Erling Georg Roland

Ekstern tilknyttet UiS

Erling Georg Roland

Kontakt

Telefon: 51832920

E-post: erling.roland@uis.no

Rom: HG Q-342

Sted: Læringsmiljøsenteret, avd. Stavanger

Avdeling

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning

Publikasjoner

Vitenskapelige publikasjoner

Finne, Johannes Nilsson; Roland, Erling Georg

(2021)

Oppfølging etter mobbing : situert rehabilitering.

Fagbokforlaget.

ISBN 9788245037012.

Roland, Erling Georg

(2020)

Mobbeloven : opplæringslovens kapittel 9A og god praksis.

Fagbokforlaget.

ISBN 9788245033427.

Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; O'Higgins Norman, James; Roland, Erling Georg

(2019)

Teacher authority in long-lasting cases of bullying: A Qualitative study from Norway and Ireland.

International Journal of Environmental Research and Public Health (IJERPH).

ISSN 1661-7827.

Volum 16.

Hefte 7.

DOI: 10.3390/ijerph16071163

Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

(2019)

"All the Time, Every Day, 24/7": A Qualitative Perspective on Symptoms of Post-traumatic Stress in Long-Term Cases of Traditional and Cyber Victimizations in Norway and Ireland.

International Journal of Bullying Prevention.

ISSN 2523-3653.

DOI: 10.1007/s42380-019-00024-8

Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

(2018)

Mobbing i et systemperspektiv. I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.

Fagbokforlaget.

ISBN 9788245022155.

s.11-30.

Roland, Erling Georg

(2018)

Type I- OG TYPE II - SKOLER : problemløsing i mobbesaker. I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.

Fagbokforlaget.

ISBN 9788245022155.

s.157-172.

Roland, Erling Georg; Kolstø-Johansen, Ann Kristin; Auestad, Gaute

(2018)

SPEKTER : et verktøy for å kartlegge mobbing. I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.

Fagbokforlaget.

ISBN 9788245022155.

s.173-188.

Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg; Roland, Pål

(2018)

Det krevende arbeidet med mobbesaker : innsats og samarbeid på mange nivåer. I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.

Fagbokforlaget.

ISBN 9788245022155.

s.213-232.

Finne, Johannes Nilsson; Roland, Erling Georg; Svartdal, Frode

(2018)

Relational rehabilitation: Reducing harmful effects of bullying.

Nordic Studies in Education.

ISSN 1891-5914.

Volum 38.

Hefte 4.

DOI: 10.18261/issn.1891-2018-04-05

Roland, Erling Georg

(2018)

Snu-metoden mot kollektive atferdsvansker.

Fagbokforlaget.

ISBN 9788245023411.

Liu, Dian; Wong, Sing-wing Dennis; Roland, Erling Georg

(2018)

The family–school linkage in addressing bullying in Hong Kong: A sociocultural perspective.

Chinese education and society.

ISSN 1061-1932.

Volum 51.

Hefte 6.

s.462-475.

DOI: 10.1080/10611932.2018.1570799

Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

(2016)

Emotional Problems in Traditional and Cyber Victimization.

Journal of School Violence.

ISSN 1538-8220.

Volum 15.

Hefte 1.

s.114-131.

DOI: 10.1080/15388220.2014.996718

Ertesvåg, Sigrun K.; Roland, Erling Georg

(2016)

Respekt – eit skuleomfattande tiltak for å redusere problemåtferd og styrke læringsmiljøet. I: Inkludering og utvikling– førebyggande intervensjonar i barnehage og skule.

Gyldendal Akademisk.

ISBN 9788205491854.

s.81-101.

Ertesvåg, Sigrun K.; Roland, Erling Georg

(2015)

Professional cultures and rates of bullying.

School Effectiveness and School Improvement.

ISSN 0924-3453.

Volum 26.

Hefte 2.

s.195-214.

DOI: 10.1080/09243453.2014.944547

Vaaland, Grete Sørensen; Roland, Erling Georg

(2013)

Pupil aggressiveness and perceptual orientation towards weakness in a teacher who is new to the class.

Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies.

ISSN 0742-051X.

Volum 29.

s.177-187.

DOI: 10.1016/j.tate.2012.09.006

Roland, Erling Georg; Midthassel, Unni Vere

(2012)

The Zero program.

New Directions for Youth Development.

ISSN 1533-8916.

Volum spring.

Hefte 133.

s.29-39.

DOI: 10.1002/yd.20005

Roland, Erling Georg

(2012)

Mobbing og tidlig innsats - har programmer mot mobbing best effekt på barnetrinnet?. I: Tidlig innsats - bedre læring for alle?.

Cappelen Damm Akademisk.

ISBN 9788202360931.

s.135-152.

Vaaland, Grete Sørensen; Idsøe, Thormod; Roland, Erling Georg

(2011)

Aggressiveness and Disobedience.

Scandinavian Journal of Educational Research.

ISSN 0031-3831.

Volum 55.

Hefte 1.

s.1-22.

DOI: 10.1080/00313831.2011.539850

Midthassel, Unni Vere; Roland, Erling Georg

(2011)

Zero - et program mot mobbing. I: Tidlig intervensjon og systemrettet arbeid for et godt læringsmiljø.

Universitetsforlaget.

ISBN 978-82-15-01850-8.

s.107-124.

Midthassel, Unni Vere; Bru, Lars Edvin; Ertesvåg, Sigrun K.; Roland, Erling Georg

(2011)

Sårbare barn i barnehage og skole. I: Sosiale og emosjonelle vansker. Barnehagens og skolens møte med sårbare barn og unge.

Universitetsforlaget.

ISBN 978-82-15-01777-8.

s.11-16.

Roland, Erling Georg

(2011)

The broken curve: Effects of the Norwegian manifesto against bullying.

International Journal of Behavioral Development.

ISSN 0165-0254.

Volum 35.

Hefte 5.

s.383-388.

DOI: 10.1177/0165025411407454

Størksen, Svein Bjørn; Idsøe, Thormod; Roland, Erling Georg

(2011)

Schoolyard corner society: Relating membership to reactive and proactive aggressiveness.

Emotional and Behavioural Difficulties.

ISSN 1363-2752.

Volum 16.

Hefte 2.

s.145-158.

DOI: 10.1080/13632752.2011.569398

Størksen, Svein Bjørn; Roland, Erling Georg

(2011)

Krise på Furuli skole. I: Tidlig intervensjon og systemrettet arbeid for et godt læringsmiljø.

Universitetsforlaget.

ISBN 978-82-15-01850-8.

s.51-72.

Midthassel, Unni Vere; Bru, Lars Edvin; Ertesvåg, Sigrun K.; Roland, Erling Georg

(2011)

Tidlig intervensjon og systemrettet arbeid. I: Tidlig intervensjon og systemrettet arbeid for et godt læringsmiljø.

Universitetsforlaget.

ISBN 978-82-15-01850-8.

s.11-17.

Roland, Erling Georg

(2011)

Myndig klasseledelse og sårbare elever. I: Sosiale og emosjonelle vansker. Barnehagens og skolens møte med sårbare barn og unge.

Universitetsforlaget.

ISBN 978-82-15-01777-8.

s.152-161.

Lund, Ingrid; Ertesvåg, Sigrun K.; Roland, Erling

(2010)

Listening to shy voices: Shy adolscents' Experiences with being bullied at school.

Journal of Child and Adolescent Trauma.

ISSN 1936-1521.

