Formidling
Sølvik, Randi M.;
Grini, Nina
(2024)
Å verdsette elevenes perspektiv i videregående skole.
Oppfølgingssamling for lærere i INTERACT tiltaket;
2024-01-25 - .
Sølvik, Randi M.;
Grini, Nina
(2023)
Hvordan videreføre profesjonell utvikling uten coaching?.
Oppfølgingssamling for lærere i INTERACT tiltaket;
2023-10-25 - .
Grini, Nina
(2021)
Det vanskelige foreldremøtet.
Fagøkt for lærere;
2021-09-01.
Grini, Nina
(2021)
Inkludering.
Forelesning ;
2021-08-10.
Grini, Nina
(2021)
Klasseroms interaksjoner - Klasseledelse.
Foredrag for rektorer;
2021-02-24.
Grini, Nina
(2021)
Et inkluderende læringsmiljø.
Fagøkt for lærere;
2021-08-12.
Grini, Nina
(2021)
Kompetanseløftet - Helhetlig oppvekstmiljø - Mobbing og krenkelser.
Fagdag;
2021-08-16.
Grini, Nina
(2021)
God Start.
Fagøkt for lærere;
2021-06-10.
Grini, Nina;
Jahnsen, Hanne
(2021)
Foreldresamarbeid.
Fagdag;
2021-05-24.
Løkken, Ingrid Midteide;
Grini, Nina
(2021)
Trygge og gode barnehage og skolemiljø.
Fagsamling;
2021-08-16.
Grini, Nina
(2020)
Oppfølging etter mobbing - individ og system fokus (klasse og skole).
Utdanningsdirektoratets oppfølging av pulje 3 i Læringsmiljøprosjektet;
2020-01-08 - 2020-01-09.
Grini, Nina
(2020)
Social and emotional learning - a contribution to the interdisciplinary theme Public health and life mastery in the new curriculum?.
NAFOL/HVL/Nor-TED Conference 2020;
2020-11-20 - 2020-11-22.
Grini, Nina;
Tharaldsen, Kjersti Balle
(2020)
Livsmestring som tverrfaglig tema.
Fagforedrag for DIKU;
2020-09-10.
Grini, Nina
(2020)
Mobbing og Krenkelser.
Avdekke, Undersøke og stoppe mobbing
.
Fagdag Lillehammer kommune;
2020-08-11.
Grini, Nina
(2020)
Foreldres medvirkning i læringsmiljøarbeidet.
FAU i Læringsmiljøarbeid;
2020-10-13.
Grini, Nina
(2020)
Social and emotional learning competencies - a contribution to the interdisciplinary theme Public health and life mastery in the new curriculum?.
Inquiry as a bridge between theory and practice in teaching an teacher education;
2020-10-20 - 2022-10-22.
Grini, Nina
(2019)
Forebygging- Klasseledelse.
Fagdag læringsmiljøprosjektet pulje 4;
2019-01-02 - .
Grini, Nina
(2019)
Mobbingens psykologi - i SFO.
fagdag SFO;
2019-03-02.
Grini, Nina;
Randi, Sølvik
(2019)
voksnes betydning for inkludering.
Fagdag læringsmiljøprosjektet pulje 4;
2019-01-29 - .
Grini, Nina
(2019)
God start - om oppstart av skoleåret og mulighetene dette gir læreren for å skape et god læringsmiljø.
Fagdag;
2019-08-25.
Grini, Nina
(2019)
§ 9A, aktivitetsplikten og undersøkelsesfasen.
§9A ulike utfordringer;
2019-11-11.
Grini, Nina;
Tharaldsen, Kjersti Balle
(2018)
Systematisk oppfølging etter mobbing.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
Hefte nr 4.
Grini, Nina
(2018)
Pedagogisk analyse.
Fagdag læringsmiljøprosjektet pulje 4;
2018-10-24.
Grini, Nina
(2018)
Mobbingens psykologi
-stopping og avdekking av mobbing og krenkelser.
Fagdag læringsmiljøprosjektet pulje 4;
2018-08-16.
Grini, Nina
(2018)
Mobbing og krenkelser- avdekking og stopping.
Fagdag læringsmiljøprosjektet pulje 4;
2018-08-15 - .
Grini, Nina
(2018)
Pedagogisk analyse i avdekking av krenkelser og mobbing.
Fagdag læringsmiljøprosjektet pulje 4;
2018-10-09 - .
Grini, Nina
(2018)
Problemløsning - ulike utfordringer - løsninger og konsekvenser- en del av programmet ROBUST.
fagdag ROBUST;
2018-06-18 - 2018-06-19.
