Sanna Erika Forsström
Førsteamanuensis i utdanningsvitenskap
Kontakt
E-post: sanna.e.forsstrom@uis.no
Avdeling
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Kunnskapssenter for utdanning
Førsteamanuensis i utdanningsvitenskap
E-post: sanna.e.forsstrom@uis.no
Avdeling
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Kunnskapssenter for utdanning
Forsström, Sanna Erika
(2024)
Bærekraftige praksiser i veiledning av masteroppgaver: En aktivitetsteoretisk tilnærming til å støtte studenters læringsprosesser.Norsk pedagogisk tidsskrift.
ISSN 0029-2052.
Volum 108.
Hefte 1.
s.3-16.
DOI: 10.18261/npt.108.1.2
Forsström, Sanna Erika; Bond, Melissa
(2024)
Computational Thinking Assessment in Primary and Secondary Education: A Meta-synthesis of tools, Methods and Pedagogical Approaches.
International Journal of Computer Science Education in Schools (IJCSES).
Amdam, Synnøve Hedemann; Nagel, Ilka; Njå, Morten Bergsten; Forsström, Sanna Erika
(2024)
Self-Control or Crime Control: Teachers’ Insights on Good Practices in 1:1 Classrooms and Implications for Professional Development.Education Sciences.
ISSN 2227-7102.
Volum 14.
Hefte 11.
Forsström, Sanna Erika; Munthe, Elaine
(2023)
What Characterizes Nordic Research on Initial Teacher Education: A Systematic Scoping Review.Nordic Studies in Education.
ISSN 1891-5914.
Volum 43.
Hefte 3.
s.241-259.
Kaufmann, Odd Tore; Stenseth, Børre; Berggren, Stein Arnold; Forsström, Sanna Erika
(2022)
”Where is my angle?” – students cooperating to make a square. I: Bringing Nordic mathematics education into the future. Proceedings of Norma 20, The ninth Nordic Conference on Mathematics Education .
Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF.
ISBN 978-91-984024-6-9.
s.121-128.
Forsström, Sanna Erika; Herheim, Rune
(2022)
Digital technology in mathematics education - more than a tool. I: Proceedings of the 12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12).
European Society for Research in Mathematics Education.
ISBN 979-1-22-102537-8.
Forsström, Sanna Erika
(2019)
Role of teachers in students' mathematics learning processes based on robotics integration.Learning, Culture and Social Interaction.
ISSN 2210-6561.
Volum 21.
s.378-389.
Forsström, Sanna Erika; Afdal, Geir Sigmund
(2019)
Learning mathematics through activities with robots.Digital Experiences in Mathematics Education.
ISSN 2199-3246.
s.1-21.
Forsström, Sanna Erika; Kaufmann, Odd Tore
(2018)
A Literature Review Exploring the use of Programming in Mathematics Education .International Journal of Learning, Teaching and Educational Research (ILJTER).
ISSN 1694-2493.
Volum 17.
Hefte 12.
s.18-32.
Forsström, Sanna Erika; Njå, Morten Bergsten
(2024)
Bruk av digital teknologi i matematikk- og naturfagundervisning: En rapport basert på systematiske kunnskapsoversikter og primærstudier.
Njå, Morten Bergsten; Forsström, Sanna Erika
(2023)
Eksempler på utvidet praksis i lærerutdanninger: en tematisk oversikt over studerte praksiser.
Kaufmann, Odd Tore; Stenseth, Børre; Forsström, Sanna Erika
(2022)
Programmering i matematikkundervisningen. I: QED1-7 Matematikk for grunnskolelærerutdanningen, Bind 1, 2. utgave.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 978-82-02-49188-8.
s.545-617.
Munthe, Elaine; Erstad, Ola Andres; Njå, Morten Bergsten; Forsström, Sanna Erika; Gilje, Øystein; Amdam, Synnøve Hedemann; Moltudal, Synnøve Heggedal; Hagen, Silje Bergill
(2022)
Digitalisering i grunnopplæring; kunnskap, trender og framtidig kunnskapsbehov.
ISBN 978-82-8439-121-2.
Humberset, Beate Krøvel; Berget, Ingeborg Katrin Lid; Berge, Runar Lie; Forsström, Sanna Erika; Brandsæter, Andreas
(2024)
The future of research in programming in mathematics education.
