Nina Grini

Universitetslektor i pedagogikk

Nina Grini

Kontakt

Telefon: 51833208

E-post: nina.grini@uis.no

Sted: Læringsmiljøsenteret, avd. Porsgrunn

Avdeling

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning

Avdeling Porsgrunn

Publikasjoner

Bøker og kapitler

Tharaldsen, Kjersti Balle; Bru, Lars Edvin; Vestad, Lene; Grini, Nina; Vangsnes, Elin Nesvoll; Auestad, May Linn; Ogden, Terje; Ertesvåg, Sigrun K.; Roland, Pål; Stallard, Paul Nigel; Rege, Mari

(2021)

ROBUST. Undervisning i sosial og emosjonell kompetanse på ungdomstrinnet.

GAN forlag.

ISBN 978-82-492-2133-2.

Grini, Nina

(2021)

Problemløsning (et kapittel i boken) Undervisning i sosial og emosjonell kompetanse på ungdomstrinnet.. I: ROBUST. Undervisning i sosial og emosjonell kompetanse på ungdomstrinnet.

GAN forlag.

ISBN 978-82-492-2133-2.

Formidling

Sølvik, Randi M.; Grini, Nina

(2024)

Å verdsette elevenes perspektiv i videregående skole.

Oppfølgingssamling for lærere i INTERACT tiltaket;

2024-01-25 - .

Sølvik, Randi M.; Grini, Nina

(2023)

Hvordan videreføre profesjonell utvikling uten coaching?.

Oppfølgingssamling for lærere i INTERACT tiltaket;

2023-10-25 - .

Grini, Nina

(2021)

Det vanskelige foreldremøtet.

Fagøkt for lærere;

2021-09-01.

Grini, Nina

(2021)

Inkludering.

Forelesning ;

2021-08-10.

Grini, Nina

(2021)

Klasseroms interaksjoner - Klasseledelse.

Foredrag for rektorer;

2021-02-24.

Grini, Nina

(2021)

Et inkluderende læringsmiljø.

Fagøkt for lærere;

2021-08-12.

Grini, Nina

(2021)

Kompetanseløftet - Helhetlig oppvekstmiljø - Mobbing og krenkelser.

Fagdag;

2021-08-16.

Grini, Nina

(2021)

God Start.

Fagøkt for lærere;

2021-06-10.

Grini, Nina; Jahnsen, Hanne

(2021)

Foreldresamarbeid.

Fagdag;

2021-05-24.

Løkken, Ingrid Midteide; Grini, Nina

(2021)

Trygge og gode barnehage og skolemiljø.

Fagsamling;

2021-08-16.

Grini, Nina

(2020)

Oppfølging etter mobbing - individ og system fokus (klasse og skole).

Utdanningsdirektoratets oppfølging av pulje 3 i Læringsmiljøprosjektet;

2020-01-08 - 2020-01-09.

Grini, Nina

(2020)

Social and emotional learning - a contribution to the interdisciplinary theme Public health and life mastery in the new curriculum?.

NAFOL/HVL/Nor-TED Conference 2020;

2020-11-20 - 2020-11-22.

Grini, Nina; Tharaldsen, Kjersti Balle

(2020)

Livsmestring som tverrfaglig tema.

Fagforedrag for DIKU;

2020-09-10.

Grini, Nina

(2020)

Mobbing og Krenkelser. Avdekke, Undersøke og stoppe mobbing .

Fagdag Lillehammer kommune;

2020-08-11.

Grini, Nina

(2020)

Foreldres medvirkning i læringsmiljøarbeidet.

FAU i Læringsmiljøarbeid;

2020-10-13.

Grini, Nina

(2020)

Social and emotional learning competencies - a contribution to the interdisciplinary theme Public health and life mastery in the new curriculum?.

Inquiry as a bridge between theory and practice in teaching an teacher education;

2020-10-20 - 2022-10-22.

Grini, Nina

(2019)

Forebygging- Klasseledelse.

Fagdag læringsmiljøprosjektet pulje 4;

2019-01-02 - .

Grini, Nina

(2019)

Mobbingens psykologi - i SFO.

fagdag SFO;

2019-03-02.

