset opplæring- i forskning og praksis.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202419011.
s.81-102.
Eggen, Astrid Birgitte
(2011)
Vurdering for skoleutvikling.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 9788205400207.
Eggen, Astrid Birgitte
(2011)
Agency as the Ability and Opportunity to Participate in Evaluation as Knowledge Construction.
European Educational Research Journal.
ISSN 1474-9041.
Volum 10.
Hefte 4.
s.533-544.
Gradovski, Mikhail; Eggen, Astrid Birgitte
(2011)
Avoiding the dichotomy of theory and practice: applying critical theoretical discourse as a methodological background for a school development project within the area of assessment. I: Proceedings of the 15th Biennial of the International Study Association on Teachers and Teaching (ISATT), Back to the Future: Legacies, Continuities and Changes in Educational Policy, Practice and Research.
ISBN 978-989-8525-00-0.
s.83-84.
Eggen, Astrid Birgitte
(2010)
Bedömning och skolans demokratimål. I: Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik.
Studentlitteratur AB.
ISBN 978-91-44-05681-4.
Eggen, Astrid Birgitte
(2010)
PISAs gyldighet blant skoleledere og lærere. I: PISA sannheten om skolen?.
Universitetsforlaget.
ISBN 978-82-15-01487-6.
s.281-297.
Eggen, Astrid Birgitte
(2010)
Samarbeid mellom kompetansemiljøer, skoleeiere og skoler- praksier med ulike anliggende?. I: Skoleutvikling i praksis.
Universitetsforlaget.
ISBN 978-82-15-01596-5.
s.168-186.
Dobson, Stephen; Eggen, Astrid Birgitte; Smith, Kari
(2009)
Innledning: Vurdering som prosess ; Vurdering av, vurdering for og som læring ; Vurdering og syn på læring og kunnskap ; Vurdering som kompetanse og kultur. I: Vurdering, prinsipper og praksis : nye perspektiver på elev- og læringsvurdering.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 978-82-05-39173-4.
s.11-16.
Eggen, Astrid Birgitte
(2009)
Vurdering, evaluering og læreplaner som kunnskapsområde. I: Vurdering, prinsipper og praksis : nye perspektiver på elev- og læringsvurdering.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 978-82-05-39173-4.
s.75-92.
Eggen, Astrid Birgitte
(2009)
Vurdering og validitet. I: Vurdering, prinsipper og praksis : nye perspektiver på elev- og læringsvurdering.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 978-82-05-39173-4.
s.40-56.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
Vurderingskompetanse og definisjonsmakt.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
ISSN 0029-2052.
Hefte 1.
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
Vurderingskompetanse og definisjonsmakt.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
ISSN 0029-2052.
Volum 91.
Hefte 2.
s.150-164.
Møller, Jorunn; Eggen, Astrid Birgitte; Møller, Jorunn; Fuglestad, Otto Laurits; Presthus, Anne-Marie; Eggen, Astrid Birgitte; Fuglestad, Otto Laurits; Langfeldt, Gjert; Vedøy, Gunn; Langfeldt, Gjert; Langfeldt, Gjert; Presthus, Anne Marie; Skrøvset, Siw; Stjernstrøm, Else; Vedøy, Gunn
(2007)
Successful Leadership Based on Democratic Values. I: Successful Principal Leadership in Times of Change.
Springer Publishing Company.
ISBN 978-1-4020-5515-7.
Møller, Jorunn; Eggen, Astrid Birgitte; Fuglestad, Otto Laurits; Langfeldt, Gjert; Presthus, Anne-Marie; Skrøvset, Siw; Stjernstrøm, Else; Vedøy, Gunn
(2007)
Successful Leadership based on Democratic Values. I: Successful Principal Leadership in Times of Change. An International Perspective.
Springer Publishing Company.
ISBN 978-1-4020-5515-7.
s.71-86.
Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Marivolden skole. Skolen i relasjon til lokalsamfunnet. I: Ledelse i anerkjente skoler.
Universitetsforlaget.
ISBN 978-82-15-00826-4.
Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Verdsetting gjennom vurderingspraksis. I: Ledelse i anerkjente skoler.
Universitetsforlaget.
ISBN 978-82-15-00826-4.
Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Verdsetting gjennom vurderingspraksis. I: Ledelse i anerkjente skoler.
Universitetsforlaget.
Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Marivolden skole. Skolen i relasjon til lokalsamfunnet. I: Ledelse i anerkjente skoler.
Universitetsforlaget.
