Sanna Erika Forsström

Førsteamanuensis i utdanningsvitenskap

Sanna Erika Forsström

Kontakt

E-post: sanna.e.forsstrom@uis.no

Avdeling

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Kunnskapssenter for utdanning

Publikasjoner

Vitenskapelige publikasjoner

Forsström, Sanna Erika

(2024)

Bærekraftige praksiser i veiledning av masteroppgaver: En aktivitetsteoretisk tilnærming til å støtte studenters læringsprosesser.

Norsk pedagogisk tidsskrift.

ISSN 0029-2052.

Volum 108.

Hefte 1.

s.3-16.

DOI: 10.18261/npt.108.1.2

Forsström, Sanna Erika; Bond, Melissa

(2024)

Computational Thinking Assessment in Primary and Secondary Education: A Meta-synthesis of tools, Methods and Pedagogical Approaches.

International Journal of Computer Science Education in Schools (IJCSES).

Amdam, Synnøve Hedemann; Nagel, Ilka; Njå, Morten Bergsten; Forsström, Sanna Erika

(2024)

Self-Control or Crime Control: Teachers’ Insights on Good Practices in 1:1 Classrooms and Implications for Professional Development.

Education Sciences.

ISSN 2227-7102.

Volum 14.

Hefte 11.

DOI: 10.3390/educsci14111267

Forsström, Sanna Erika; Munthe, Elaine

(2023)

What Characterizes Nordic Research on Initial Teacher Education: A Systematic Scoping Review.

Nordic Studies in Education.

ISSN 1891-5914.

Volum 43.

Hefte 3.

s.241-259.

DOI: 10.23865/nse.v43.5588

Kaufmann, Odd Tore; Stenseth, Børre; Berggren, Stein Arnold; Forsström, Sanna Erika

(2022)

”Where is my angle?” – students cooperating to make a square. I: Bringing Nordic mathematics education into the future. Proceedings of Norma 20, The ninth Nordic Conference on Mathematics Education .

Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF.

ISBN 978-91-984024-6-9.

s.121-128.

Forsström, Sanna Erika; Herheim, Rune

(2022)

Digital technology in mathematics education - more than a tool. I: Proceedings of the 12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12).

European Society for Research in Mathematics Education.

ISBN 979-1-22-102537-8.

Forsström, Sanna Erika

(2019)

Role of teachers in students' mathematics learning processes based on robotics integration.

Learning, Culture and Social Interaction.

ISSN 2210-6561.

Volum 21.

s.378-389.

DOI: 10.1016/j.lcsi.2019.04.005

Forsström, Sanna Erika; Afdal, Geir Sigmund

(2019)

Learning mathematics through activities with robots.

Digital Experiences in Mathematics Education.

ISSN 2199-3246.

s.1-21.

DOI: 10.1007/s40751-019-00057-0

Forsström, Sanna Erika; Kaufmann, Odd Tore

(2018)

A Literature Review Exploring the use of Programming in Mathematics Education .

International Journal of Learning, Teaching and Educational Research (ILJTER).

ISSN 1694-2493.

Volum 17.

Hefte 12.

s.18-32.

DOI: 10.26803/ijlter.17.12.2

Bøker og kapitler

Forsström, Sanna Erika; Njå, Morten Bergsten

(2024)

Bruk av digital teknologi i matematikk- og naturfagundervisning: En rapport basert på systematiske kunnskapsoversikter og primærstudier.

Njå, Morten Bergsten; Forsström, Sanna Erika

(2023)

Eksempler på utvidet praksis i lærerutdanninger: en tematisk oversikt over studerte praksiser.

Kaufmann, Odd Tore; Stenseth, Børre; Forsström, Sanna Erika

(2022)

Programmering i matematikkundervisningen. I: QED1-7 Matematikk for grunnskolelærerutdanningen, Bind 1, 2. utgave.

Cappelen Damm Akademisk.

ISBN 978-82-02-49188-8.

s.545-617.

Munthe, Elaine; Erstad, Ola Andres; Njå, Morten Bergsten; Forsström, Sanna Erika; Gilje, Øystein; Amdam, Synnøve Hedemann; Moltudal, Synnøve Heggedal; Hagen, Silje Bergill

(2022)

Digitalisering i grunnopplæring; kunnskap, trender og framtidig kunnskapsbehov.

ISBN 978-82-8439-121-2.

Formidling

Humberset, Beate Krøvel; Berget, Ingeborg Katrin Lid; Berge, Runar Lie; Forsström, Sanna Erika; Brandsæter, Andreas

(2024)

The future of research in programming in mathematics education.

