Kari Søndenå
Pensjonert tilknyttet UiS
Kontakt
Telefon: 51834107
E-post: kari.sondenaa@uis.no
Rom: KA A-232
Organisasjonsenhet
Det samfunnsvitenskapelige fakultet
Institutt for sosialfag
Pensjonert tilknyttet UiS
Telefon: 51834107
E-post: kari.sondenaa@uis.no
Rom: KA A-232
Organisasjonsenhet
Det samfunnsvitenskapelige fakultet
Institutt for sosialfag
Eriksen, Heidi Lie; Søndenå, Kari
(2023)
Trygghet som mantra i sosionomers praksisveiledning.UNIPED.
ISSN 1500-4538.
Volum 46.
Hefte 2.
s.115-125.
Lafton, Tove; Moxnes, Anna Rigmor; Søndenå, Kari
(2022)
Å utforske refleksjonsbegrepet : filosofisk motstand i strømlinjeformede praksiser. I: Barnehagelærerutdanning i endring : å forske på egen undervisningspraksis i høyere utdanning.
Universitetsforlaget.
ISBN 9788215060705.
s.220-232.
Vatne, Bente; Søndenå, Kari
(2020)
Subjectivity and change in process of supervision.Dialogic Pedagogy: An International Online Journal.
ISSN 2325-3290.
Volum 2020.
Hefte 8.
s.45-59.
DOI: 10.5195/DPJ.2020.304
Marlow, Mira Aurora; Søndenå, Kari
(2019)
Sosialpedagogikk i lys av endrede historiske og kulturelle vilkår --- tid for fornyelse. I: Sosialpedagogiske perspektiver.
Universitetsforlaget.
ISBN 9788215033501.
s.16-26.
Søndenå, Kari
(2018)
Sosialpedagogiske refleksjonar - å tenke saman med Paul Natorp, Hannah Arendt og Mikael Bakhtin. I: Sosialpedagogikkens mangfold.
Fagbokforlaget.
ISBN 9788245023169.
s.135-153.
Søndenå, Kari; Gradovski, Mikhail
(2017)
Pre-teksten sin rolle i rettleiing av nyutdanna profesjonsutøvarar - ei kronotopisk analyse.UNIPED.
ISSN 1500-4538.
Volum 40.
Hefte 4.
s.374-385.
Bjerkholt, Eva; Ødegård, Elin; Søndenå, Kari; Hjardemaal, Finn R.
(2014)
Hvordan kan veiledningssamtaler åpne for kritisk tenkning?.UNIPED.
ISSN 1500-4538.
Volum 37.
Hefte 4.
s.19-31.
Søndenå, Kari; Solberg, Mariann
(2013)
Danningsfundert rettleiing – utvida tenking og kraftfulle refleksjonar. I: Pedagogisk veiledning.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 978-82-05-44709-7.
s.42-53.
Søndenå, Kari
(2009)
Absolutt veiledning : om ontologisk kvalitet og elastisk refleksjon. I: Veiledningskvalitet.
Universitetsforlaget.
ISBN 978-82-15-01374-9.
s.17-29.
Brekke, Mary; Søndenå, Kari
(2008)
Teacher Education Didactics in the North - en introduksjon av hovedprosjekt og første fase. I: Ulikheter i erfart lærerliv - sett med nordiske studentøyne.
Eureka forlag.
ISBN 9788273891266.
Søndenå, Kari
(2007)
Reflektionen, dialogen och demokratiet. I: Handledning i pedagogiskt arbete.
Studentlitteratur AB.
Søndenå, Kari
(2007)
Reflektion och handledning i lärarutbildningens praktik. I: Reflektion och praktik i läraryrket.
Studentlitteratur AB.
Søndenå, Kari
(2006)
Teksten arbeider - om forsøket på å skrive levd - i levande live. I: Å begripe teksten - om grep og begrep i tekstanalyse.
Cappelen Damm Høyskoleforlaget.
ISBN 9788276346756.
Søndenå, Kari
(2002)
Doktorgrad i Göteborg.
Barnehagefolk.
ISSN 1500-6905.
Volum 18.
Hefte 2.
s.19-21.
Søndenå, Kari
(2002)
Tradition and trancendence Nordic Journal of Teaching and Learning ... for Practitioners and Researchers.
?.
Volum 12.
Hefte 1.
s.5-24.
Søndenå, Kari
(2002)
Ad paedagogum - didaktisk refleksjon som dialog mellom fortid og framtid.
s.9-12.
Søndenå, Kari
(1996)
Veiledning i lærerutdanning? Alle kan jo det!.
?.
Volum 3.
Eriksen, Heidi Lie; Gradovski, Mikhail
(2024)
Praksisveiledning i sosionomutdanningen. En kvalitativ studie av sosionomstudenters og praksisveilederes erfaringer og opplevelser med praksisveiledning. .
ISBN 978-82-8439-211-0.