Møller, Jorunn; Eggen, Astrid Birgitte; Fuglestad, Otto Laurits; Presthus, Anne Marie; Langfeldt, Gjert; Langfeldt, Gjert; Eggen, Astrid Birgitte; Fuglestad, Otto Laurits; Langfeldt, Gjert; Vedøy, Gunn; Møller, Jorunn; Presthus, Anne Marie; Skrøvset, Siw; Stjernstrøm, Else; Vedøy, Gunn
(2005)
Successful school leadership: the Norwegian case.
Journal of Educational Administration.
ISSN 0957-8234.
Volum 43.
Hefte 6.
s.584-594.
Møller, Jorunn; Eggen, Astrid Birgitte; Fuglestad, Otto L.; Langfeldt, Gjert; Presthus, Anne-Marie; Skrøvset, Siw; Stjernstrøm, Else; Vedøy, Gunn
(2005)
Successful school leadership - The Norwegian case.
Journal of Educational Administration.
ISSN 0957-8234.
Volum 43.
Hefte 6.
Møller, Jorunn; Eggen, Astrid Birgitte
(2005)
Team Leadership in Upper Secondary Education.
School Leadership and Management.
ISSN 1363-2434.
Volum 25.
Hefte 4.
s.331-347.
Møller, Jorunn; Eggen, Astrid Birgitte
(2005)
Team Leadership in Upper Secondary Education.
School Leadership and Management.
ISSN 1363-2434.
Volum 25.
Hefte 4.
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Teacher Assessment Literacy beyond Technicalities and Intuition.
Studies in Educational Policy and Educational Philosophy.
ISSN 1652-2729.
Hefte 2.
Eggen, Astrid Birgitten
(2003)
Sigma; A case of teacher reflection within formative student assessment. I: Skolan och tusenårsskiftet. En vänbok till Ulf P. Lundgren.
ISBN 91-87252-49-X.
s.97-114.
Eggen, Astrid Birgitte; Knain, Erik
(2003)
Naturfaget til eleven eller eleven til naturfaget?. I: Naturfagdidaktikk. Perspektiver Forskning Utvikling.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 82-05-31477-2.
s.264-295.
Eggen, Astrid Birgitte
(2003)
Sigma; A case of teacher reflection within formative student assessment. I: Skolan och tusenårsskiftet. En vänbok till Ulf P. Lundgren.
Eggen, Astrid Birgitten; Knain, Erik
(2003)
Naturfaget til eleven eller eleven til naturfaget. I: Naturfagdidaktikk. Perspektiver Forskning Utvikling.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 82-05-31477-2.
s.264-295.
Hauge, Trond Eiliv; Eggen, Astrid Birgitte; Grøterud, Marit; Nilsen, Bjørn S; Nilsen, Bjørn S
(2002)
Europe - Norway. I: World Class Schools.
Hauge, Trond Eiliv; Eggen, Astrid Birgitten; Grøterud, Marit; Nilsen, Bjørn S.
(2002)
World Class Schools: the case studies of more effective and less effective schools in different countries. Europe - Norway. I: World Class Schools. International perspectives on school effectiveness.
RoutledgeFalmer.
ISBN 0-415-25348-9.
s.178-204.
Eggen, Astrid Birgitten
(1995)
The GOALS Study: Analysis and Implications. I: Measuring what students learn.
OECD Publishing.
s.180-195.
Dobson, Stephen; Eggen, Astrid Birgitte; Smith, Kari
(2009)
Vurdering, prinsipper og praksis : nye perspektiver på elev- og læringsvurdering.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 978-82-05-39173-4.
Hovdenak, Sylvi Stenersen; Eggen, Astrid Birgitte; Elstad, Eyvind
(2009)
Kunnskapsløftet - fra ord til handling. rapport fra et skoleutviklingsprosjekt til utdanningsetaten i Oslo.
ISBN 9788290904901.
Hefte 3.
Eggen, Astrid Birgitte
(2009)
Vurdering og læreplaner som kunnskapsområde for læreren.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
Demokrati, Assessment og Validitet. Diskurser og praksiser som omhandler skolevurdering og elev-vurdering.
Høgskolen i Innlandet.
Eggen, Astrid Birgitten
(2004)
Alfa and Omega in Student Assessment; Exploring Identities of Secondary School Science Teachers.
Universitetet i Oslo.
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Alfa and Omega in Student Assessment. Exploring Identities of Secondary School Science Teachers.
Universitetet i Oslo.