Volum 3.

Hefte 3.

s.205-223.

Fandrem, Hildegunn; Ertesvåg, Sigrun K.; Strohmeier, Dagmar; Roland, Erling

(2010)

Bullying and affiliation: A study of peer groups in native and immigrant adolescents in Norway.

European Journal of Developmental Psychology.

ISSN 1740-5629.

Volum 7.

Hefte 4.

s.401-418.

DOI: 10.1080/17405620802335075

Fandrem, Hildegunn; Sam, David Lackland; Roland, Erling

(2009)

Depressive Symptoms Among Native and Immigrant Adolescents in Norway: The Role of Gender and Urbanization.

Social Indicators Research.

ISSN 0303-8300.

Volum 92.

Hefte 1.

s.91-109.

Roland, Erling; Bru, Edvin; Midthassel, Unni Vere; Vaaland, Grete Sørensen

(2009)

The Zero programme against bullying: effects of the programme in the context of the Norwegian manifesto against bullying.

Social Psychology of Education.

ISSN 1381-2890.

Volum online.

Fandrem, Hildegunn; Strohmeier, Dagmar; Roland, Erling

(2009)

Bullying and Victimization Among Native and Immigrant Adolescents in Norway The Role of Proactive and Reactive Aggressiveness.

Journal of Early Adolescence.

ISSN 0272-4316.

Volum 29.

Hefte 6.

s.898-923.

DOI: 10.1177/0272431609332935

Roland, Erling

(2009)

Klasseledelse. I: Trugg OSLO skole - godt læringsmiljø.

Midthassel, Unni Vere; Roland, Erling

(2008)

The Norwegian Manifesto against bullying: Opportunities, challenges and results on a national and school level. I: Bloomington, IN.

AuthorHouse.

s.215-229.

Roland, Erling

(2006)

Læreren som leder. I: Forebyggende innsatser i skolen. Rapport fra forskergrupper oppnevnt av Utdanningsdirektoratet og Sosial- og helsedirektoratet om problematferd, rusforebyggende arbeid, læreren som leder og implementeringsstrategier.

Roland, Erling; Auestad, Gaute

(2005)

Mobbing og mobiltelefon.

Spesialpedagogikk.

ISSN 0332-8457.

Volum apr.05.

Hefte Årg. 70, nr 4.

s.46-11.

Roland, Erling

(2005)

Causes of School Bullying. I: A report from the conference Taking Fear Out Of Schools.

Roland, Erling

(2005)

Mobbing av barn og unge. I: Sinnets helse.

Roland, Erling

(2004)

Can We reduce Bullying by Improving Classroom Management?.

?.

Stornes, Tor; Roland, Erling

(2004)

Handball and Aggression: An Investigation of Adolescent Handball Players' Perceptions of Aggressive Behaviour.

European Journal of Sport Science (EJSS).

ISSN 1746-1391.

Volum 4.

s.1-13.

Roland, Erling; Galloway, David Malcom

(2004)

Professional Cultures in Schools with High and Low Rates of Bullying.

School Effectiveness and School Improvement.

ISSN 0924-3453.

Volum 15.

s.241-260.

Roland, Erling; Galloway, David Malcom

(2004)

Professional cultures in schools with high and low rates of bullying.

School Effectiveness and School Improvement.

ISSN 0924-3453.

Volum 15.

Roland, Erling

(2003)

Samtak: Om systema i oss og omkring oss. I: Om Samtak. For ein betre skole.

Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling

(2002)

En plage opptrer sjelden alene. I: Årsmelding 2001, Statlig spesialpedagogisk støttesystem.

s.27-28.

Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling

(2002)

Strategier for lokalt utviklingsarbeid i Samtak. I: Systemarbeid - Et Samtak-eksempel.

s.12-24.

Smith, Peter K.; Roland, Erling; Bjørnsen, Gaute; Mandt, Gunnar

(2002)

"Taking back adult control" A report from Norway. I: Violence in Schools. The Response in Europe.

Roland, Erling

(2002)

Aggression, Depression, and Bullying Others.

?.

Volum Volume 28.

s.198-206.

Roland, Erling; Galloway, David Malcom

(2002)

Classroom influences on bullying.

?.

Volum 44.

Hefte No. 3.

s.299-312.

Roland, Erling

(2002)

Bullying, depressive symptoms and suicidal thoughts.

?.

Volum 44.

Hefte 1.

s.55-67.

Roland, Erling; Bjørnsen, Gaute; Mandt, Gunnar

(2001)

Tackling violence in Schools: A report from Norway.

School of Advanced Study, University of London.

s.1-17.

Roland, Erling; Idsøe, Thormod

(2001)

Aggression and bullying.

Aggressive Behavior.

ISSN 0096-140X.

Volum 27.

Hefte 6.

s.446-462.

Roland, Erling

(2000)

Bullying in School: Three National Innovations in Norwegian Schools in 15 Years.

?.

Volum 26.

s.135-143.

Bru, Edvin; Boyesen, Marit; Munthe, Elaine; Roland, Erling

(1998)

Perceived Social Support at School and Emotional and Musculoskeletal Complaints among Norwegian 8th Grade Students.

Scandinavian Journal of Educational Research.

ISSN 0031-3831.

Volum 42.

Hefte 4.

s.339-356.

Boyesen, Marit; Bru, Edvin; Munthe, Elaine; Roland, Erling

(1997)

The role of teacher support and peer relations at school in emotional problems and musculoskeletal pain among Norwegian 8th grade students.

Scandinavian Journal of Educational Research.

ISSN 0031-3831.

Roland, Erling; Munthe, Elaine

(1997)

The 1996 Norwegian program for preventing and managing bullying in schools.

?.

Volum 18.

Hefte 2.

s.233-247.

Vaaland, Grete Sørensen; Roland, Erling

(1996)

Lokal kompetanse som langsiktig mål.

Bedre Skole.

ISSN 0802-183X.

Volum 4.

s.110-113.

Bøker og kapitler

Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

(2018)

Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.

Fagbokforlaget.

ISBN 9788245022155.

Auestad, Gaute; Hancock, Charlotte; Roland, Erling Georg

(2016)

Pilotering av Elevundersøkelsen.

Roland, Erling Georg

(2015)

Problemløsningsmodeller.

Universitetsforlaget.

ISBN 978-82-15-02494-3.

Midthassel, Unni Vere; Bru, Lars Edvin; Ertesvåg, Sigrun K.; Roland, Erling Georg

(2011)

Sosiale og emosjonelle vansker. Barnehagens og skolens møte med sårbare barn og unge.

Universitetsforlaget.

ISBN 978-82-15-01777-8.

Midthassel, Unni Vere; Bru, Lars Edvin; Ertesvåg, Sigrun K.; Roland, Erling Georg

(2011)

Tidlig intervensjon og systemrettet arbeid for et godt læringsmiljø.

Universitetsforlaget.

ISBN 978-82-15-01850-8.

Roland, Erling; Auestad, Gaute

(2010)

Seksuell orientering og mobbing.

Roland, Erling; Vaaland, Grete Sørensen

(2010)

Respekt - Klasseledelse og atferdsvansker.

Universitetet i Stavanger.

Roland, Erling; Vaaland, Grete Sørensen

(2010)

Respektprogrammet.

Universitetet i Stavanger.

Roland, Erling; Auestad, Gaute

(2009)

Seksuell orientering og mobbing.

Roland, Erling

(2007)

Mobbingens psykologi. Hva kan skolen gjøre?.

