Elin Nyberg

Senior kommunikasjonsrådgiver

Elin Nyberg

Kontakt

Telefon: 51833075

E-post: elin.nyberg@uis.no

Rom: AR Ø-328

Avdeling

Divisjon for innovasjon og samfunn

Avdeling for kommunikasjon og samfunnskontakt

Publikasjoner

Vitenskapelige publikasjoner

Nyberg, Elin; Mangen, Anne

(2020)

Hva er best – lesing på skjerm eller papir?.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Formidling

Nyberg, Elin; Haver, Annie

(2023)

Merittert underviser Tett samarbeid med næringslivet og case- og diskusjonsbasert undervisning er noen av tipsene til god undervisning fra Dr. Annie Haver Haver, førsteamanuensis ved NHS - Norsk hotellhøgskole. Haver er en av fem nye meritterte undervisere ved UiS, utnevnt av universitetsstyret..

Nyberg, Elin; Haver, Annie

(2023)

De beste tipsene fra de nye meritterte underviserne (24/4723).

Helland, Merete Hagen; Nyberg, Elin

(2023)

Slik spiser du sunt, godt og billig.

Nyberg, Elin; Glørstad, Ann Zanette Tsigaridas; Reiersen, Håkon; Oschmann, Cora

(2022)

Enestående funn av sverd fra vikingtiden / Unique sword from the Viking Age found in Stavanger (Sciencenorway.no).

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Dversnes, Gunvald

(2020)

Å lage podkast er god læring for elevene.

Nyberg, Elin; Bøe, Marianne

(2019)

Skoler bør bruke religiøse høytider i undervisningen.

Nyberg, Elin; Bø, Ingerid

(2018)

Ti tips for å unngå forskjellsbehandling av jenter og gutter.

Rangnes, Brita Strand; Nyberg, Elin

(2017)

"Derfor ser du ingen voksne i 'Skam'".

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Dyrstad, Sindre Mikal

(2017)

Mageomkretsen røper kondisen din.

Nyberg, Elin; Bruin, Marieke

(2017)

La foreldre være foreldre, ikke lærere.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Sageidet, Barbara Maria; Nyberg, Elin

(2017)

Slik kan barnehagebarn bli miljøbevisste.

Nyberg, Elin; Skage, Ingrid; Dyrstad, Sindre Mikal

(2016)

Fysisk aktivitet i skolen gir flere venner.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Kvalø, Silje Eikanger; Dyrstad, Sindre Mikal

(2016)

Lærer mer med fysisk aktivitet i mattetimene.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Haaland, Venke Furre; Nyberg, Elin

(2016)

Derfor blir noen lønnstapere hele yrkeslivet.

Nyberg, Elin; Christ, Inge

(2016)

Bedre for elvemuslingen på Jæren.

Andersen, Sindre; Christ, Inge; Nyberg, Elin; Sydnes, Magne Olav; Andersen, Mari Linn

(2016)

I denne julekalenderen finnes alt fra vulkaner til brennende gummibjørner.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 1: Se akkurat hvor søte gummibjørner er.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 2: Automatisk oppblåsing av ballonger.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 3: Lab din egen vulkan.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 4: Trylling med væsker.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 5: Lager strøm med poteter.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 6: Slik får du såpeboblene til å smelle.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 7: Lag iskrem med flytende nitrogen.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 8: Fargeshowet går som en klokke.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 9: Tannkrem for elefanter.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 10: Slik lager du stjerneskudd hjemme.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 11: Lager blits med magnesium.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 12: Dette skjer dersom du blander sukker og svovelsyre.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 13: En skikkelig kjendis fra kjemitimen.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 14: I gamledager laget de knapper av melk.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 16: Bruk rødkålen til å finne det sure.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 15: Appelsinkanon.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 19: Så viktig er luft for at noe skal brenne.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 18: Her får tennisballene fart på seg.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 17: Lag ditt eget sølvspeil.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 20: Aske brenner uten å brenne opp.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 21: Hvordan kan noe begynne å brenne av seg selv?.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 22: Nyttårsaften i miniatyr.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 23: Grønne, gule og oransje grunnstoffer.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Christ, Inge; Sydnes, Magne Olav

(2016)

Luke 24: Markerer julaften med et smell.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Helland, Merete Hagen

(2016)

Slik starter du et sunnere liv i julen.

Traxel, Oliver Martin; Nyberg, Elin

(2016)

The names of Tolkien's universe explained.

ScienceNordic.com.

Traxel, Oliver Martin; Nyberg, Elin

(2016)

Alle navnene i Ringenes herre har en historie.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Dyrstad, Sindre Mikal

(2015)

Spreke folk sitter like mye i ro som andre.

Forskning.no.

ISSN 1891-635X.

Nyberg, Elin; Mørkeseth, Elisabeth Ianke

(2013)

Pedagogene lite synlige i barnehagen.

UniverS : magasin for Universitetet i Stavanger.

s.4-5.