Forsberg, Eva; Eggen, Astrid Birgitten
(2003)
Skolan och tusenårsskiftet. En vänbok till Ulf P. Lundgren.
ISBN 91-87252-49-X.
Eggen, Astrid Birgitten
(1997)
Rapport fra Prosjektene: "Geografi i den videregående skolen: Fra Hefner og Knudsen til Reform 94" og "Geografifaget og Reform 94".
Eggen, Astrid Birgitten
(1997)
Rapport fra to prosjekter: "Elevvurdering i kroppsøving" og "Lærerroller og elev-roller i tekst".
Eggen, Astrid Birgitten; Marion, Peter Van
(1997)
The National Environmental Programme for Action-oriented interdisciplinary Environmental Training in the School's Own Area. An Evaluation of the Development of the Su-Programme "Water".
Eggen, Astrid Birgitte; Hauge, Trond Eiliv; Birkemo, Asbjørn; Grøterud, Marit; Nilsen, Bjørn S.
(1994)
Læringskvalitet i skolen. Rapport I fra prosjektet "International School Effectiveness Research Project".
Universitetet i Oslo.
Eggen, Astrid Birgitten
(1993)
Lokale læreplaner som implementeringsstrategi i naturfag.
Universitetet i Oslo.
Eggen, Astrid Birgitten; Marion, Peter Van
(1977)
Nasjonale miljølæreprogram for handlingsrettet og tverrfaglig miljøopplæring i eget lokalmiljø. En evaluering av utviklingen av delprogrammet "VANN".
Østbye, Marianne; Kjeldstad, Berit Johanne; Folkestad, Sigrid; Selvik, Bjørg Kristin; Bredahl, Vibeke; Samdal, Oddrun; Grønvold, Stine; Eggen, Astrid Birgitte; Ekeli, Hanna; Aarskog, Karine Nigar; Thorkildsen, Camilla Sønstabø; Faye, Atle; Solberg, Håkon; Engen, Tore Petter; Langøy, Gerd Marit; Rasmussen, Alf; Larsen, Hege; Trædal, Torkjell; Schei, Amanda; Hystad, Joar; Vartdal, Ragnhild; Arnesen, Mats; Strand, Hilde Kristin; Løkeland-Stai, Espen
(2020)
Hva skjer med eksamen? : her har du oversikten.
Sæbø, Solve; Selvik, Bjørg Kristin; Nøstbakken, Linda; Mo, Gro Bjørnerud; Jakobsen, Wenche; Samdal, Oddrun; Gårseth-Nesbakk, Levi; Waaler, Nina; Kjeldstad, Berit Johanne; Faye, Atle; Hilding, Greta; Roppen, Johann; Engen, Tore Petter; Bredahl, Vibeke; Grønvold, Stine; Eggen, Astrid Birgitte; Steder, Vidar Brundtland; Waagbø, Sissel Anne; Schei, Amanda; Arnesen, Mats
(2020)
Tar ulike grep for å hindre juks under vårens hjemmeeksamen.
Eggen, Astrid Birgitte
(2017)
Er kvalitetsarbeid styrbart?.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
Eggen, Astrid Birgitte
(2017)
Distriktsvennlige utdanninger.
www.lister24.no.
Eggen, Astrid Birgitte
(2017)
Vi kan ikke la debatten om kvalitet forsvinne.
Khrono.no.
ISSN 1894-8995.
Eggen, Astrid Birgitte
(2016)
Sammenslåing av universitet og høgskole - spenninger mellom forskning og undervisning.".
Studiekvalitetskonferansen;
2016-09-15 - .
Witsø, Hilde; Garmannslund, Per Einar; Eggen, Astrid Birgitte; Stousland, Hanne
(2015)
Student Self-assessment for Capacity Building in Vocational Education.
ECER konferansen 2015;
2015-09-08 - 2015-09-11.
Witsø, Hilde; Eggen, Astrid Birgitte; Garmannslund, Per Einar
(2015)
Student Self-assessment for Capacity Building in Vocational Education.
konferanse;
2015-06-22 - 2015-06-26.
Thygesen, Ragnar; Eggen, Astrid Birgitte
(2015)
Bridging Summative and Formative Assessment.
Internasjonal faglig konferanse;
2015-09-07 - 2015-09-11.
Thygesen, Ragnar; Eggen, Astrid Birgitte
(2013)
Effects of explicit standards for educational writing on teachers' summative and formative assessment.
AEA conference;
2013-11-08 - 2013-11-10.