Universitetsforlaget.

ISBN 9788215011943.

Roland, Erling; Vaaland, Grete Sørensen; Størksen, Svein

(2007)

Respekt. Grunnbok i skoleutviklingsprogrammet Respekt.

Universitetet i Stavanger.

ISBN 9788275780353.

Veland, Jarmund; Roland, Erling; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Ellingsrudåsen skole.

Universitetet i Stavanger.

Veland, Jarmund; Roland, Erling; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Grindbakken skole.

Universitetet i Stavanger.

Veland, Jarmund; Roland, Erling; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Loftsrud skole.

Universitetet i Stavanger.

Veland, Jarmund; Roland, Erling; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Mortensrud skole.

Universitetet i Stavanger.

Roland, Erling; Veland, Jarmund; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Bygdøy skole.

Universitetet i Stavanger.

Roland, Erling; Veland, Jarmund; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Ellingsrud skole.

Universitetet i Stavanger.

Roland, Erling; Veland, Jarmund; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Grorud skole.

Universitetet i Stavanger.

Roland, Erling; Veland, Jarmund; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Haugen skole.

Universitetet i Stavanger.

Roland, Erling; Veland, Jarmund; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Kjelsås skole.

Universitetet i Stavanger.

Roland, Erling; Veland, Jarmund; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Lakkegata skole.

Universitetet i Stavanger.

Roland, Erling; Veland, Jarmund; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Slemdal skole.

Universitetet i Stavanger.

Roland, Erling; Veland, Jarmund; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Stasjonsfjellet skole.

Universitetet i Stavanger.

Roland, Erling; Veland, Jarmund; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Stasjonsfjellet skole.

Universitetet i Stavanger.

Veland, Jarmund; Roland, Erling; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Svendstuen skole.

Universitetet i Stavanger.

Roland, Erling; Veland, Jarmund; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Smestad skole.

Universitetet i Stavanger.

Roland, Erling; Veland, Jarmund; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Tøyen skole.

Universitetet i Stavanger.

Roland, Erling; Veland, Jarmund; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Abildsø skole.

Universitetet i Stavanger.

Roland, Erling; Veland, Jarmund; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Furuset skole.

Universitetet i Stavanger.

Veland, Jarmund; Roland, Erling; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Godlia skole.

Universitetet i Stavanger.

Veland, Jarmund; Roland, Erling; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Haugerud skole.

Universitetet i Stavanger.

Roland, Erling; Veland, Jarmund; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Ila skole.

Universitetet i Stavanger.

Veland, Jarmund; Roland, Erling; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Kampen skole.

Universitetet i Stavanger.

Veland, Jarmund; Roland, Erling; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Lysejordet skole.

Universitetet i Stavanger.

Roland, Erling; Veland, Jarmund; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Marienlyst skole.

Universitetet i Stavanger.

Veland, Jarmund; Roland, Erling; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Ris skole.

Universitetet i Stavanger.

Veland, Jarmund; Roland, Erling; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Skjønnhaug skole.

Universitetet i Stavanger.

Veland, Jarmund; Roland, Erling; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Stovner skole.

Universitetet i Stavanger.

Veland, Jarmund; Roland, Erling; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Vinderen skole.

Universitetet i Stavanger.

Veland, Jarmund; Roland, Erling; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Voksen skole.

Universitetet i Stavanger.

Veland, Jarmund; Roland, Erling; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Bjølsen skole.

Universitetet i Stavanger.

Veland, Jarmund; Roland, Erling; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Klemetsrud skole.

Universitetet i Stavanger.

Veland, Jarmund; Roland, Erling; Havik, Trude

(2007)

Undersøkelsen 2007 Årvoll skole.

Universitetet i Stavanger.

Havik, Trude; Ertesvåg, Sigrun K.; Veland, Jarmund; Roland, Erling

(2007)

Rapport til Utdanningsetaten i OSLO (UDE) ConnectOSLO 2007.

Universitetet i Stavanger.

Roland, Erling

(2007)

Mobbingens psykologi.

Universitetsforlaget.

ISBN 9788215011943.

Roland, Erling

(2006)

Bullying - Book of ideas for Student Councils. Primary level.

Universitetet i Stavanger.

ISBN 8275780330.

Roland, Erling

(2006)

Bulllying - Book of ideas for student councils. Secondary level.

Universitetet i Stavanger.

ISBN 8275780349.

Roland, Erling; Vaaland, Grete Sørensen

(2005)

Teachers Guide to the Zero Anti-Bullying Programme.

Roland, Erling; Vaaland, Grete Sørensen; Straume, Marta S. Bergo; Solberg, Annik-Eline

(2004)

Sannhet for barn. Løgn for skolen? Fortvilelse for foreldre.

Universitetet i Stavanger.

ISBN 8275780144.

Roland, Erling; Vaaland, Grete Sørensen

(2003)

Zero, SAF's program mot mobbing. Lærerveiledning.

ISBN 8275780179.

Idsøe, Thormod; Munthe, Elaine; Roland, Erling

(1999)

Skolemiljø i Finnmark: Prosjektbeskrivelse.

Roland, Erling

(1998)

School influences on bullying.

Roland, Erling

(1997)

Mobbing. Håndbok til foreldre.

Munthe, Elaine; Roland, Erling

(1996)

Theoretical Perspectives on Bullying.

Roland, Erling; Munthe, Elaine

(1996)

The Research Tradition on Bullying in school.

Roland, Erling; Vaaland, Grete S.

(1996)

Mobbing i skolen. En lærerveiledning.

Formidling

Roland, Erling Georg; Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn

(2023)

Peer and Teacher Bullying. Victims’ academic motivation..

World Anti Bullying Forum 2023;

2023-10-25 - 2023-10-27.

Gusfre, Kari Stamland; Roland, Erling Georg; Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn

(2023)

Peer and Teacher Bullying. Victims’ academic motivation..

World Anti Bullying Forum 2023;

2023-10-24 - 2023-10-27.

Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

(2021)

Downwards Bullying Transmission.

World Anti-Bullying Forum 2021;

2021-11-01 - 2021-11-03.

Løkken, Ingrid Midteide; Roland, Erling Georg

(2019)

Handling and preventing bullying in schools and early childhood education and care (ECEC).

ICSEI;

2019-01-09 - 2019-01-12.

Sjursø, Ida Risanger; Roland, Erling Georg; Fandrem, Hildegunn

(2019)

A Qualitative Perspective on Symptoms of Post-traumatic Stress in Long-term Cases of Traditional and Cyber Victimizations in Norway and Ireland.

Workshop on aggresion;

2019-11-07 - 2019-11-08.

Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

(2018)

Stemmer i mobbesaker.

Utdanningskonferansen 2018;

2018-02-07 - .

Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

(2018)

Victim’s perceived social support from teachers in long lasting cases of traditional and cyberbullying in Norway and Ireland. .

23rd Workshop on Aggression;

2018-11-01 - 2018-11-03.

Roland, Erling Georg

(2017)

Mobbing og rehabilitering.

Bedre Skole.

ISSN 0802-183X.

Volum 29.

Hefte 3.

s.28-31.

Roland, Erling Georg

(2017)

Klasseledelse og inkludering.

Læringsmiljø prosjektet;

2017-01-02.

Roland, Erling Georg

(2017)

Mobbingens dynamikk.

Læringsmiljø prosjektet;

2017-02-08.

Roland, Erling Georg

(2017)

Type I&II skoler.