NORMA 24 - Interplay between research and teaching practice in mathematics education;

2024-06-04 - 2024-06-07.

Forsström, Sanna Erika; Bond, Melissa

(2024)

A Meta Scoping Review of Programming and Robotics in Primary and Secondary Education.

European Conference on Educational Research;

2024-08-27 - 2024-08-30.

Forsström, Sanna Erika

(2024)

Fra idé til produkt: Samarbeide og tilpasning i arbeidet med en kunnskapsoppsummering bestilt av det offentlige.

NORNESK årskonferanse;

2024-11-07 - .

Forsström, Sanna Erika; Guldbrandsen, Astrid

(2023)

Advantages and challenges in conducting a systematic review of systematic reviews on the research on digitalization of primary and secondary education .

European Conference on Educational Research, ECER;

2023-08-22 - 2023-08-25.

Forsström, Sanna Erika; Amdam, Synnøve Hedemann

(2023)

Profesjonsfaglig digital kompetanse i GrunnDig-prosjektet​.

Workshop om Rammeverk for lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse;

2023-09-12.

Forsström, Sanna Erika; Amdam, Synnøve Hedemann

(2023)

Analyseverktøy, kvalitativ syntese og bruk av kunstig intelligens i dataekstrahering.

Workshop i systematisk kunnskapsoppsummering;

2023-11-13.

Amdam, Synnøve Hedemann; Forsström, Sanna Erika

(2023)

The educational potential of programming and the role of teachers - A scoping of systematic reviews .

EARLI 2023;

2023-08-22 - 2023-08-26.

Amdam, Synnøve Hedemann; Moltudal, Synnøve Heggedal; Munthe, Elaine; Erstad, Ola Andres; Forsström, Sanna Erika

(2023)

Digitalization in schools: Future research needs and designs.

NERA 2023;

2023-03-15 - 2023-03-17.

Forsström, Sanna Erika; Amdam, Synnøve Hedemann

(2023)

Profesjonsfaglig digital kompetanse i GrunnDig-prosjektet.

Workshop om Rammeverk for lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse ;

2023-09-12 - .

Forsström, Sanna Erika; Herheim, Rune

(2022)

Digital technology in mathematics education – more than a tool.

The 12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12);

2022-02-02 - 2022-02-05.

Forsström, Sanna Erika; Munthe, Elaine

(2022)

Research on Nordic Initial Teacher Education: A scoping review.

Nordic Educational Research Association;

2022-06-01 - 2022-06-03.

Forsström, Sanna Erika; Njå, Morten Bergsten

(2022)

Preliminary findings from the scoping review of systematic reviews on the use of digital technology in compulsory education .

Nordic Educational Research Association;

2022-06-01 - 2022-06-03.

Forsström, Sanna Erika; Gilje, Øystein; Amdam, Synnøve Hedemann; Munthe, Elaine

(2022)

En systematisk kunnskapsoversikt over forskning om digitalisering i grunnopplæring: Hva vet vi om digitalisering i skolen basert på vitenskapelige studier av høy kvalitet? .

Rundebordskonferanse;

2022-11-30 - 2022-12-01.

Gilje, Øystein; Forsström, Sanna Erika; Njå, Morten Bergsten; Amdam, Synnøve Hedemann

(2022)

Digitalisering i grunnopplæringen – hva vet vi?.

NKUL 2022;

2022-05-11 - 2022-05-13.

Munthe, Elaine; Erstad, Ola Andres; Njå, Morten Bergsten; Forsström, Sanna Erika; Gilje, Øystein; Amdam, Synnøve Hedemann; Moltudal, Synnøve Heggedal; Hagen, Silje Bergill

(2022)

GrunnDig og implikasjoner for lærerutdanning.

DigiGLU-avslutningsseminar;

2022-12-14.

Kaufmann, Odd Tore; Stenseth, Børre; Berggren, Stein Arnold; Forsström, Sanna Erika

(2021)

Whats my angle? Students cooperating to make a square. .

Norma ;

2021-06-01 - 2021-06-04.

Stenseth, Børre; Kaufmann, Odd Tore; Forsström, Sanna Erika

(2019)

Programmering og matematikk.

Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning.

ISSN 0802-8192.

Hefte 2.

s.7-12.

Kaufmann, Odd Tore; Grinderud, Kristine Charlotte; Forsström, Sanna Erika

(2019)

Integrating programming in mathematics education .

ATEE 2019 Annual conference;

2019-08-14 - 2019-08-16.

Kunstnerisk produksjon

Forsström, Sanna Erika; Njå, Morten Bergsten

(2024)

Webinar om lærerutdanningsforskning i de nordiske landene.