Eggen, Astrid Birgitte
(2012)
Nye trender i summativ og formativ vurdering for skoleledere - språket vi trenger.
Evalueringskonferansen;
2012-04-24 - 2012-04-25.
Eggen, Astrid Birgitte
(2012)
Evaluering som kunnskapsutvikling. Ideologiske spenninger mellom politikk og akademia.
Evaluering: læring, styring og kontroll?;
2012-09-04 - 2012-09-06.
Eggen, Astrid Birgitte
(2012)
Vurderingskompetanse i Agder; Dilemma i forholdet mellom summative og formative aspekter.
Vurdering for læring.;
2012-04-19 - 2012-04-20.
Eggen, Astrid Birgitte; Matre, Synnøve
(2012)
Developing national standards for the assessment of writing in compulsory education.
Linking Multiple Perspectives on Assessment..;
2012-08-28 - 2012-08-31.
Eggen, Astrid Birgitte; Thygesen, Ragnar
(2012)
Developing national standards for the assessment of writing. A tool for teaching and learning.
Assessment Across the Lifespan ;
2012-11-08 - 2012-11-10.
Gradovski, Mikhail; Eggen, Astrid Birgitte
(2011)
Avoiding the dichotomy of theory and practice: applying critical theoretical discourse as a methodological background for a school development project within the area of assessment.
15th Biennial of the Intenational Study Association on Teachers and Teaching;
2011-07-05 - 2011-07-08.
Eggen, Astrid Birgitte
(2011)
Skoleutvikling mellom lokale verdier og globale trender.
Oppvekst 2011;
2011-11-22 - 2011-11-24.
Eggen, Astrid Birgitte; Grythe, Jon
(2011)
Vurderingskompetasne i Agder; en bottum up strategi for utvikling av vurderingskompetasne blant lærere og skoleldere i Agder.
Evaluering;
2011-08-31 - 2011-09-02.
Eggen, Astrid Birgitte
(2011)
European Qualification framework; Kvalifisering for hva?.
Pædagogisk dag;
2011-03-21 - .
Eggen, Astrid Birgitte
(2010)
Evaluation for empowerment? Agency as the ability and opportunity to participate in knowledge construction.
ECER;
2010-08-24 - 2010-08-27.
Eggen, Astrid Birgitte
(2009)
Utviklingssamtalen som vurdering?.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
Hefte 2.
Eggen, Astrid Birgitte
(2009)
Vurderingskultur i skolen- fusjon eller fisjon mellom læreplan og vurdering?.
Vurderign for læring;
2009-04-29 - 2009-04-30.
Eggen, Astrid Birgitte
(2009)
Kvalitet og validitet.
Konferansen Kvalitetsvurdering for læring og utvikling;
2009-01-15 - 2009-01-16.
Eggen, Astrid Birgitte
(2009)
Vurdering og læreplan - et kritisk blikk basert på FoU prosjekter med lærere og skoleledere.
Koz me txt.;
2009-01-13 - 2009-01-14.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
Democracy, Assessment and Validity. Discourses and practices concerning evaluation and assessment.
Kvalitet i skolen;
2008-04-07 - 2008-04-08.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
Critical ethnography for evaluation and assessment competence among teacher educators.
Congress of Qualitative Inquiry;
2008-05-14 - 2008-05-17.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
Democracy, Assessment and Practice. Challenges and controversies.
EARLI sig assessment;
2008-08-27 - 2008-08-29.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
Methodological platform for school development emphasizing evaluation.
Transaction seminar;
2008-06-17 - 2008-06-18.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
"Bedre vurderingspraksis"- mot nasjonal standarisering av referanser for vurdering?.
Utdanning.
ISSN 1502-9778.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
"Bedre vurderingspraksis"- mot nasjonal standardisering av referanser for vurdering!.
Utdanning.
ISSN 1502-9778.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
Anmeldelse av boen " Elevvurdering i skolen. Grunnlag for kulturendring".
Norsk pedagogisk tidsskrift.
ISSN 0029-2052.
Hefte 1.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
Democracy, Assessment and Validity. Discourses and practices conecerning evaluation and assessment.
Challenging Assessment - EARLI SIG Assessment;
2008-08-27 - 2008-08-29.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
Methodological platform for research based school development.
tracAction meets London school of education;
2008-06-17 - 2008-06-18.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
Action research for evaluation and assement competence among teacher educators.
Congress of Qualitative Inquiry;
2008-05-14 - 2008-05-17.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
Democracy, Assessment and validity. Discourses and practices concerning evaluation and assessment.