Innsatsteam mot mobbing;

2017-02-15.

Roland, Erling Georg

(2017)

Trakassering på arbeidsplassen.

HMS opplæring;

2017-02-22.

Roland, Erling Georg

(2017)

Sutringens psykologi.

Roland, Erling Georg

(2017)

SNU-metoden mot mobbing.

Innsatsteam mot mobbing;

2017-03-27 - 2017-03-28.

Roland, Erling Georg

(2017)

Aggresjons teori.

PhD opplæring;

2017-05-02.

Roland, Erling Georg

(2017)

Lærermobbing av elever.

Styremøte;

2017-05-03.

Roland, Erling Georg

(2017)

Mobbing og etikk.

GLU;

2017-05-04.

Roland, Erling Georg

(2017)

Barn og foreldre.

Diakoni i kirka;

2017-05-10.

Roland, Erling Georg

(2017)

problemløsing og rehabilitering.

Læringsmiljøprosjektet;

2017-05-24.

Roland, Erling Georg

(2017)

SNU-metoden.

Roland, Erling Georg

(2017)

Komplekse atferdproblemer.

Roland, Erling Georg

(2017)

God praksis og 9A.

Fylkesmanns kollegiet;

2017-06-07 - 2017-06-08.

Roland, Erling Georg

(2017)

relasjonell rehabilitering.

Lukket møte;

2017-06-13.

Roland, Erling Georg

(2017)

Innsatsteam- 2 samling.

Utadrettet arbeid-NSLA;

2017-06-20.

Roland, Erling Georg

(2017)

Systemanalyse og intervensjon.

NSLA-kompetanse;

2017-08-10 - 2017-08-11.

Roland, Erling Georg

(2017)

The roots of bullying research.

Roland, Erling Georg

(2017)

God skolestart.

Fagdag;

2017-08-14.

Roland, Erling Georg

(2017)

Klasseledelse og skolestart.

Læringsmiljøprosjektet;

2017-08-15.

Roland, Erling Georg

(2017)

kollektiv klasseledelse.

Læringsmiljø prosjektet;

2017-08-16.

Roland, Erling Georg

(2017)

God SFO-ledelse.

læringsmiljø prosjektet;

2017-08-16.

Roland, Erling Georg

(2017)

Reaktiv og proaktiv aggresjon.

Skolens innsatsteam mot mobbing;

2017-08-18.

Roland, Erling Georg

(2017)

Innsats team i Møre.

regionalt kompetanse nettverk;

2017-09-19.

Roland, Erling Georg

(2017)

Mobbing og aktivitetsplikten.

nettverkssamling Færder kommune;

2017-10-10 - 2017-10-11.

Roland, Erling Georg

(2017)

Barnestemmer.

Småbarnsforelder;

2017-10-18.

Roland, Erling Georg

(2017)

Mobbing: Intervensjon.

Nasjonal konferanse;

2017-10-25.

Roland, Erling Georg

(2017)

Innsatsteam: struktur og innhold.

PPT i Møre og Romsdal;

2017-12-01.

Roland, Erling Georg

(2017)

Kap. 9A og nytt regelverk.

Regional skolelederkonferanse;

2017-11-16.

Roland, Erling Georg

(2017)

En mobbesak.

Nasjonal konferanse;

2017-11-23 - 2017-11-24.

Roland, Erling Georg

(2017)

Psykososialt skolemiljø.

Klagesaker;

2017-12-14 - 2017-12-15.

Roland, Erling Georg

(2016)

Bullying cases: Type I & II schools.

Bullies, Bullied and Bystanders;

2016-06-08 - 2016-06-10.

Roland, Erling Georg

(2016)

Komplekse mobbesaker.

Beredskapsteam mot mobbing;

2016-02-02 - 2016-02-03.

Roland, Erling Georg

(2016)

Skoleteam mot mobbing.

Interne ressursteam;

2016-03-03 - 2016-03-04.

Roland, Erling Georg

(2016)

Faser i mobbesaker.

Læringsmiljøprosjektet;

2016-03-16 - 2016-03-17.

Roland, Erling Georg

(2016)

Mobbing: avdekking og tiltak.

Læringsmiljøprosjektet;

2016-03-30 - 2016-03-31.

Roland, Erling Georg

(2016)

Mobbing: årsaksmekanismer og tiltak.

Lærarstemnet i Sogn og fjordane;

2016-04-07.

Roland, Erling Georg

(2016)

Digital Bullying.

Bullying: a national strategy;

2016-04-08.

Roland, Erling Georg

(2016)

Mobbing i samiske kommuner.

Mobbing i samiske kommuner;

2016-04-19.

Roland, Erling Georg

(2016)

System rehabilitering.

Ressursteam samling;

2016-04-26 - 2016-04-27.

Roland, Erling Georg

(2016)

Artikkelformatet.

Faglitterær sjanger;

2016-05-03 - 2016-05-04.

Roland, Erling Georg

(2016)

Krenkelser: årsaker, forebygging og tiltak.

Videreutdanning;

2016-05-10.

Roland, Erling Georg

(2016)

Skoleledere og mobbing.

Studietur;

2016-05-13.

Roland, Erling Georg

(2016)

Innsatsteam i komplekse saker.

Internseminar;

2016-06-21 - 2016-06-22.

Roland, Erling Georg

(2016)

God skolestart og atferdsprobleme.

Kommunal fagdag;

2016-08-10.

Roland, Erling Georg

(2016)

Drivkrefter i mobbing.

Årskonferanse;

2016-08-11.

Roland, Erling Georg

(2016)

Relasjonell klasseledelse.

Ungdomstrinn i utvikling;

2016-09-05 - 2016-09-06.

Roland, Erling Georg

(2016)

Lærer-elev relasjoner.

Ungdomstrinn i utvikling;

2016-09-12 - 2016-09-13.

Roland, Erling Georg

(2016)

Rustne mobbesaker.

Læringsmiljøprosjektet;

2016-09-15.

Roland, Erling Georg

(2016)

Modeller for rehabilitering av mobbeofre.

Fokusgruppe om rehabilitering;

2016-09-19.

Roland, Erling Georg

(2016)

Læringsmiljøprosjektet om mobbing.

Informasjonsmøte;

2016-09-19.

Roland, Erling Georg

(2016)

Første fase i læringsmiljøprosjektet.

Kommunal fagdag;

2016-09-20.

Roland, Erling Georg

(2014)

Hvordan komme igang med skolen?.

Roland, Erling Georg

(2014)

– Streiken fører til større gap mellom elevene.

Roland, Erling Georg

(2014)

Lærerstreiken ille for de svakeste elevene.

Roland, Erling Georg

(2014)

Eksperttips til foreldre under lærerstreiken.

Roland, Erling Georg

(2014)

Streiken rammer de svakeste.

Roland, Erling Georg

(2014)

Lærerstreik og søvnproblemmer.

Roland, Erling Georg

(2014)

- Viktig å se digital og vanlig mobbing i sammenheng.

Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

(2014)

Possible emotional consequenses for traditional and cyber victimization.

EARA 14th Biennial Conference;

2014-09-06 - .

Midthassel, Unni Vere; Roland, Erling Georg; Vaaland, Grete Sørensen; Roland, Pål; Flack, Tove; Idsøe, Thormod

(2013)

Mobbebegrepet er viktig.

Stavanger Aftenblad.

ISSN 0804-8991.