Grini, Nina
(2018)
Problemløsning - Steg for steg modellen - ROBUST.
fagdag ROBUST;
2018-10-17.
Grini, Nina
(2018)
God Start
- klasseledelse.
fagdag ;
2018-08-16 - .
Grini, Nina
(2018)
Slik foregår mobbing - for Foreldremøte.
fagseminar;
2018-04-29 - .
Grini, Nina
(2018)
Mobbingens psykologi - for foreldremøte.
fagseminar;
2018-10-24 - .
Grini, Nina;
Martinsen, Marianne Torve
(2017)
Systemarbeid i PPT
- hvordan veilede barnehager og skoler på interaksjoner mellom barn og voksne.
fagdag PPT;
2017-12-08.
Grini, Nina;
Gusfre, Kari Stamland
(2017)
§ 9A Aktivitetsplikten - Brosjyre.
Grini, Nina
(2017)
Klasseledelse og de viktige relasjonene.
fagdag ;
2017-11-14 - .
Grini, Nina
(2017)
Klasseledelse - Emosjonell støtte, organisering og Læringsstøtte.
fagdag Læringsmiljøprosjektet;
2017-04-05 - .
Grini, Nina
(2014)
Videreføring av LP i Våler.
Våler kommune;
2014-01-07.
Jahnsen, Hanne;
Grini, Nina
(2014)
Læringsmiljø.
fagdag LP-modellen;
2014-08-13.
Westergård, Elsa;
Grini, Nina
(2014)
Den gode timen.
Skolebasert kompetanseutvikling i UIU;
2014-09-18.
Grini, Nina
(2014)
Veilening, Utviklingsarbeid i skolen.
Veieldning;
2014-01-07.
Grini, Nina
(2014)
Klasseledelse.
Ungdomstrinn i utvikling;
2014-02-03.
Grini, Nina
(2014)
Læringsmiljø og pedagogisk analyse.
LP, Hurum kommune;
2014-02-10.
Grini, Nina
(2014)
Bedre klasseledese gjennom skolebasert kompetanseutvikling.
Udir sin satsing Ungdomstrinn i utvikling;
2014-03-10 - 2014-03-11.
Grini, Nina
(2014)
Veiledning, utvikling av klasseledelse.
Veildning;
2014-02-26.
Grini, Nina
(2014)
Nettverk for Pedagogisk psykologisk tjeneste.
Nettverk for PPT for læringsmijøutvikling;
2014-03-12 - .
Grini, Nina
(2014)
Læringsmiljø i barnehagen.
veiledning barnehage;
2014-03-20.
Grini, Nina
(2014)
Læringsmmiljøutvikling og skolen som lærende organisasjon.
Opplæring for PPT;
2014-04-03.
Grini, Nina
(2014)
Finnes det mobbing i barnehagen?.
fagdag;
2014-04-04.
(2014)
Relasjoner.
Fagdag;
2014-04-10.
Grini, Nina
(2014)
Klasseledelse.
Fagdag i skolen;
2014-04-22.
Grini, Nina
(2014)
Veiledning Ungdomstrinn i utvikling, Pedagogisk analyse.
Veiledning;
2014-05-05.
Grini, Nina
(2014)
Læringsmiljøutvikling i skolen - hvorfor?.
Fagdag;
2014-05-23.
Grini, Nina
(2014)
Forankring av utviklingsarbeid i skolen.
Rektoropplæring i læringsmiljø og pedagogisk analyse;
2014-03-11.
Grini, Nina
(2014)
Skolen som lærende organisasjon.
Rektoropplæring;
2014-03-12.
Grini, Nina
(2014)
Læringsmiljø og pedagogsik analyse, grunnopplæring.
grunnopplæring;
2014-08-12.
Grini, Nina
(2014)
Læringsmiljøutvikling - Hvorfor det?.
Fagdag;
2014-08-13.
Grini, Nina
(2014)
The LP model - learning enviroment and pedagogical analysis.
Tartu County;
2014-08-21.
Grini, Nina
(2014)
A systemic aproach to school development.
Veiledning;
2014-08-22.
Grini, Nina
(2014)
Hvorfor leker vi?.
Fagdag;
2014-09-03.
Grini, Nina
(2014)
Praktisk, variert og relevant undervisning på ungdomstrinnet.
Foredrag;
2014-09-17.
Grini, Nina
(2013)
Kan LP-modellen hjelpe skolen med å utvikle seg mot å bli en lærende organisasjon?.
