Kjersti Velde Helgøy

Førsteamanuensis i utdanningsvitenskap

Kjersti Velde Helgøy

Kontakt

Telefon: 51832131

E-post: kjersti.v.helgoy@uis.no

Sted: Kunnskapskapssenter for utdanning

Avdeling

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Kunnskapssenter for utdanning

Publikasjoner

Vitenskapelige publikasjoner

Helgøy, Kjersti Velde; Bonsaksen, Tore; Mørk, Gry

(2024)

Occupational therapy students’ experiences and perceptions of journal club participation.

Scandinavian Journal of Occupational Therapy.

ISSN 1103-8128.

Volum 31.

Hefte 1.

s.1-13.

DOI: 10.1080/11038128.2024.2328712

Helgøy, Kjersti Velde; Bonsaksen, Tore; Røykenes, Kari

(2022)

Research-based education in undergraduate occupational therapy and physiotherapy education programmes: a scoping review.

BMC Medical Education.

ISSN 1472-6920.

Volum 22.

Hefte 1.

s.1-23.

DOI: 10.1186/s12909-022-03354-2

Helgøy, Kjersti Velde; Smeby, Jens-Christian; Bonsaksen, Tore

(2021)

Practice educators’ emphasis on research in supervision of occupational therapy students.

Scandinavian Journal of Occupational Therapy.

ISSN 1103-8128.

s.1-15.

DOI: 10.1080/11038128.2021.1968948

Helgøy, Kjersti Velde; Smeby, Jens-Christian; Bonsaksen, Tore; Olsen, Nina Rydland

(2020)

Research-based occupational therapy education: An exploration of students’ and faculty members’ experiences and perceptions.

PLOS ONE.

ISSN 1932-6203.

s.1-19.

DOI: 10.1371/journal.pone.0243544

Formidling

Helgøy, Kjersti Velde

(2024)

Viktigheten av forskning i bachelorutdanningene. Forelesning ved praksisveilederutdanning ved VID vitenskapelige høgskole. .

Forelesning;

2024-01-25.

Helgøy, Kjersti Velde

(2023)

Forskningsbasert utdanning – en studie om forskningsbasert utdanning tilknyttet bachelorprogram i ergoterapi sett fra studenters, vitenskapelig ansattes og praksisveilederes ståsted.

Utdanningsforskning innen helse- og sosialfagprofesjoner ;

2023-02-14.

Helgøy, Kjersti Velde

(2023)

Hvordan kan praksisveiledere tilrettelegge for at studenter skal arbeide forskningsbasert i praksisperioder? .

Fagblad for lungesykepleiere.

ISSN 0807-1241.

Hefte 2.

s.14-16.

Helgøy, Kjersti Velde

(2023)

Forsker i farten.

Ergoterapeuten.

ISSN 0800-3475.

s.60-62.

Helgøy, Kjersti Velde

(2022)

Forskningsbasert utdanning.

7. fagkongress i ergoterapi ;

2022-09-19 - 2022-09-21.

Helgøy, Kjersti Velde

(2022)

Forskningsbasert utdanning i bachelorprogram i ergoterapi og fysioterapi – anbefalinger basert på en nylig gjennomført scoping review. Blogginnlegg i DUoID («Digital, universell og interkulturell didaktikk i Vitenskapsteori, forskningsmetode og forskningsetikk»): Tema på blogginnlegget:.