Idsøe, Thormod; Roland, Erling Georg

(2013)

Når barn blir fritt vilt.

Roland, Erling Georg

(2013)

Bruker musikk mot mobbing.

Roland, Erling Georg

(2013)

Lærere på skolebenken.

Roland, Erling Georg

(2013)

- De unge har lite å protestere mot.

Roland, Erling Georg

(2013)

Aksjonsdag mot mobbing.

Roland, Erling Georg

(2013)

- Digital mobbing skaper en helt unødvendig fykt hos voksne.

Roland, Erling Georg

(2013)

Trassige barn kan bli mobbere.

Roland, Erling Georg

(2013)

Designerklær til barn rives vekk.

Roland, Erling Georg

(2013)

Bør gå i bursdag selv om barna ikke har lyst.

Roland, Erling Georg

(2013)

Debatt om barnebursdager.

Roland, Erling Georg

(2013)

Ofrene blir mobbere.

Roland, Erling Georg

(2013)

_ Jenter blir sintere på nett.

Roland, Erling Georg

(2013)

Lærere hetses på Facebook.

Roland, Erling Georg

(2013)

Uenig med Kyvåg.

Roland, Erling Georg

(2013)

Kjeven hans er most ned i gulvet.

Roland, Erling Georg

(2013)

- Jeg kommer aldri til å tilgi. Mest sannsynlig har de ødelagt livet mitt.

Roland, Erling Georg

(2013)

Forskere: De slemme jentene påvirker mest.

Roland, Erling Georg

(2013)

Mobbing må takles riktig.

Roland, Erling Georg

(2013)

Leserne forteller: Var mobbeoffer, ble mobber selv.

Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

(2012)

Traditional versus cyber - vitimization and emotional problems.

COST - konferanse;

2012-10-19 - .

Roland, Erling Georg

(2012)

jentemobbing og guttemobbing.

Skolehistorisk årbok for Rogaland.

ISSN 0801-2520.

Volum 29.

s.58-62.

Roland, Erling Georg

(2011)

Inkludering.

Læringsmiljø prosjektet;

2011-08-17 - 2017-08-17.

Roland, Erling Georg

(2011)

Kampen mot mobbing må trappes opp.

Roland, Erling Georg

(2011)

Anti.mobbekampanjer bør rettes mot lærere.

Roland, Erling Georg

(2011)

1 av 10 konfirmanter føler seg mobbet.

Roland, Erling Georg

(2011)

Mørketall om mobbing.

Roland, Erling Georg

(2011)

Hakkekyllingen som - TOK IGJEN Knuste nesen på mobberen....

Roland, Erling Georg

(2011)

Sammenligner nettmobbing med - TERROR Rammer 50000 barn....

Roland, Erling Georg

(2011)

De kalte meg homo-Lars - Nær halvparten av norske....

Roland, Erling Georg

(2011)

Stopp mobbingen Det synes å være bred enighet om at ....

Roland, Erling Georg

(2011)

Ingen fasit på hvem som blir - MOBBEOFFER.

Roland, Erling Georg

(2011)

JA, VI MOBBER - En av fire innrømmer å ha mobbet.

Roland, Erling Georg

(2011)

Fem år senere er det vanskelig.

Roland, Erling Georg

(2011)

Annenhver nordmann har vært MOBBERAMMET - VG ser på....

Roland, Erling Georg

(2011)

Ingen kvikkfix mot mobbing.

Roland, Erling Georg

(2011)

Lite fokus på mobbing.

Roland, Erling Georg

(2011)

Finnes ikke enkle svar.

Roland, Erling Georg

(2011)

Anti-mobbekampanjer bør rettes mot lærere.

Vaaland, Grete Sørensen; Roland, Erling Georg

(2011)

Aggressive elever - utfordringer i lærerens første møte med elevene.

SAF-konferanse;

2011-10-28 - .

Roland, Erling

(2010)

Mobbing- hva gjør det med deg som tilskuer - offer - mobber?.

utenTitteltekst;

2010-04-13.

Roland, Erling

(2010)

Mekanismene i Digital mobbing.

utenTitteltekst;

2010-04-08.

Roland, Erling

(2010)

Seksuell orientering og mobbing.

Saf konferansen om mobbing;

2010-11-25.

Roland, Erling

(2010)

-Mener Olweus-program kan bli en sovepute.

Roland, Erling

(2010)

Mãrtha vanner ut mobbebegrepet.

Roland, Erling

(2010)

Mobberne skal flytte.

Roland, Erling

(2010)

Meningsutveksling om mobbing mellom Erling Roland og direktør i konfliktrådet.

Roland, Erling

(2010)

Digital mobbing øker kraftig.

Roland, Erling

(2010)

Usikkerhet skaper jødehat.

Roland, Erling

(2010)

Karakterbelønning kan være skadelig for barna.

Roland, Erling

(2010)

Karakterbelønning kan være skadelig for barna.

Roland, Erling

(2010)

Sett gode standarder fra 1.skoledag.

Roland, Erling

(2010)

-Full krangel om mobbing i skolen.

Roland, Erling

(2010)

Digital mobbing øker.

Roland, Erling

(2010)

Ungdommene flytter mobbingen til nettet.

Roland, Erling

(2010)

Sender ut stygge bilder og stygge ord.

Roland, Erling

(2010)

Bileieren får regningen når bulkeren stikker.

Roland, Erling

(2010)

Mobbingens psykologi.

Tiltak mot mobbing;

2010-01-29.

Roland, Erling

(2010)

Mobbing og marginalisering på arbeidsplassen.

mobbing og marginalisering på arbeidsplassen;

2010-02-02.

Roland, Erling

(2010)

Psykososialt miljø og mobbing.

Psykososialt miljø på arbeidsplassen;

2010-02-02.

Roland, Erling

(2010)

Konfirmantundervisning og psykososialt miljø.

utenTitteltekst;

2010-02-10.

Roland, Erling

(2010)

Aggresjon og mobbing.

utenTitteltekst;

2010-03-03.

Roland, Erling

(2010)

Ungdom og marginalisering.

utenTitteltekst;

2010-04-21.

Roland, Erling

(2010)

Psykososialt arbeidsmiljø.

utenTitteltekst;

2010-05-07.

Roland, Erling

(2010)

Mobbing og marginalisering.

utenTitteltekst;

2010-06-07.

Roland, Erling

(2010)

Trivsel på arbeidsplassen.

utenTitteltekst;

2010-06-16.

Roland, Erling

(2010)

Zero og Respekt.

utenTitteltekst;

2010-09-16.

Roland, Erling

(2010)

Proaktiv og reaktiv aggresjon.

Videreutdanning i helse og sosial;

2010-11-16.

Roland, Erling

(2010)

Problemløsningsmodeller.

Saf konferansen om mobbing;

2010-11-26.

Roland, Erling

(2010)

Veiledningsmodellen i Respektprogrammet.

Saf konferansen om mobbing;

2010-11-26.

Roland, Erling

(2010)

Mobbingens psykologi.

utenTitteltekst;

2010-01-29.

Roland, Erling

(2010)

Psykososialt miljø og mobbing.

utenTitteltekst;

2010-02-09.

Roland, Erling

(2010)

Mobbingens psykologi.

utenTitteltekst;

2010-04-13.

Roland, Erling

(2010)

Ungdom og marginalisering.

utenTitteltekst;

2010-04-21.

Roland, Erling

(2010)

Mobbingens psykologi.

Spesialistutdanning PPT;

2010-04-26 - 2010-04-27.

