Ksenia Solheim

Førsteamanuensis i pedagogisk psykologi

Ksenia Solheim

Kontakt

Telefon: 51833276

E-post: ksenia.solheim@uis.no

Rom: HG Q-263

Sted: Læringsmiljøsenteret, avd. Stavanger

Avdeling

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning

Publikasjoner

Vitenskapelige publikasjoner

Solheim, Ksenia; Roland, Pål

(2020)

Læreres kollektive og individuelle utvikling av klasseromsinteraksjoner. I: Ledelse i klasserommet : undervisningskvalitet fra teori til praksis.

Cappelen Damm Akademisk.

ISBN 9788202643782.

s.166-182.

Solheim, Ksenia

(2019)

Teachers’ Aspirations to Improve their Classroom Interaction.

International Journal of Learning, Teaching and Educational Research (ILJTER).

ISSN 1694-2493.

Volum 18.

Hefte 6.

s.147-169.

DOI: 10.26803/ijlter.18.6.9

Solheim, Ksenia; Ertesvåg, Sigrun K.; Berg, Grete Dalhaug

(2018)

How teachers can improve their classroom interaction with students: New findings from teachers themselves.

Journal of educational change.

ISSN 1389-2843.

DOI: 10.1007/s10833-018-9333-4

Solheim, Ksenia; Roland, Pål; Ertesvåg, Sigrun K.

(2018)

Teachers’ perceptions of their collective and individual learning regarding classroom interaction.

Educational Research.

ISSN 0013-1881.

Volum 60.

Hefte 4.

s.459-477.

DOI: 10.1080/00131881.2018.1533790

Bøker og kapitler

Granone, Francesca; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Sæbø, Janken Camilla; Solheim, Ksenia; Kaltvedt, Elsa Helen; Ree, Marianne; Esmaeeli, Sara; Furskog-Risa, Christina; Joner, Maya Dybvig

(2022)

Tidlig innsats, tidlig i livet-En sammenstilling og analyse av eksisterende kunnskap og forskning om de 1000 første dagene i et individs liv, inklusive livet i magen.

Formidling

Solheim, Ksenia

(2022)

The Circle of Security .

Seminar for barnehagelærere. ;

2022-04-19.

Solheim, Ksenia

(2022)

Early childhood and emotional intelligence..

Seminar for foreldre i barnehagen.;

2022-10-18 - .

Granone, Francesca; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Solheim, Ksenia

(2022)

Tidlig innsats, tidlig i livet - En sammenstilling og analyse av eksisterende kunnskap og forskning om de 1000 første dagene i et individs liv, inklusive livet i magen. .

Høstkonferansen;

2022-10-19.

Solheim, Ksenia

(2019)

Teachers' aspirations to improve their classroom interaction skills.

ICSEI;

2019-01-08 - 2019-01-12.

Solheim, Ksenia; Roland, Pål; Ertesvåg, Sigrun K.

(2018)

Teachers' collective and individual learning in classroom interactions..

ICSEI ;

2018-01-08 - 2018-01-12.

Solheim, Ksenia

(2017)

Teachers' perceptions on collective and individual learning in classroom interaction..

Forskning seminar;

2017-09-13 - .

Solheim, Ksenia

(2016)

Secondary school teachers' reports on classroom management learning..

ICSEI ;

2016-01-06 - 2016-01-09.

Solheim, Ksenia

(2015)

Teachers' reports on classroom interaction learning.

Student forelesning ;

2015-10-13 - .

Solheim, Ksenia

(2015)

Teacher learning in classroom management..

Ungdomtrinn i utvikling;

2015-10-20 - 2015-10-21.