Formidling
Støle, Hildegunn;
Mossige, Margunn
(2024)
PIRLS 2021: Norske tiåringers leseprestasjoner i en omskriftelig tid. / Elevar på lågt meistringsnivå.
Skriv!Les!;
2024-05-07 - 2024-05-08.
Støle, Hildegunn;
Strand, Olaug
(2024)
Elevane sine haldningar til lesing og lesevanar på fritida.
PIRLS-konferanse;
2024-04-12.
Mossige, Margunn;
Støle, Hildegunn
(2024)
Elevar på lågt meistringsnivå i PIRLS i 2021.
Konferanse Skriv!Les!;
2024-05-07 - 2024-05-08.
(2024)
Lesepraksis i Farsundskolene.
fagsamling;
2024-04-05.
Hoem, Toril Frafjord;
Støle, Hildegunn
(2024)
Norsklærarane i PIRLS 2021.
Konferanse Skriv!Les!;
2024-05-07 - 2024-05-08.
Støle, Hildegunn;
Mangen, Anne;
Foldnes, Njål
(2024)
Leseprøve på papir og digitalt. PIRLS 2021.
PIRLS-konferanse;
2024-04-12.
Støle, Hildegunn;
Engelsen, Thale Heidi
(2024)
Utkast til en leselyststrategi for voksne.
Støle, Hildegunn;
Bull, Selma Kristiane
(2024)
Rekordår for Sommerles: oppløftende tall.
Støle, Hildegunn
(2024)
Leseglede og lesevaner, resultat fra PIRLS, lesekvart.
seminar for skole;
2024-10-18.
Støle, Hildegunn
(2024)
PIRLS 2021: en internasjonal undersøkelse av tiåringers leseforståelse.
fagsamling;
2024-10-14.
Knudsen, Knud;
Strand, Olaug;
Wagner, Åse Kari H.;
Støle, Hildegunn
(2024)
Utsatt skolestart: Relative Age Effect i Norden PIRLS.
fagsamling;
2024-11-20.
Wagner, Åse Kari H.;
Strand, Olaug;
Støle, Hildegunn;
Knudsen, Knud
(2023)
I 20 år har vi fulgt med på tiåringers leseprestasjoner: Nå er vi bekymret..
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
ISSN 0804-3116.
Mangen, Anne;
Blikstad-Balas, Marte;
Anmarkrud, Øistein;
Støle, Hildegunn;
Frønes, Tove;
Roe, Astrid
(2023)
For lettvint av Søby. Vi deler "aktivistiske" foreldres bekymring, med god vitenskapelig belegg.
Morgenbladet.
ISSN 0805-3847.
Støle, Hildegunn;
Mangen, Anne;
Foldnes, Njål
(2023)
PIRLS 2021: En utforsking av modalitetseffekt på flere nivå.
Lesesenterets onsdagspresentasjon;
2023-11-22.
Skjæveland, Bjørn Olav;
Kvindesland, Per Øystein;
Støle, Hildegunn
(2023)
heldigital undervisning i engelsk på Tastarustå.
Høyland, Hanne;
Støle, Hildegunn
(2023)
Læraren som har droppa lærebøker i engelsk i 10. klasse.
Blikstad-Balas, Marte;
Anmarkrud, Øistein;
Frønes, Tove Stjern;
Roe, Astrid;
Støle, Hildegunn;
Mangen, Anne
(2023)
«For lettvint av Søby» .
Morgenbladet.
ISSN 0805-3847.
Wagner, Åse Kari H.;
Støle, Hildegunn;
Knudsen, Knud;
Strand, Olaug
(2023)
Relative Age, Gender and Reading Achievement for Students in four Nordic countries (PIRLS 2016-2021) .
10th IEA International Research Conference (IEA IRC) ;
2023-06-28 - 2023-06-30.
Støle, Hildegunn
(2022)
Effect of digital media on reading comprehension in primary school education.
seminarrekke;
2022-04-21.
Støle, Hildegunn
(2022)
Storskalaundersøkelsen PIRLS: en kilde til nordisk samarbeid og sammenlikning av system og resultater.
nordisk konferanse Skriv!Les!;
2022-05-09 - 2022-05-11.