Grini, Nina; Randi, Sølvik

(2019)

voksnes betydning for inkludering.

Fagdag læringsmiljøprosjektet pulje 4;

2019-01-29 - .

Grini, Nina

(2019)

God start - om oppstart av skoleåret og mulighetene dette gir læreren for å skape et god læringsmiljø.

Fagdag;

2019-08-25.

Grini, Nina

(2019)

§ 9A, aktivitetsplikten og undersøkelsesfasen.

§9A ulike utfordringer;

2019-11-11.

Grini, Nina; Tharaldsen, Kjersti Balle

(2018)

Systematisk oppfølging etter mobbing.

Bedre Skole.

ISSN 0802-183X.

Hefte nr 4.

Grini, Nina

(2018)

Pedagogisk analyse.

Fagdag læringsmiljøprosjektet pulje 4;

2018-10-24.

Grini, Nina

(2018)

Mobbingens psykologi -stopping og avdekking av mobbing og krenkelser.

Fagdag læringsmiljøprosjektet pulje 4;

2018-08-16.

Grini, Nina

(2018)

Mobbing og krenkelser- avdekking og stopping.

Fagdag læringsmiljøprosjektet pulje 4;

2018-08-15 - .

Grini, Nina

(2018)

Pedagogisk analyse i avdekking av krenkelser og mobbing.

Fagdag læringsmiljøprosjektet pulje 4;

2018-10-09 - .

Grini, Nina

(2018)

Problemløsning - ulike utfordringer - løsninger og konsekvenser- en del av programmet ROBUST.

fagdag ROBUST;

2018-06-18 - 2018-06-19.

Grini, Nina

(2018)

Problemløsning - Steg for steg modellen - ROBUST.

fagdag ROBUST;

2018-10-17.

Grini, Nina

(2018)

God Start - klasseledelse.

fagdag ;

2018-08-16 - .

Grini, Nina

(2018)

Slik foregår mobbing - for Foreldremøte.

fagseminar;

2018-04-29 - .

Grini, Nina

(2018)

Mobbingens psykologi - for foreldremøte.

fagseminar;

2018-10-24 - .

Grini, Nina; Martinsen, Marianne Torve

(2017)

Systemarbeid i PPT - hvordan veilede barnehager og skoler på interaksjoner mellom barn og voksne.

fagdag PPT;

2017-12-08.

Grini, Nina; Gusfre, Kari Stamland

(2017)

§ 9A Aktivitetsplikten - Brosjyre.

Grini, Nina

(2017)

Klasseledelse og de viktige relasjonene.

fagdag ;

2017-11-14 - .

Grini, Nina

(2017)

Klasseledelse - Emosjonell støtte, organisering og Læringsstøtte.

fagdag Læringsmiljøprosjektet;

2017-04-05 - .

Grini, Nina

(2014)

Videreføring av LP i Våler.

Våler kommune;

2014-01-07.

Jahnsen, Hanne; Grini, Nina

(2014)

Læringsmiljø.

fagdag LP-modellen;

2014-08-13.

Westergård, Elsa; Grini, Nina

(2014)

Den gode timen.

Skolebasert kompetanseutvikling i UIU;

2014-09-18.

Grini, Nina

(2014)

Veilening, Utviklingsarbeid i skolen.

Veieldning;

2014-01-07.

Grini, Nina

(2014)

Klasseledelse.

Ungdomstrinn i utvikling;

2014-02-03.

Grini, Nina

(2014)

Læringsmiljø og pedagogisk analyse.

LP, Hurum kommune;

2014-02-10.

Grini, Nina

(2014)

Bedre klasseledese gjennom skolebasert kompetanseutvikling.

Udir sin satsing Ungdomstrinn i utvikling;

2014-03-10 - 2014-03-11.

Grini, Nina

(2014)

Veiledning, utvikling av klasseledelse.

Veildning;

2014-02-26.

Grini, Nina

(2014)

Nettverk for Pedagogisk psykologisk tjeneste.

Nettverk for PPT for læringsmijøutvikling;

2014-03-12 - .