The school- a learning organisation?;
2008-04-07 - 2008-04-08.
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
The Concept of Practice in Pragmatism and Ethnography.
QI2007;
2007-05-02 - 2007-05-05.
Eggen, Astrid Birgitte; Ottesen, Eli
(2007)
Lære å/og vurdere – en tapasbuffet for den profesjonelle lærer.
Konferanse for vurdering og læring i skolen;
2007-10-15 - 2007-10-16.
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
Standarder som kobling mellom ideologi og rasjonale.
Konferansen for vurdering og læring i skolen;
2007-10-15 - 2007-10-16.
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
Vurdering i lys av læreplan.
Seminar for lærerutdannere om vurdering for og av læring;
2007-10-29 - 2007-10-31.
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
Vurdering for læring.
Seminar for lærerutdannere om vurdering for og av læring;
2007-10-29 - 2007-10-31.
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
Lære og vurdere - utvikling av felles praksiser!.
Seminar for skoler;
2007-11-27.
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
Lære og/å vurdere.
Vurdering for læring;
2007-09-26.
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
Hva er Grounded Theory. Hovedtrekk og historikk.
Seminar for masterstudenter;
2007-10-08 - .
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
Kvalitativ metodologi og metode.
Høgskolen i Akershus;
2007-01-08 - 2007-01-10.
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
Miks av metoder- et pragmatisk og politisk anliggende.
Seminar for Utdanningsledelse;
2007-10-11 - .
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
The concept of practice in ethnography. Towards a framework for ethnographies in an era of political pragmatism.
Congress of Qualitative Inquiry;
2007-05-02 - 2007-05-05.
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
The concept of practice in ethnography. Towards a framework for ethnographies in an era of political pragmatism.
Congress of Qualitative Inquiry;
2007-05-02 - 2007-05-05.
Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Vurderingskompetanse og definisjonsmakt.
Dagssamling for Lærende nettverk;
2006-09-19 - .
Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Vurdering og implementering av Kunnskapsløftet.
Fagdidaktisk fellesrom, Seminar for Hovseter skole, Seminar for Persbråten skole;
2006-08-21 - .
Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Miks av metoder- et pragmatisk og politisk anliggende. Forskningsetikk og forskningsjus.
Utdanningsledelse, Trinn III;
2006-06-08 - 2006-06-09.
Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Etnografi i en "era of accountability".
Høgre seminarium;
2006-11-28 - .
Eggen, Astrid Birgitte; Smith, Kari; Engh, Roar
(2006)
Teacher assesment competence. A national in-service training programme in the making.
Third International Assessment Congress;
2006-08-28 - .
Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Kunnskapsløftet - et løft for læreres og skolelederes kompetanse!.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
Hefte 3.
Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Kunnskapsløftet - et løft for læreres og skolelederes kompetanse!.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
Smith, Kari; Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Educating Teacehrs in Classroom Assessment- Where do we start? How do we proceed?.
Assessment for Excellence; EARLI SIG assessment conference;
2006-08-30 - 2006-09-01.
Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Evaluation as a boundary object.
NERA/NFPF;
2006-03-10 - 2006-03-12.
Eggen, Astrid Birgitte; Flyum, Karl Henrik; Knain, Erik; Ødegaard, Marianne
(2005)
Skriving som grunnleggende ferdighet i naturfag: metoder og perspektiver.
Faglig Pedagogisk Dag 2005;
2005-01-04.
Møller, Jorunn; Eggen, Astrid Birgitte
(2005)
Researching Leadership In Upper Secondary Education.
NFPF;
2005-03-10 - 2005-03-12.
Eggen, Astrid Birgitte
(2005)
The Methodological Challenges of Investigating 'communities of evaluative practice'.
Oxford Ethnography and Education Conference;
2005-09-12 - .
Eggen, Astrid Birgitte
(2005)
Vurderingskompetanse i et fagdidaktisk fellesrom.
Seminarserie PPU;
2005-11-28 - .
Eggen, Astrid Birgitte
(2005)
The metodological Challenges of Investigating communities of evaluative practice.
Oxford Ethnography and Education Conference;
2005-09-14 - 2005-09-15.
Eggen, Astrid Birgitte; Møller, Jorunn
(2005)
Researching Leadership in Upper Secondary Education.
NFPF/NERA;
2005-03-10 - 2005-03-12.
Eggen, Astrid Birgitte; Møller, Jorunn
(2005)
Exploring Successful School Leadership across Different Contexts in Secondary Education.
European Conference on Educational Research;
2005-03-10 - 2005-03-12.