Støle, Hildegunn
(2022)
Storskalaundersøkelsen PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study): en kilde til nordisk samarbeid og sammenlikning av system og resultater .
nordisk konferanse Skriv!Les!;
2022-05-11.
Støle, Hildegunn
(2021)
Foreldres leseglede i PIRLS.
Nasjonal lesekonferanse;
2021-03-22.
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek;
Støle, Hildegunn
(2021)
Foreldres leseglede kan utligne sosiale forskjeller.
Forskning.no.
ISSN 1891-635X.
Volum online.
Støle, Hildegunn
(2021)
Innspill med kort foredrag til Oslo byråds utvalg for kultur og utdanning: strategi for digitale verktøy i skolen .
politisk utvalgsmøte;
2021-04-23.
Støle, Hildegunn;
Wagner, Åse Kari H.;
Schwippert, Knut
(2021)
The influence of Nordic parents' reading interest on 10-year-olds' reading achievement in PIRLS.
Internasjonal konferanse om storskalaundersøkelser IRC IEA;
2021-11-16 - 2021-11-18.
Støle, Hildegunn
(2020)
Dyp læring - hva er det?.
videreutdanning;
2020-03-31.
Støle, Hildegunn
(2020)
Why digital natives need books: The myth of the digital native. .
International Publishers Association.
s.33-44.
Støle, Hildegunn
(2020)
Elever måste få lära sig strategier som stödjer läsförståelse vid skärmläsning .
Specialpedagogiska skolmyndigheten.
Volum online.
Støle, Hildegunn;
Todal, Per Anders
(2020)
Alle pilar peikar mot skjermen.
Støle, Hildegunn
(2019)
Some findings from e-PIRLS 2016 in Norway.
NOLES dansk-norsk literacy-konferanse;
2019-03-11 - 2019-03-13.
(2019)
"Digital assessment of reading: digital-PIRLS and e-PIRLS".
Grensesnitt (PO) seminar;
2019-03-18 - 2019-03-19.
Støle, Hildegunn;
Blå, Berit Hope;
Pettersen, Karin Dahlberg
(2019)
Språkløyper: Fremmedspråk nivå 1: helhetlig og språkutviklende skriveundervisning.
Støle, Hildegunn;
Blå, Berit Hope;
Pettersen, Karin Dahlberg
(2019)
Språkløyper barnetrinn: Helhetlig og språkutviklende skriveundervisning i engelsk.
Støle, Hildegunn
(2018)
Lesing og språklærig i engelsk på videregående.
Fagforum i Vest-Agder;
2018-04-03.
Støle, Hildegunn
(2018)
How to measure Reading Comprehension.
Raabe Conference, Slovakia: "Teacher is not Google" 5;
2018-06-07.
Støle, Hildegunn
(2018)
Reading Assessment - a workshop for teachers.
konferanse;
2018-06-08.
Støle, Hildegunn
(2018)
What did Norway do to improve Reading results as measured by international assessment?.
Støle, Hildegunn
(2018)
What can we [Slovakia] do to improve assessment results?.
Otterdal, Øystein;
Støle, Hildegunn
(2018)
Lesing på papir og digitalt https://radio.nrk.no/serie/distriktsprogram-rogaland/DKRO02019818/03-10-2018 .
Otterdal, Øystein;
Støle, Hildegunn
(2018)
Lesing på papir og digitalt - konferanse på UiS.
Støle, Hildegunn;
Rongved, Elisabeth
(2018)
De ivrigste bokleserne forstår også mest av internett-tekster.
Støle, Hildegunn;
Magerøy-Grande, Linn Maria
(2018)
Språkløyper for vgo: Norskfaglige praksiser - yrkesfag.
Støle, Hildegunn
(2017)
Forskjeller i barns leseprestasjon i digital vs papirbasert prøve.
programområde-møte;
2017-03-21.
Støle, Hildegunn
(2017)
Paper vs. CBA reading test: Differences in fifth grade student performance.
seminarserie ;
2017-06-29.
Støle, Hildegunn;
Schwippert, Knut
(2017)
Norske resultater fra ePIRLS.
nasjonal konferanse om PIRLS;
2017-12-06.