Grini, Nina

(2014)

Læringsmiljø i barnehagen.

veiledning barnehage;

2014-03-20.

Grini, Nina

(2014)

Læringsmmiljøutvikling og skolen som lærende organisasjon.

Opplæring for PPT;

2014-04-03.

Grini, Nina

(2014)

Finnes det mobbing i barnehagen?.

fagdag;

2014-04-04.

Grini, Nina

(2014)

Relasjoner.

Fagdag;

2014-04-10.

Grini, Nina

(2014)

Klasseledelse.

Fagdag i skolen;

2014-04-22.

Grini, Nina

(2014)

Veiledning Ungdomstrinn i utvikling, Pedagogisk analyse.

Veiledning;

2014-05-05.

Grini, Nina

(2014)

Læringsmiljøutvikling i skolen - hvorfor?.

Fagdag;

2014-05-23.

Grini, Nina

(2014)

Forankring av utviklingsarbeid i skolen.

Rektoropplæring i læringsmiljø og pedagogisk analyse;

2014-03-11.

Grini, Nina

(2014)

Skolen som lærende organisasjon.

Rektoropplæring;

2014-03-12.

Grini, Nina

(2014)

Læringsmiljø og pedagogsik analyse, grunnopplæring.

grunnopplæring;

2014-08-12.

Grini, Nina

(2014)

Læringsmiljøutvikling - Hvorfor det?.

Fagdag;

2014-08-13.

Grini, Nina

(2014)

The LP model - learning enviroment and pedagogical analysis.

Tartu County;

2014-08-21.

Grini, Nina

(2014)

A systemic aproach to school development.

Veiledning;

2014-08-22.

Grini, Nina

(2014)

Hvorfor leker vi?.

Fagdag;

2014-09-03.

Grini, Nina

(2014)

Praktisk, variert og relevant undervisning på ungdomstrinnet.

Foredrag;

2014-09-17.

Grini, Nina

(2013)

Kan LP-modellen hjelpe skolen med å utvikle seg mot å bli en lærende organisasjon?. I: Rom for læring: Læringsmiljø og pedagogisk analyse.

Fagbokforlaget.

ISBN 978-82-450-1219-4.

s.152-164.

Grini, Nina; Jahnsen, Hanne

(2013)

Ambulerende team -lokale kompetansesenter for inkludering.

Spesialpedagogikk.

ISSN 0332-8457.

Hefte 7.

s.39-46.

Grini, Nina; Oterkiil, Tonje Constance

(2013)

LP- modellen barnehage.Fagdag om Relasjonskompetanse.

LP- fagdag barnehage;

2013-10-22.

Grini, Nina

(2013)

Læringsmiljøutvikling (LP-modellen) i barnhagen - Grunnopplæring.

LP i barnehagen;

2013-01-31 - 2013-02-01.

Grini, Nina

(2013)

Å være gruppeleder i lærergrupper (LP) Analyse av LP undersøkelsen.

Nettverk for lærere som jobber med læringsmiljø og pedagogisk analyse;

2013-02-21.

Grini, Nina; Nergaard, Svein Erik

(2013)

Veiledning av Ambulerende team i Arendal.

veiledning av Ambulernede team i Arendal;

2013-03-06.

Grini, Nina

(2013)

Veiledning av PPT i arbeidet med læringsmiljø og pedagogisk analyse.

Veiledning av PPT;

2013-02-20 - .

Grini, Nina

(2013)

Hva preger lærernes samtaler i reflkesjon om utfordringer i klasserommet?.

Nettverk for skoler ;

2013-03-13 - .

Grini, Nina

(2013)

Hva preger læreres språk i refleksjon om klasseromsutfordringer?.

Nettverk for PPT;

2013-03-14 - .

Grini, Nina

(2013)

PPT og systemarbeid.

Modul 3 i LP;

2013-04-11 - .

Grini, Nina

(2013)

Gruppeledelse i LP grupper i barnehagen.

Gruppeledersamling LP barnehage;

2013-04-18 - .

Grini, Nina

(2013)

Skolen som lærende organisasjon.

Rektoropplæring;

2013-06-19 - .

Grini, Nina

(2013)

Skolekultur.

