Kåre Andreas Folkvord
Førstelektor og leder for samarbeid med utdanningssektor
Kontakt
Telefon: 51833277
E-post: kare.a.folkvord@uis.no
Rom: HL A-223
Avdeling
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Førstelektor og leder for samarbeid med utdanningssektor
Telefon: 51833277
E-post: kare.a.folkvord@uis.no
Rom: HL A-223
Avdeling
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Folkvord, Kåre Andreas; Midthassel, Unni Vere
(2021)
Partnerskap - en arena for felles læring og kunnskapsutvikling?.Norsk pedagogisk tidsskrift.
ISSN 0029-2052.
Volum 105.
Hefte 2.
s.199-213.
Folkvord, Kåre Andreas; Munthe, Elaine; Søndervik, Tone Solum; Hurlen, Inger Sofie Berge; Lyngstad, Hallvor
(2024)
Profesjonsutvikling i partnerskap.
ISBN 978-82-8439-254-7.
Folkvord, Kåre Andreas
(2024)
Profesjonsutvikling i partnerskap-utfordringer og muligheter. I: Profesjonsutvikling i partnerskap.ISBN 978-82-8439-254-7.
s.7-14.
DOI: 10.31265/USPS.278
Folkvord, Kåre Andreas; Lyngstad, Hallvor; Berg, Grete Dalhaug
(2017)
Skolebasert kompetanseutvikling i partnerskap.
Universitetet i Stavanger.
ISBN 978-82-7644-748-4.
Folkvord, Kåre Andreas; Lyngstad, Hallvor; Berg, Grete Dalhaug
(2017)
Skolebasert kompetanseutvikling i UIU- Erfaringer fra et UH-perspektiv. I: Skolebasert kompetanseutvikling i partnerskap.
Universitetet i Stavanger.
ISBN 978-82-7644-748-4.
s.10-15.
Folkvord, Kåre Andreas
(2017)
Ledelse i skolebasert kompetanseutvikling. I: Skolebasert kompetanseutvikling i partnerskap.
Universitetet i Stavanger.
ISBN 978-82-7644-748-4.
s.77-93.
Helgevold, Nina; Folkvord, Kåre Andreas
(2016)
Profesjonsutvikling i samspillet Utdanningsforbundet og Jærskulen. I: Innovasjoner i Jærskulen - lærerprofesjon i reformtid..
Universitetet i Stavanger.
ISBN 978-82-7644-681-4.
s.27-34.
Folkvord, Kåre Andreas
(2024)
Tilskuddsordning for Lokal kompetanseutvikling. Hva forteller forskning om utfordringer og muligheter gjennom partnersamarbeid mellom skoler og UiS.
Nettverk for rektorer i Sola kommune;
2024-01-31.
Folkvord, Kåre Andreas
(2024)
Samskaping i partnerskap. Presentasjon av tekstsamlingen Profesjonsutvikling i partnerskap.
UH-nettverk for Lokal kompetanseutvikling;
2024-06-11.
Folkvord, Kåre Andreas
(2024)
Samarbeid om kunnskaps utvikling- profesjonsutvikling i partnerskap .
UH-nettverk for EVU;
2024-09-19.
Folkvord, Kåre Andreas; Tharaldsen, Kjersti
(2023)
An Example of a Research-Practice Partnership in Education.
European Conference on Educational Research;
2023-08-21 - 2023-08-25.
Folkvord, Kåre Andreas
(2023)
Partnerskap - en arena for samskaping og kunnskapsutvikling?Forutsetninger og kritiske faktorer.
UH-nettverk for EVU;
2023-09-27.
Folkvord, Kåre Andreas
(2023)
Lokal kompetanseutvikling- mulighetene som ligger i det å være en lærende partner.
Samskapingsforum i region Sør-Rogaland;
2023-12-07.
Folkvord, Kåre Andreas
(2023)
Lokal kompetanseutvikling i partnerskap Oppstartssamling for partnerbarnehager 2023-2025.
Oppstartsseminar;
2023-02-10.
Folkvord, Kåre Andreas
(2023)
Ledernettverk som læringsarena i Lokal kompetanseutvikling.
Ledernett i Utdanningsregion Midt-Rogaland;
2023-02-23.
Folkvord, Kåre Andreas
(2023)
Perspektiv på partnerskap som innramming for Lokal kompetanseutvikling .
UH-nettverk for Lokal kompetanseutvikling;
2023-03-08.
Folkvord, Kåre Andreas
(2023)
Sandnes-skolen sett fra UiS sitt perspektiv.
Møte mellom Sandnes kommune og KD;
2023-03-21.
Folkvord, Kåre Andreas
(2023)
Hvordan kan evalueringsrapporter av egen institusjonell praksis nyttes inn i lærende prosesser og hvilke forutsetninger må være til stede for å videreutvikle «det doble formålet» til lærerutdanningen.
UH-nettverk for EVU;
2023-05-03.
Folkvord, Kåre Andreas
(2022)
Lærende nettverk- en arbeidsform for utviklingsarbeid.
Nettverk for videreutdanning og lokal kompetanseutvikling region vest;
2022-09-19.