Roland, Erling

(2010)

Systemarbeid.

utenTitteltekst;

2010-04-29.

Roland, Erling

(2010)

Mobbingens psykologi.

Tillitsvalgt konferanse, Finansforbundet;

2010-05-03.

Roland, Erling

(2010)

Mobbingens psykologi.

Handlingsplan for ungdom og fritid, Akershus fylkeskommune;

2010-05-19.

Roland, Erling

(2010)

Kontaktmobbing og digital mobbing.

Ikke min vakt, Buskerud fylkeskommune;

2010-11-29.

Roland, Erling

(2010)

Tiltak mot mobbing.

Ikke min vakt, Buskerud fylkeskommune;

2010-11-26.

Roland, Erling

(2010)

Handlingsplan mot mobbing.

Ikke min vakt, Buskerud fylkeskommune;

2010-11-27.

Roland, Erling

(2009)

Frykter filming i dusjen.

Roland, Erling

(2009)

Eksplosjon i digital mobbing.

Roland, Erling

(2009)

Kjendiseffekt ga mobbestopp.

Roland, Erling

(2009)

Skolene blåser i mobbeprogram.

Roland, Erling

(2009)

30000 mobbes ukentlig i skolen.

Roland, Erling

(2009)

Her blir mange mobbet.

Roland, Erling

(2009)

Universitetet sliter med mobbing.

Roland, Erling

(2009)

Her mobbes de ansatte.

Roland, Erling

(2009)

Godt miljø gir flinke elever.

Roland, Erling

(2009)

Utbredt med fyord blant barn.

Roland, Erling

(2009)

Mindre tid til arbeid for trivsel.

Roland, Erling

(2009)

Mobbing øker i skolen.

Roland, Erling

(2009)

Færre skoler motarbeider mobbing.

Roland, Erling

(2009)

En av to homofile gutter mobbes.

Roland, Erling

(2009)

Halvparten av homofile gutter mobbes.

Roland, Erling

(2009)

Oppsiktsvekkende om mobbing.

Roland, Erling

(2009)

-Solhjell er nokså usynlig i mobbesaker.

Roland, Erling

(2009)

Homofile gutter både mobber og blir mobbet.

Roland, Erling

(2009)

Kampen mot mobbing nytter.

Roland, Erling

(2009)

Rumpespark ga mobbestopp.

Roland, Erling

(2009)

Barn tar etter voksnes nettmobbing.

Roland, Erling

(2009)

Sår som ikke gror.

Roland, Erling

(2009)

Gjengvolden kan ta av.

Roland, Erling

(2009)

Regjeringen svikter mobbeofrene.

Roland, Erling

(2009)

-Fikenblad-Sponheim skyld i mer skolemobbing.

Roland, Erling

(2009)

Slitsom prosess.

Roland, Erling

(2009)

Duften av et klasserom.

Roland, Erling

(2009)

Mobilrush blant seksåringer.

Roland, Erling

(2009)

Raser mot denne skoledagboken.

Roland, Erling

(2009)

-Ikke fornuftig.

Roland, Erling

(2009)

Ikke bekymret.

Roland, Erling

(2009)

Vil gi karakterer i folkeskikk.

Roland, Erling

(2009)

-Blanke ark vil gi status.

Roland, Erling

(2009)

Er Norges beste homoby.

Roland, Erling

(2009)

Livet.

Roland, Erling

(2009)

Homofile gutar er verste mobbarane.

Roland, Erling

(2009)

Sjokkerende om mobbing.

Roland, Erling

(2009)

Homofile gutter mobber mest.

Roland, Erling

(2009)

Homofile mobbes mest - og mobber mest.

Roland, Erling

(2009)

Homofile gutter mobber mest.

Roland, Erling

(2009)

Uvesenet vokser.

Roland, Erling

(2009)

Profilen: Mobbeprofessoren.

Roland, Erling

(2009)

De svakes forsvarere gjennom 20 år.

Roland, Erling

(2009)

En av fem politifolk mobbes på jobben.

Roland, Erling

(2009)

Glad: Erling Roland, professor.

Roland, Erling

(2009)

Mobbing skal straffes.

Roland, Erling

(2009)

Til krig mot mobbing.

Roland, Erling

(2009)

Aftenbladets statuett til Erling Roland.

Roland, Erling

(2009)

Når en skole mister kontrollen.

SAF's jubileumskonferanse;

2009-05-11.

Roland, Erling

(2009)

ZERO programmet.

utenTitteltekst;

2009-09-23.

Roland, Erling

(2009)

Mobbingens psykologi.

utenTitteltekst;

2009-12-11.

Roland, Erling

(2009)

Mobbing og seksuell orintering.

Fylkeskommunen i Vestfold;

2009-11-23.

Roland, Erling

(2009)

Mobbingens psykologi.

Utdanningskonferansen i Hedmark og Oppland;

2009-11-11.

Roland, Erling

(2009)

1) Mobbingens psykologi 2) Bygdetrollet og mobbing.

Utdanningskonferansen i Rogaland;

2009-11-03.

Roland, Erling

(2009)

Skjult mobbing.

Skjult mobbing;

2009-04-27.

Roland, Erling

(2009)

Skjult mobbing.

Skjult mobbing;

2009-04-29.

Roland, Erling

(2009)

Temakveld Mobbing.

utenTitteltekst;

2009-03-17.

Roland, Erling

(2009)

Gir et bedre omdømme et bedret busstilbud med mindre vold og mobbing av sjåførene?.

utenTitteltekst;

2009-02-03.

Roland, Erling

(2009)

Zero.

utenTitteltekst;

2009-04-22.

Roland, Erling

(2008)

Mishandlet av jentegjeng.

Roland, Erling

(2008)

kunnskapsløft har gitt mer mobbing.

Roland, Erling

(2008)

Dramatiske mobbetall/flere blir mobbet/.

Roland, Erling

(2008)

10 500 flere blir mobbet.

Roland, Erling

(2008)

Professor mener skolen må tenkte fag og miljø.

Roland, Erling; Flack, Tove

(2008)

Mia baksnakket, truet og isolerte andre jenter.

Roland, Erling

(2008)

Slik takler du mobberne.

Roland, Erling

(2008)

Bare ni skoler bruker kampanje mot mobbing.

Roland, Erling

(2008)

Hver tiende eleve mobbes av læreren.

Roland, Erling; Flack, Tove

(2008)

Et blikk kan være nok.

Roland, Erling

(2008)

Bidrar til mer mobbing.

Roland, Erling

(2008)

Viktig å passe på når barna bytter skole.

Roland, Erling

(2008)

Alene mot mobbing.

Roland, Erling

(2008)

Homofil frosset ut av bedehusmiljøet osv.

Roland, Erling

(2008)

Mobilmobbing øker.

Roland, Erling

(2008)

Mobbing er skoleleders ansvar.

Roland, Erling

(2008)

Mobbing av barn og unge.

Roland, Erling

(2008)

De hemmelige mobbe-kodene.

Roland, Erling

(2008)

For lav status.

Roland, Erling

(2008)

Tilbake til framtiden i den norske skolen.

Roland, Erling

(2008)

Flere mobbes-"Bodevik-effekten" er borte.

Roland, Erling

(2008)

Ungdomsskoleelever i Førde tør ikke dusje.

Roland, Erling

(2008)

Ja dette høres ut som en bortimot ensidig flegmatisk person.