Fagdag;

2013-08-14 - .

Grini, Nina

(2013)

Systemarbeid i PPT.

Forelesning;

2013-09-26 - .

Grini, Nina

(2013)

Et eksternt blikk på skolens utfordringer.

Nettverk for skoler;

2013-10-09 - .

Grini, Nina

(2013)

Relasjonskompetanse.

Fagdag;

2013-10-15 - .

Grini, Nina

(2013)

Relasjonskompetanse.

Fagdag;

2013-10-16 - .

Grini, Nina

(2013)

Relasjonskompetanse.

Fagdag;

2013-10-22 - .

Grini, Nina

(2013)

Klasseledelse i ungdomstrinnsatsingen.

Ungdomstrinnsatsingen, smaling for skoleeier og skoleledere;

2013-10-24 - .

Grini, Nina

(2013)

Læreren endring i språk.

nettverk;

2013-03-13.

Grini, Nina

(2013)

Lærerens endring i språk.

nettverk;

2013-03-14.

Grini, Nina

(2013)

Fokus på læringsmiljø og pedagogisk analyse i barnehagen.

Gruppeledersamling;

2013-04-18.

Grini, Nina

(2013)

Å jobbe systematisk med systemsaker i PPT.

Fagdag;

2013-09-26.

Grini, Nina

(2013)

Et eksternt blikk på våre utfordringer.

Nettverk;

2013-10-09.

Grini, Nina

(2013)

Relasjonskompetanse - Hva er det?.

Fagdag i barnehage;

2013-10-15.

Grini, Nina

(2013)

Relasjonskompetanse - Hva er det?.

Fagdag;

2013-10-16.

Grini, Nina

(2013)

Relasjonskompetanse - hva er det?.

Fagdag;

2013-10-22.

Grini, Nina

(2013)

NSLA i Ungdomstrinnsatsingen - Klasseledelse.

UDIR Ungdomstrinnsatsingen for skoleeier og skoleledere;

2013-10-24.

Grini, Nina

(2013)

Veiledning med prosjektgruppene i Ungdomstrinnsatsingen.

Veiledning ;

2013-11-08.

Grini, Nina

(2013)

Klassen som sosialt system Å jobbe som en lærende organisasjon.

Fagdag i Ungdomstrinnsatsingen;

2013-11-15.

Grini, Nina

(2013)

Working with the learning enviroment and how to arrange the use of pedagogical analysis in schools.

NSLA;

2013-11-05.

Kunstnerisk produksjon

Grini, Nina

(2024)

Stemmer - en film om ungdoms identitet og usikkerhet.

Grini, Nina

(2021)

Introduksjon til Problemløsing.

Grini, Nina; Tharaldsen, Kjersti Balle

(2021)

Ide og manus til filmen Adam til undervisningen ROBUST, undervisning i sosial og emosjonell kompetanse.

Grini, Nina

(2021)

Problemløsning - en del av det digitale lærerressursers i ROBUST .

Grini, Nina; Sølvik, Randi M.

(2020)

Arbeid med fagfornyelsen med fokus på læringsmiljø og livsmestring Modul 1:læringsmiljøets betydning for å praktisere fagfornyelsen Modul 2: det tverrfaglige temaet Folkehelse og Livsmestring .

Byrkjedal, Liv Jorunn; Øverland, Klara; Lunder, Mari Markussen; Grini, Nina; Tharaldsen, Kjersti Balle

(2020)

Oppfølging etter mobbing. Se filmen om Per, som trenger litt ekstra oppfølging på skolen selv om han ikke lenger blir mobbet..

Byrkjedal, Liv Jorunn; Øverland, Klara; Lunder, Mari Markussen; Grini, Nina

(2020)

Å ivareta de som har blitt utsatt for mobbing..

Grini, Nina

(2020)

Livsmestring i skolen.

Grini, Nina

(2019)

Livsmestring hele livet - en film om relasjoner.

Grini, Nina; Vedholm, Fredrik Dahle

(2017)

En Mobbehistorie.

Grini, Nina

(2015)

Si fra til en voksen om du blir mobbet – Nina Grini henvender seg til elever.