Støle, Hildegunn
(2017)
ePIRLS - hva er det og hvordan gikk det?.
samling i programområdet GRENSESNITT;
2017-12-11.
Støle, Hildegunn
(2016)
Lesing og skriving i norsk og YF: Frå FYR til Språkløyper.
konferanse for Universitets og høgskolesektoren som lærerutdannere ;
2016-09-20.
Støle, Hildegunn
(2016)
Digital og papirbasert læring - hva funker?.
Skolemøtet for Rogaland 2016;
2016-11-18.
Mangen, Anne;
Støle, Hildegunn;
Begnum, Anne Charlotte;
Kuzmicova, Anezka;
Nilsson, Kersti
(2016)
Experiential deep-reading: a pilot study among students in teaching training programs in the Nordic countries..
IGEL biennial conference;
2016-07-06 - 2016-07-09.
Mangen, Anne;
Støle, Hildegunn;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2016)
Nasjonal prøve i lesing 5. trinn 2015.
Nasjonal fagmiljøsamling;
2016-01-25 - 2016-01-26.
Støle, Hildegunn
(2015)
review of Ursula Lutzky. 2012. Discourse Markers in Early Modern English.
Journal of Historical Pragmatics.
ISSN 1566-5852.
Volum 16.
Hefte 1.
s.142-147.
Støle, Hildegunn
(2015)
Fagmiljøsamling om NP og VfL.
fagmiljøsamling for prøveutviklere i Norge;
2015-01-26.
Støle, Hildegunn;
Begnum, Anne Charlotte
(2015)
Hva synes lærerstudenter om litteratur?.
Nasjonal konferanse om lesing;
2015-03-23 - 2015-03-25.
Støle, Hildegunn
(2015)
Exploring the effect of literary reading - the IGEL North project.
Skriv! Les!;
2015-05-18 - 2015-05-20.
Støle, Hildegunn
(2015)
Språk og fag i flerspråklige klasserom vgo.
FYR-samling;
2015-04-21 - .
Mangen, Anne;
Støle, Hildegunn;
Begnum, Anne Charlotte;
Kuzmicova, Anezka;
Steenberg, Mette;
Therman, Cecilia;
Nilsson, Skans Kersti
(2015)
IGEL North: An empirical study of literary reading in the Nordic countries.
Skriv!Les! Nordisk forskerkonferanse;
2015-05-18 - 2015-05-20.
Kuzmicova, Anezka;
Mangen, Anne;
Støle, Hildegunn;
Begnum, Anne Charlotte
(2015)
Foregrounding, reading strategy, and theory of mind..
PALA International Conference;
2015-07-17 - 2015-07-19.
Støle, Hildegunn
(2015)
Digital nasjonal prøve i lesing på 5. trinn.
Utdanningskonferansen ;
2015-02-03.
Støle, Hildegunn
(2014)
Testing i norsk skule og elevar med anna morsmål.
FYR-samling;
2014-10-29 - 2014-10-30.
Støle, Hildegunn
(2014)
Lesing og programfag.
FYR-samling;
2014-03-29 - 2014-03-31.
Støle, Hildegunn
(2014)
Lesing i engelsk og design & håndverk.
nasjonal lærerskolering FYR;
2014-11-17.
Støle, Hildegunn
(2011)
The interjection ALAS in Middle English drama texts - a corpus study.
Helsinki Corpus Festival;
2011-09-28 - 2011-10-02.
Støle, Hildegunn
(2010)
Primary interjections in medieval English drama.
utenTitteltekst;
2010-10-06.
Støle, Hildegunn
(2010)
Primary interjections in Middle English drama Methods - a description of a purposebuilt database.
IKS arbeidsseminar;
2010-11-16.
Støle, Hildegunn
(2010)
Methods in Historical Pragmatics.
utenTitteltekst;
2010-10-12.
Støle, Hildegunn
(2009)
Medieval English Drama - a Pragmatic Approach "O - my harte hoppis for joie!".
Åpen fagdag;
2009-11-25.
Støle, Hildegunn
(2009)
The Primary Interjection 'a/ah' in Late Medieval English Drama.
HLLNSA 2009;
2009-08-26 - 2009-08-28.