Roland, Erling

(2008)

Fagartikkel til Utdanningsetaten i Oslo.

Roland, Erling

(2008)

God start Respekt.

utenTitteltekst;

2008-05-27.

Roland, Erling

(2008)

God start Respekt.

utenTitteltekst;

2008-05-28.

Roland, Erling

(2008)

Klasseledelse. veilederopplæring.

utenTitteltekst;

2008-09-10.

Fandrem, Hildegunn; Strohmeier, Dagmar; Roland, Erling

(2007)

Immigrant Boys in Norway and Peer-Relations- Integration or Separation?.

The IV Latin American Regional Congress of Cross-Cultural Psychology;

2007-07-06 - 2007-07-09.

Fandrem, Hildegunn; Strohmeier, Dagmar; Roland, Erling

(2007)

Bullying and Victimization among Norwegian and Immigrant Adolescents in Norway: The role of Proactive and Reactive Aggressiveness.

The 13th European Conference on Developmental Psychology;

2007-08-21 - 2007-08-25.

Ertesvåg, Sigrun K.; Roland, Erling; Vaaland, Grete Sørensen

(2007)

The Respect programme.

13th European Conference on Developmenta Psychology;

2007-08-21 - 2007-08-25.

Roland, Erling

(2007)

God start.

Klepp kommune;

2007-05-23.

Roland, Erling

(2007)

Problematferd.

ConnectOSLO;

2007-11-06.

Roland, Erling

(2007)

Holdninger, verdier og elevsyn.

Kurs for ansatte og foreldrekontakter;

2007-05-09.

Roland, Erling; Størksen, Svein

(2007)

Zero.

Zero Brussel;

2007-08-21.

Roland, Erling

(2007)

Mobbing fra sjefen verst.

Roland, Erling

(2007)

Respekt - Klasseledelse.

Respekt;

2007-08-17.

Roland, Erling

(2007)

Respekt - Klasseledelse.

Respekt;

2007-09-18.

Roland, Erling

(2007)

Respekt - Klasseledelse.

Respekt;

2007-09-25.

Roland, Erling

(2007)

Respekt - Klasseledelse.

Respekt;

2007-08-16.

Roland, Erling

(2007)

Adferdsforsker slakter LO-ledelsen.

Roland, Erling

(2007)

Mobbing fra sjefen verst.

Roland, Erling

(2007)

Zero - når vil mobbingen ta slutt.

Roland, Erling

(2007)

Snakk sammen, sier ekspert.

Roland, Erling

(2007)

Slutter.

Roland, Erling

(2007)

Tilfeldig mobbing.

Roland, Erling

(2007)

Store skoler er helt greitt.

Roland, Erling

(2007)

Må fjerne mobbelån fra MGP jr mobbeeksperter hardt ut mot NRK.

Roland, Erling

(2007)

Fjern mobbelån fra Mjunior - GP.

Roland, Erling

(2007)

NRK må fjerne mobbelåt.

Roland, Erling

(2007)

Krever at mobbelåt fjernes.

Roland, Erling

(2007)

Bare toppen av isfjellet.

Roland, Erling

(2007)

Bidrar i europeisk mobbeforskning.

Roland, Erling

(2007)

Mobbing øker.

Roland, Erling

(2007)

Alvorlig mobbesak.

Roland, Erling

(2007)

Lærere ut mot læreplanen.

Roland, Erling

(2007)

Digital mobbing vil øke.

Roland, Erling

(2007)

Digital mobbing vil akselerere.

Roland, Erling

(2007)

Oppspinn om mobilmobbing.

Roland, Erling

(2007)

Den opprinnelige saken.

Roland, Erling

(2007)

Seksåringer mobber på SMS.

Roland, Erling

(2007)

Annenhver same - MOBBES.

Roland, Erling

(2007)

Halvparten av samene har blitt mobbet.

Roland, Erling

(2007)

Bekymret for den siktede.

Roland, Erling

(2007)

Bekymret for trusselsiktet gutt.

Roland, Erling

(2007)

Bekymret for trusselsiktet 15-åring.

Roland, Erling

(2007)

Bekymret for siktet 15-åring på Askøy.

Roland, Erling

(2007)

Bekymret for siktet 15-åring på Askøy.

Roland, Erling

(2007)

Bekymret for siktet 15-åring på Askøy.

Roland, Erling

(2007)

Bekymret for siktet 15-åring på Askøy.

Roland, Erling

(2007)

Bekymret for siktet 15-åring på Askøy.

Roland, Erling

(2007)

Bekymret for siktet 15-åring på Askøy.

Roland, Erling

(2007)

Barn mobbes med sms.

Roland, Erling

(2007)

Bekymret for siktet skoleelev.

Roland, Erling

(2007)

Seksåringer SMS-mobber.

Roland, Erling

(2007)

Små barn mobber med tekstmeldinger.

Roland, Erling

(2007)

Seksåringer mobber via mobilen.

Roland, Erling

(2007)

Sjuåringer driver teknomobbing.

Roland, Erling

(2007)

- For enkelt å skylde på skolen.

Roland, Erling

(2007)

Sjekkar homse-mobbing blant barn.

Roland, Erling

(2007)

Mobber som foreldrene.

Roland, Erling

(2007)

Dårlige forbilder.

Roland, Erling

(2007)

Talte for mer autoritet.

Roland, Erling

(2007)

Oppfordrer til mobbing.

Roland, Erling

(2007)

Mobbing på SMS øker.

Roland, Erling

(2007)

Stavanger-ungdom synes det er mindre mobbing nå.

Roland, Erling

(2007)

Kamp mot mobbing.

Roland, Erling

(2007)

Innkaller til krisemøte om mobbing.

Roland, Erling

(2007)

Djupedal innkaller til krisemøte om mobbing.

Roland, Erling

(2007)

35.000 barn mobbes ukentlig.

Roland, Erling

(2007)

35.000 barn mobbes på skolen.

Roland, Erling

(2007)

35.000 barn mobbes hver uke på skolen.

Roland, Erling

(2007)

35.000 barn mobbes hver uke på skolen.

Roland, Erling

(2007)

35.000 barn mobbes hver uke på skolen.

Roland, Erling

(2007)

Kampen mot mobbing stanset.

Roland, Erling

(2006)

The Zero program against Bullying.

utenTitteltekst;

2006-04-27.

Roland, Erling

(2006)

The Zero anti-bullying program El programma "Zero". Contra el acoso.

Congreso Convivencia y Escuela;

2006-09-28 - 2006-09-30.

Midthassel, Unni Vere; Roland, Erling

(2006)

Zero - a Norwegian anti-bullying programme.

Anti bullying programmes, their content and implementation;

2006-11-29 - 2006-11-30.

Roland, Erling

(2006)

Håndtering av problematferd Kursdag 2 i Respekt-programmet.

Respekt-kurs;

2006-09-05.

Roland, Erling

(2006)

Klasseledelse Kursdag 3 i Respekt-programmet.

Respekt-kursdag;

2006-11-17.

Roland, Erling

(2006)

Skolebarn uten ferieplaner.

Roland, Erling

(2006)

Feil i mobbesak.

Roland, Erling

(2006)

Professorkollegaer sliter med mobbekutt.

Roland, Erling

(2006)

Har hjertet hos barna på bakerste benk.

Roland, Erling

(2006)

Flere tusen barn gruer seg til skolestart.

Roland, Erling

(2006)

Skolestart og Respekt-programmet.