Eggen, Astrid Birgitte
(2005)
Vurderingskompetanse og implementering av læreplan.
Dagssamling for videregående skoler;
2005-11-01 - .
Eggen, Astrid Birgitte
(2005)
Vurdering for styring og læring. Nye utfordringer med IKT??.
Dagssamling Lærende nettverk;
2005-09-06 - .
Eggen, Astrid Birgitten; Møller, Jorunn
(2004)
Multiple Methodological Approaches in Exploring School Leadership.
NERA 2004 32nd Congress: A paper presented in a symposium.;
2004-03-11 - 2004-03-13.
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Ledelse og vurdering i fagdidaktisk utviklingsarbeid.
Skolelederdagene 2004;
2004-06-22 - 2004-06-23.
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Alfa and Omega in Student Assessment; Exploring Identities of Secondary School Science Teachers.
Assessment 2004; Beyond Intuition;
2004-06-23 - 2004-06-25.
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Vurderingens mysterier; dannelse og skolevurdering i et institusjonelt perspektiv.
Disputas;
2004-03-18 - .
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Refleksjoner omkring ideologiske og epistemologiske aspekter ved hva som regnes som god naturfagundervisning.
Disputas;
2004-03-18 - .
Eggen, Astrid Birgitte; Møller, Jorunn
(2004)
Exploring Successful School Leadership across Different Contexts in Secondary Education.
European Conference on Educational Research;
2004-09-22 - 2004-09-25.
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Teacher Assessment Literacy beyond Technicalities and Intuition.
Professional Learning in a Changing Society;
2004-11-25 - 2004-11-27.
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Elevøvelsens verdi og hensikter.
Faglig Pedagogisk Dag 2004;
2004-01-03.
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Alfa og Omega for elevvurdering.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
Hefte 4.
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Alfa og Omega for elev-vurdering.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Teacher Assessment Literacy beyond Technicalities and Intuition.
Professional Learning in a Changing Society;
2004-11-25 - 2004-11-27.
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Alfa and Omega in Student Assessment; Exploring Identities of Secondary School Science Teachers.
Assessment Beyond Intuition;
2004-06-23 - 2004-06-25.
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Ledelse og vurdering i fagdidaktisk utviklingsarbeid.
Skolelederdagene;
2004-06-22 - 2004-06-23.
Eggen, Astrid Birgitte; Møller, Jorunn
(2004)
Multiple Methodological Approaches in Exploring School Leadership.
NERA/NFPF;
2004-03-11 - 2004-03-13.
Eggen, Astrid Birgitten; Møller, Jorunn
(2003)
Grounded Theory as a Methodological Approach in Exploring Successful School Leadership: Gain, Strain and Dilemmas.
Paper presentert på UCEA Convention 2003;
2003-11-06 - 2003-11-09.
Eggen, Astrid Birgitte
(2003)
From Alfa to Omega in Student Assessment- including Delta, Gamma, Pi and Sigma.
Education as a Critical Force - Myth or Reality?;
2003-03-06 - 2003-03-09.
Eggen, Astrid Birgitte
(2003)
Nye lærer-roller � nye vurderingsformer og vurderingshensikter? Vurdering sett fra ulike ideologiske ståsted.
Faglig Pedagogisk Dag 2003;
2003-01-04.
Eggen, Astrid Birgitte; Møller, Jorunn
(2003)
Grounded theory as a Methodological Approach in Exploring Successful School Leadership.
UCEA;
2003-11-08 - 2003-11-10.
Eggen, Astrid Birgitte
(2002)
From respondent to case. The building of cases in ethnographic research based on grounded theory methodological approach.
Current Issues in Classroom Research: Practices, Praises and Perspectives;
2002-05-22 - 2002-05-24.
Eggen, Astrid Birgitte
(2002)
The Identity of the Secondary School Science teacher; Evaluation as Didaktik Reflection.
ECER 2002;
2002-09-11 - 2002-09-14.
Eggen, Astrid Birgitte
(2002)
The Identity of the Secodnary School Science Teacher; Assessment as Didaktik Reflection.
Education and Cultural Diversities;
2002-03-07 - 2002-03-09.
Eggen, Astrid Birgitte
(2002)
Vurdering- summasjon og eller formasjon?.
Faglig Pedagogisk Dag;
2002-01-05.
Eggen, Astrid Birgitte
(2001)
Science Teacher's roles in Evaluation.
Science Education Research in the Knowledge Based Society;
2001-08-21 - .