I: Rom for læring: Læringsmiljø og pedagogisk analyse.
Fagbokforlaget.
ISBN 978-82-450-1219-4.
s.152-164.
Grini, Nina;
Jahnsen, Hanne
(2013)
Ambulerende team -lokale kompetansesenter for inkludering.
Spesialpedagogikk.
ISSN 0332-8457.
Hefte 7.
s.39-46.
Grini, Nina;
Oterkiil, Tonje Constance
(2013)
LP- modellen barnehage.Fagdag om Relasjonskompetanse.
LP- fagdag barnehage;
2013-10-22.
Grini, Nina
(2013)
Læringsmiljøutvikling (LP-modellen) i barnhagen - Grunnopplæring.
LP i barnehagen;
2013-01-31 - 2013-02-01.
Grini, Nina
(2013)
Å være gruppeleder i lærergrupper (LP) Analyse av LP undersøkelsen.
Nettverk for lærere som jobber med læringsmiljø og pedagogisk analyse;
2013-02-21.
Grini, Nina;
Nergaard, Svein Erik
(2013)
Veiledning av Ambulerende team i Arendal.
veiledning av Ambulernede team i Arendal;
2013-03-06.
Grini, Nina
(2013)
Veiledning av PPT i arbeidet med læringsmiljø og pedagogisk analyse.
Veiledning av PPT;
2013-02-20 - .
Grini, Nina
(2013)
Hva preger lærernes samtaler i reflkesjon om utfordringer i klasserommet?.
Nettverk for skoler ;
2013-03-13 - .
Grini, Nina
(2013)
Hva preger læreres språk i refleksjon om klasseromsutfordringer?.
Nettverk for PPT;
2013-03-14 - .
Grini, Nina
(2013)
PPT og systemarbeid.
Modul 3 i LP;
2013-04-11 - .
Grini, Nina
(2013)
Gruppeledelse i LP grupper i barnehagen.
Gruppeledersamling LP barnehage;
2013-04-18 - .
Grini, Nina
(2013)
Skolen som lærende organisasjon.
Rektoropplæring;
2013-06-19 - .
Grini, Nina
(2013)
Skolekultur.
Fagdag;
2013-08-14 - .
Grini, Nina
(2013)
Systemarbeid i PPT.
Forelesning;
2013-09-26 - .
Grini, Nina
(2013)
Et eksternt blikk på skolens utfordringer.
Nettverk for skoler;
2013-10-09 - .
Grini, Nina
(2013)
Relasjonskompetanse.
Fagdag;
2013-10-15 - .
Grini, Nina
(2013)
Relasjonskompetanse.
Fagdag;
2013-10-16 - .
Grini, Nina
(2013)
Relasjonskompetanse.
Fagdag;
2013-10-22 - .
Grini, Nina
(2013)
Klasseledelse i ungdomstrinnsatsingen.
Ungdomstrinnsatsingen, smaling for skoleeier og skoleledere;
2013-10-24 - .
Grini, Nina
(2013)
Læreren endring i språk.
nettverk;
2013-03-13.
Grini, Nina
(2013)
Lærerens endring i språk.
nettverk;
2013-03-14.
Grini, Nina
(2013)
Fokus på læringsmiljø og pedagogisk analyse i barnehagen.
Gruppeledersamling;
2013-04-18.
Grini, Nina
(2013)
Å jobbe systematisk med systemsaker i PPT.
Fagdag;
2013-09-26.
Grini, Nina
(2013)
Et eksternt blikk på våre utfordringer.
Nettverk;
2013-10-09.
Grini, Nina
(2013)
Relasjonskompetanse - Hva er det?.
Fagdag i barnehage;
2013-10-15.
Grini, Nina
(2013)
Relasjonskompetanse - Hva er det?.
Fagdag;
2013-10-16.
Grini, Nina
(2013)
Relasjonskompetanse - hva er det?.
Fagdag;
2013-10-22.
Grini, Nina
(2013)
NSLA i Ungdomstrinnsatsingen - Klasseledelse.
UDIR Ungdomstrinnsatsingen for skoleeier og skoleledere;
2013-10-24.
Grini, Nina
(2013)
Veiledning med prosjektgruppene i Ungdomstrinnsatsingen.
Veiledning ;
2013-11-08.
Grini, Nina
(2013)
Klassen som sosialt system Å jobbe som en lærende organisasjon.
Fagdag i Ungdomstrinnsatsingen;
2013-11-15.
Grini, Nina
(2013)
Working with the learning enviroment and how to arrange the use of pedagogical analysis in schools.
NSLA;
2013-11-05.