Folkvord, Kåre Andreas
(2022)
Partnerskap for felles læring? Betydningen av tilskuddsordning for lokal kompetanseutvikling for lærerutdanningene ved Universitetet i Stavanger .
Seminar for utdanningsregion Midt-Rogaland;
2022-09-26.
Folkvord, Kåre Andreas
(2022)
Tilskuddordning for lokal kompetanseutvikling .
Ledersamling for Barnehageregion Sør-Rogaland;
2022-11-02.
Folkvord, Kåre Andreas
(2022)
Lokal kompetanseutvikling- Sentrale funn fra forskning- utfordring og muligheter .
Samskapingsforum i region Sør-Rogaland ;
2022-12-08.
Folkvord, Kåre Andreas
(2022)
Dialog og samskaping for partnerbarnehager.
Evalering av partnerbarnehager;
2022-04-01.
Folkvord, Kåre Andreas
(2021)
Perspektiver på refleksjon, læringsprosesser og sammenhengen med barnehagebasert kompetanseutvikling..
Ledersamling for Barnehageregion Midt-Rogaland;
2021-09-29.
Folkvord, Kåre Andreas
(2021)
Organisatoriske løsninger i UH-sektoren. Hvordan kan partnerskap med skoler og barnehager bringe noe tilbake til lærerutdanningen?Eksempler fra Universitet i Stavanger.
UH-nettverk for Lokal kompetanseutvikling;
2021-05-26 - 2021-05-27.
Folkvord, Kåre Andreas
(2021)
Elevmedvirkning.
Kjernenettverk region Sør-Rogaland;
2021-02-03.
Munthe, Elaine; Folkvord, Kåre Andreas; Egaas Røen, Hege; Berge Hurlen, Inger Sofie
(2020)
School based competence Development in Rogaland;Initial results.
ICSEI 2020;
2020-01-06 - 2020-01-10.
Folkvord, Kåre Andreas
(2020)
Hva kan elevene fortelle om sin læring ved hjemmeskole?Oppsummering av elevsvar fra dialoger med elever i Rogaland- region sør, våren 2020 .
Skoleeierforum i Rogaland;
2020-10-02.
Folkvord, Kåre Andreas
(2020)
Partnerskap- en arena for felles læring og kunnskapsutvikling.
Skolelederkonferanse Trøndelag;
2020-02-26.
Folkvord, Kåre Andreas
(2020)
Barnehagebasert kompetanseutvikling i partnerskap-Et systemisk fokus.
Styrernettverk;
2020-01-27.
Folkvord, Kåre Andreas
(2020)
Læring i organisasjoner. Hva er barnehagebasert kompetanseutvikling? Hvordan utvikle dette sammen? .
Ledernettverk i barnehageregion Midt-Rogaland;
2020-01-17.
Folkvord, Kåre Andreas
(2020)
Perspektiv på elevmedvirkning.
Ledernettverk i Utdanningsregion Midt-Rogaland;
2020-01-15.
Folkvord, Kåre Andreas
(2019)
Hva er barnehagebasert kompetanseutvikling?Hvordan utvikle dette sammen? .
Ledernettverk for Barnehageregion Sør-Rogaland;
2019-10-31.
Folkvord, Kåre Andreas
(2019)
Læring i organisasjoner.
Arbeidsseminar for styringsgruppen i Barnehageregion Sør-Rogaland;
2019-09-12 - 2019-09-13.
Folkvord, Kåre Andreas
(2019)
Desentralisert ordning og Regional kompetanseordning – en mulig arena for felles kunnskapsutvikling. Hvordan sikre at utviklingsarbeid og samarbeid med utdanningssektor/barnehagesektor får gode vekstforhold og kan sette spor i egen organisasjon.
Uh- Nett-vest;
2019-06-05.
Folkvord, Kåre Andreas
(2019)
School-based competence development in partnership. Decentralized competence model at the Faculty of Arts and Education.
Møte mellom UiS og OECD;
2019-05-22.
Midthassel, Unni Vere; Folkvord, Kåre Andreas
(2018)
Rolleavklaring i partnerskap.
Nettverkssamling DeKomp;
2018-08-11 - 2018-08-12.
Folkvord, Kåre Andreas
(2018)
Oppstartsamling.Barnehagebasert kompetanseutvikling i partnerskap.
Oppstartssamling;
2018-09-18.
Folkvord, Kåre Andreas
(2018)
Skolebasert kompetanseutvikling i partnerskap.
Ledernettverk- Dalane;
2018-09-28.
Folkvord, Kåre Andreas; Hurlen, Inger Sofie Berge
(2018)
Lokalt arbeid med overordnet del gjennom samskaping i partnerskap.
Konferanse om fagfornyelsen;
2018-10-22.
Folkvord, Kåre Andreas
(2018)
School-based competence development in partnership. New model for Continuos Professional Development in Schools (2017- .
Møte med Islandske skolemyndigheter;
2018-11-06.
Folkvord, Kåre Andreas
(2018)
Arbeidsplassbasert kompetanseutvikling i partnerskap. Organisatoriske løsninger i UH-sektoren.
UH-nettverk for Lokal kompetanseutvikling;
2018-11-08.