George, Elizabeth Onyedikachi
(2020)
‘Voices’ of Professionals Working with Internally Displaced Children in Nigeria.
Universitetet i Stavanger.
Bjørknes, Linda Elisabeth; Delås, Grethe Marit; Gradovski, Mikhail; Haaland, Joakim Jiri; Lone, Arvid; Paulsen, Erik; Søndenå, Kari
(2018)
Sosialpedagogikkens mangfold.
Fagbokforlaget.
ISBN 9788245023169.
Søndenå, Kari
(2013)
Danningens oppmerksomhet - om ansvar for vår felles verden. I: Til barnas beste : veier til omsorg og lek, læring og danning.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 978-82-05-42555-2.
s.172-196.
Brekke, Mary; Søndenå, Kari
(2009)
Veiledningskvalitet.
Universitetsforlaget.
ISBN 978-82-15-01374-9.
Brekke, Mary; Bjarnadottir, Ragnhildur; Nielsen, Pauli; Søndenå, Kari; Nielsen, Pauli
(2008)
Læreraliv sum nordurlendsk lesandi siggja tad.
ISBN 9789991881805.
Søndenå, Kari
(2004)
Kraftfull refleksjon i lærarutdanninga.
Abstrakt forlag.
ISBN 8279350594.
Søndenå, Kari
(2003)
Tradition and transcendence - a consideration of the need for elvises and madonnas in higher education.
ISBN 9513913805.
Søndenå, Kari
(2002)
Tradisjon og Transcendens - ein fenomenologisk studie av refleksjon i norsk førskulelærarutdanning.
Göteborgs universitet. Acta Universitatis Gothoburgensis.
ISBN 9173464279.
Hefte 175.
Søndenå, Kari
(2002)
Ad paedagogum - didaktisk refleksjon som dialog mellom fortid og framtid.
Søndenå, Kari
(1996)
Ein gong førskulelærar- alltid førskulelærar?.
Lauvås, Per; Lycke, Kirsten Hofgaard; Handal, Gunnar; Søndenå, Kari; Øie, Anne
(1991)
Pedagogisk veiledning i barnehagen. Rapport om planlegging og avviklingen av Barne- og Familiedepartementets første kurs for kursledere..
Moxnes, Anna Rigmor; Lafton, Tove; Søndenå, Kari
(2022)
Challenging the taken for granted in writing your extended summary.
NAFOL Conference;
2022-06-13 - 2022-06-15.
Vatne, Bente; Søndenå, Kari; Gradovski, Mikhail
(2019)
Staging subjectivity in bachelor thesis.
Nordic Educational Research Organisation (NERA);
2019-03-06 - 2019-03-08.
Vatne, Bente; Søndenå, Kari; Gradovski, Mikhail
(2018)
Students' professional agency in Early Childhood Teacher Education (ECTE)..
28th EECERA Conference;
2018-08-28 - 2018-08-31.
Gradovski, Mikhail; Søndenå, Kari; Lee, Anne
(2017)
A new approach to understanding quality in supervision.
3rd International Conference on Development in Doctoral Education & Training;
2017-04-03 - 2017-04-04.
Gradovski, Mikhail; Søndenå, Kari
(2017)
Analysis of Ethical Challenges in Supervision of PhD candidates using the Concept of Chronotope.
The 16th International Bakhtin Conference: Bakhtin in the Post-Revolutionary Era.;
2017-08-06 - 2017-08-10.
Gradovski, Mikhail; Søndenå, Kari; Lee, Anne
(2017)
Developing Doctoral Supervision: Evaluaring av Veilederutviklingskurset ved UiA, NORD, og UiS, og "Train the trainers" pilot ved UiS.
Nasjonal forskerutdanningskonferanse 2017;
2017-06-07 - 2017-06-08.
Gradovski, Mikhail; Søndenå, Kari
(2015)
Aesthetical object and meaning-making activity behind the creation of pre- and post-texts in the mentoring practice.
25th EECERA;
2015-09-07 - 2015-09-10.
Bjerkholt, Eva; Hjardemaal, Finn R.; Søndenå, Kari; Ødegård, Elin; Jordell, Karl Øyvind
(2013)
How to understand the phenomenon of a common metaphore for two different fields as supervision and life word research interview.
NFPF-NERA Conference 2013;
2013-03-06 - 2013-03-09.
Søndenå, Kari; Kimerud, Anne Torill; Jørgensen, Åse Elisabeth; Vala, Heidi Østland; Hansen, Wibekke
(2012)
Rousseau med mål og mening 300 år etter - Er historien bare til pynt?.
FoU i praksis 2012, Praksisretta FoU i lærerutdanning;
2012-04-23 - 2012-04-24.
Søndenå, Kari
(2011)
Rom for danning?.
Høgskolen i Oslo;
2011-01-19.
Allern, Marit; Søndenå, Kari
(2010)
Quality Enhancement in University Teaching as Means of Curricula Reforms?.