Roland, Erling

(2006)

To elever utvist etter grovt overfall - Skolen må være tydelig.

Roland, Erling; Midthassel, Unni Vere

(2006)

Zero - Når vil mobbingen ta slutt?.

Roland, Erling

(2006)

Eksporterer mobbeprogram til Latin-Amerika.

Roland, Erling

(2006)

UiS blir verdensledende på atferdsforskning.

Roland, Erling

(2006)

Latin-Amerika får mobbehjelp.

Roland, Erling

(2006)

Eksporterer mobbeprogram.

Roland, Erling

(2006)

Eksporterer mobbeprogram.

Roland, Erling

(2006)

Elever klager på bråk i skolen.

Roland, Erling

(2006)

Elever klager på bråk i skolen.

Roland, Erling

(2006)

Elever klager på bråk i skolen.

Roland, Erling

(2006)

Elever klager på bråk i skolen.

Roland, Erling

(2006)

Elever klager på bråk i skolen.

Roland, Erling

(2006)

Elever klager på bråk i skolen.

Roland, Erling

(2006)

Elever klager på bråk i skolen.

Roland, Erling

(2006)

Elever klager på bråk i skolen.

Roland, Erling

(2006)

Norsk skole trenger mer disiplin.

Roland, Erling

(2006)

Norsk antimobbeprogram til Latin-Amerika.

Roland, Erling

(2006)

- Grov vold oftere.

Roland, Erling

(2006)

Stavangerungdom mobbes på nett.

Roland, Erling

(2006)

Elever skal få tydeligere lærere.

Roland, Erling

(2006)

Norwegian anti-Bullying program recommended by the European Union to countries in Latin-America.

Roland, Erling

(2006)

Norwegian anti-Bullying program recommended by the European Union to countries in Latin-America.

Roland, Erling

(2006)

Norwegian anti-Bullying program recommended by the European Union to countries in Latin-America.

Roland, Erling

(2006)

Norwegian anti-Bullying program recommended by the European Union to countries in Latin-America.

Roland, Erling

(2006)

Norwegian anti-Bullying program recommended by the European Union to countries in Latin-America.

Roland, Erling

(2006)

Norwegian anti-Bullying program recommended by the European Union to countries in Latin-America.

Roland, Erling

(2006)

Norwegian anti-Bullying program recommended by the European Union to countries in Latin-America.

Roland, Erling

(2006)

Norwegian anti-Bullying program recommended by the European Union to countries in Latin-America.

Roland, Erling

(2006)

Norwegian anti-Bullying program recommended by the European Union to countries in Latin-America.

Roland, Erling

(2006)

Klasseledelse.

Lokal Pedagogikk konferanse;

2006-03-14.

Roland, Erling

(2006)

Klasseledelse.

Pedagogisk konferanse;

2006-03-26.

Roland, Erling

(2006)

God start - klasseledelse.

Utdanningsetaten i Oslo;

2006-04-19.

Roland, Erling

(2006)

Klasseledelse og atferdsvansker.

Regional konferanse Nordfjordregionen;

2006-08-15 - 2006-08-16.

Roland, Erling

(2006)

Relasjonsbygging og klasseledelse.

Lokal konferanse;

2006-09-06.

Roland, Erling

(2006)

God klasseledelse og god skolestart.

Lokal konferanse Bømlo og omegn;

2006-06-13.

Roland, Erling

(2006)

God start 1. kursdag Respekt.

God start, 1. kursdag Respekt;

2006-08-16.

Roland, Erling

(2006)

Håndtering av problematferd Respekt kurs 2. kursdag, del I.

Respekt;

2006-09-05.

Roland, Erling

(2006)

Klasseleiing og være en autorativ vaksen.

Zero;

2006-11-21.

Roland, Erling

(2006)

Håndtering av problematferd - del II Respekt kurs, 2. kursdag - del II.

Respekt;

2006-10-03.

Roland, Erling; Idsøe, Thormod

(2005)

Presentation of research on Aggression and Bullying.

?.

Roland, Erling

(2005)

Ekspertenes SMS-tips - Unge blir mer åpne av chatting.

Roland, Erling

(2005)

Violence in School.

Peer Violence;

2005-10-05 - 2005-10-06.

Roland, Erling

(2005)

Causes of School bullying.

Taking Fear Out Of Schools, OECD Conference;

2005-06-13.

Roland, Erling

(2005)

Psykososialt arbeidsmiljø på sykehuset.

utenTitteltekst;

2005-01-05.

Roland, Erling

(2005)

The Zero- program against bullying The Zero program and what the teacher can or should do.

Peer Violence;

2005-10-05 - 2005-10-06.

Roland, Erling

(2005)

The Norwegian Manifesto against Bullying School Bullying and Violence. Norwegian Resarch.

School Bullying and Violence;

2005-04-16.

Roland, Erling

(2005)

I stadig yngre hender.

Roland, Erling

(2005)

Mobbes via mobiltelefon.

Roland, Erling

(2005)

Kameramobil er mobbeverktøy.

Roland, Erling

(2005)

Tar MMS-bilder i dusjen.

Roland, Erling

(2005)

Færre mobber med mobil.

Roland, Erling

(2005)

Dusjbilder havner på internett.

Roland, Erling

(2005)

Hver fjerde ungdom frykter mobilmobbing.

Roland, Erling

(2005)

Dag Hareide på feil mobbespor.

Skolepsykologi.

ISSN 0333-0389.

Hefte 40:01:00.

s.51-53.

Roland, Erling

(2003)

Mobbing et økende problem.

Roland, Erling; Fandrem, Hildegunn

(2003)

Sosiale og emosjonelle vansker hos unge i ungdomskole/videregående skole - Funderinger over hva som er særpreget ved dagens oppvekstvilkår.

Landsdelssamling for PPT;

2003-03-25 - 2003-03-26.

Roland, Erling

(2002)

Mobbing gjennom mobiltelefon.

Spesialpedagogikk.

ISSN 0332-8457.

Hefte Nr 3/2002.

s.3-8.

Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling

(2000)

Strategier for lokalt utviklingsarbeid i Samtak.

?.

Hefte 5.

s.19-32.

Roland, Erling

(2000)

Improvements in Classroom Manangement: Impact on Bullying.

?.

Roland, Erling

(1998)

Bullying in School: Three national innovations in Norwegian schools over a period of 15 years.

Roland, Erling

(1996)

Lærermobbing av elever.

Norsk Skoleblad.

ISSN 0029-2117.

Kunstnerisk produksjon

Roland, Erling Georg

(2018)

Tiltak mot mobbing.

Roland, Erling Georg

(2018)

Mobbing: Forebygging.

Roland, Erling Georg

(2018)

Mobbing: avdekking.

Roland, Erling Georg

(2018)

Mobbing: tiltak.

Roland, Erling Georg; Vaaland, Grete Sørensen

(2017)

Dialogfilm - Hva er mobbing.

Roland, Erling Georg

(2017)

Mobbing: definisjon og drivkrefter.

Roland, Erling; Midthassel, Unni Vere

(2006)

Zero - SAFs program mot mobbing Innføringsfilm for foreldre og lærere. Ungdomstrinnet.

Roland, Erling; Ytre-Arne, Elin

(2003)

Zero. SAFs program mot mobbing:Film som viser mobbescener fra skolehverdagen.

ukjent-for-m016103, ukjent-for-m016103; Roland, Erling

(2003)

Zero. SAFs program mot mobbing. Behandling av en mobbesak.