7th ISSoTL Conference;
2010-10-19 - 2010-10-22.
Østerhaug, Reidar S.; Søndenå, Kari
(2010)
Social Pedagogy - a core subject through Bachelor, Master and PhD studies at the University of Stavanger, Norway.
CUSP International network meeting;
2010-11-25 - 2010-11-26.
Søndenå, Kari
(2010)
Subjektskaping.
Vi skaper framtida;
2010-02-11 - 2010-02-12.
Søndenå, Kari
(2010)
Det profesjonelle objekt i sosialpedagogikken, profesjon og faglig utvikling.
Forsa konferansen 2010: Det sosiale i sosialt arbeid;
2010-09-30 - 2010-10-01.
Søndenå, Kari
(2010)
Go visiting Hannah Arendt.
Cusp International network Meeting;
2010-05-19 - 2010-05-20.
Østerhaug, Reidar S.; Søndenå, Kari
(2010)
Social Pedagogy - a core subject through bachelor, master and PhD studies at the University of Stavanger, Norway.
Cusp International Network meeting;
2010-11-25 - 2010-11-26.
Søndenå, Kari
(2010)
Ethics and Democracy in Professional Work.
utenTitteltekst;
2010-11-10 - 2010-11-11.
Søndenå, Kari
(2010)
Refleksjon og skriving.
utenTitteltekst;
2010-06-24 - 2010-07-03.
Søndenå, Kari
(2010)
Reflection in professional work.
Intensive programme, Univ. of Wales, Univ. of Vilnius and Univ. of Stavanger;
2010-06-19 - 2010-07-03.
Søndenå, Kari; allern, marit
(2010)
Quality enchanchement in University teaching as means of curricula reforms?.
ISSOTEL 10: Global theories and local practices: insitutional, disciplinary and cultural variations;
2010-10-19 - 2010-10-22.
Worum, Kirsten Sivertsen; Søndenå, Kari
(2009)
Dialog om refleksjon i veiledning.
Når starten er god ...Veiledning av nyutdannede lærere i barnehage, grunnskole og videregående opplæring 2009;
2009-11-02 - 2009-11-03.
Søndenå, Kari
(2006)
I Sokrates sine fotespor - filosofering med barn.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Søndenå, Kari
(2006)
Kollektiv refleksjon. Om "skravl" som grunnlag for demokratisk personalsamarbeid.
Barnehagefolk.
ISSN 1500-6905.
Hefte 1.
Søndenå, Kari
(2005)
mentorverksemd.
utenTitteltekst;
2005-11-12.
Søndenå, Kari
(2004)
FN-konvensjonens barnerettigheter sett utifrå eit dobbeltperspektiv på barn.
Doktorgradsseminar i pedagogikk, FN-konvensjonens barnerettigheter;
2004-11-15 - 2004-11-17.
Søndenå, Kari
(2004)
Learning minus Lived Body - Some one and Some Thing at Risk.
i etikkens motlys;
2004-06-17 - 2004-06-24.
Søndenå, Kari
(2004)
Educational nausea and didactic immanence in teacher education.
Etikk og antikk - veiledning i et etisk og historisk perspektiv;
2004-08-26 - 2004-09-02.
Søndenå, Kari
(2004)
Fn-konvensjonens barnerettigheter sett utifrå eit dobbeltperspektiv på barn.
Universitetet i Tromsø, doktorgradskurs om barnerettigheter;
2004-10-15 - 2004-10-17.
Søndenå, Kari
(2002)
Kunnskapens tre og UiS.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Søndenå, Kari
(2002)
Kompleksiteten i kjønn i utdanning og yrke.
Universitetet i Stavanger.
Søndenå, Kari
(1999)
Refleksofi i førskulelærarutdanninga - forskjellige refleksjonsoppfatningar sine ulike konsekvensar.
Konferanse for lærere i pedagogisk teori og praksis;
Søndenå, Kari
(1998)
Foredrag på konferanser i mai/september.
Konferanse;
1996-11-30 - .
Søndenå, Kari
(1998)
Deltagelse i paneldebatt om pedagogisk veiledning.
Konferanse;
1996-11-30 - .
Søndenå, Kari
(1996)
Bokanmeldelse: "Den Integrerende Baggrund. Kompleksitet og integrasjon i pedagogisk arbejde med børn." av Daniella Ceccher.
Pedagogisk Bokorm.
ISSN 0800-2681.
Søndenå, Kari
(1996)
Bokanmeldelse:"Mangfoldets pedagogiske muligheter: en metode for utvikling av barns evne til å forstå omverdenen" av Elisabet Doverborg og Ingrid Pramling.
Pedagogisk Bokorm.
ISSN 0800-2681.
Søndenå, Kari
(1996)
Samtale med utgangspunkt i situasjonen som nytilflytta hjemmeværende småbarnsmor på Svalbard.