NORMA 24 - Interplay between research and teaching practice in mathematics education;
2024-06-04 - 2024-06-07.
Forsström, Sanna Erika; Bond, Melissa
(2024)
A Meta Scoping Review of Programming and Robotics in Primary and Secondary Education.
European Conference on Educational Research;
2024-08-27 - 2024-08-30.
Forsström, Sanna Erika
(2024)
Fra idé til produkt: Samarbeide og tilpasning i arbeidet med en kunnskapsoppsummering bestilt av det offentlige.
NORNESK årskonferanse;
2024-11-07 - .
Forsström, Sanna Erika; Guldbrandsen, Astrid
(2023)
Advantages and challenges in conducting a systematic review of systematic reviews on the research on digitalization of primary and secondary education .
European Conference on Educational Research, ECER;
2023-08-22 - 2023-08-25.
Forsström, Sanna Erika; Amdam, Synnøve Hedemann
(2023)
Profesjonsfaglig digital kompetanse i GrunnDig-prosjektet.
Workshop om Rammeverk for lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse;
2023-09-12.
Forsström, Sanna Erika; Amdam, Synnøve Hedemann
(2023)
Analyseverktøy, kvalitativ syntese og bruk av kunstig intelligens i dataekstrahering.
Workshop i systematisk kunnskapsoppsummering;
2023-11-13.
Amdam, Synnøve Hedemann; Forsström, Sanna Erika
(2023)
The educational potential of programming and the role of teachers - A scoping of systematic reviews .
EARLI 2023;
2023-08-22 - 2023-08-26.
Amdam, Synnøve Hedemann; Moltudal, Synnøve Heggedal; Munthe, Elaine; Erstad, Ola Andres; Forsström, Sanna Erika
(2023)
Digitalization in schools: Future research needs and designs.
NERA 2023;
2023-03-15 - 2023-03-17.
Forsström, Sanna Erika; Amdam, Synnøve Hedemann
(2023)
Profesjonsfaglig digital kompetanse i GrunnDig-prosjektet.
Workshop om Rammeverk for lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse ;
2023-09-12 - .
Forsström, Sanna Erika; Herheim, Rune
(2022)
Digital technology in mathematics education – more than a tool.
The 12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12);
2022-02-02 - 2022-02-05.
Forsström, Sanna Erika; Munthe, Elaine
(2022)
Research on Nordic Initial Teacher Education: A scoping review.
Nordic Educational Research Association;
2022-06-01 - 2022-06-03.
Forsström, Sanna Erika; Njå, Morten Bergsten
(2022)
Preliminary findings from the scoping review of systematic reviews on the use of digital technology in compulsory education .
Nordic Educational Research Association;
2022-06-01 - 2022-06-03.
Forsström, Sanna Erika; Gilje, Øystein; Amdam, Synnøve Hedemann; Munthe, Elaine
(2022)
En systematisk kunnskapsoversikt over forskning om digitalisering i grunnopplæring: Hva vet vi om digitalisering i skolen basert på vitenskapelige studier av høy kvalitet? .
Rundebordskonferanse;
2022-11-30 - 2022-12-01.
Gilje, Øystein; Forsström, Sanna Erika; Njå, Morten Bergsten; Amdam, Synnøve Hedemann
(2022)
Digitalisering i grunnopplæringen – hva vet vi?.
NKUL 2022;
2022-05-11 - 2022-05-13.
Munthe, Elaine; Erstad, Ola Andres; Njå, Morten Bergsten; Forsström, Sanna Erika; Gilje, Øystein; Amdam, Synnøve Hedemann; Moltudal, Synnøve Heggedal; Hagen, Silje Bergill
(2022)
GrunnDig og implikasjoner for lærerutdanning.
DigiGLU-avslutningsseminar;
2022-12-14.
Kaufmann, Odd Tore; Stenseth, Børre; Berggren, Stein Arnold; Forsström, Sanna Erika
(2021)
Whats my angle? Students cooperating to make a square. .
Norma ;
2021-06-01 - 2021-06-04.
Stenseth, Børre; Kaufmann, Odd Tore; Forsström, Sanna Erika
(2019)
Programmering og matematikk.
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning.
ISSN 0802-8192.
Hefte 2.
s.7-12.
Kaufmann, Odd Tore; Grinderud, Kristine Charlotte; Forsström, Sanna Erika
(2019)
Integrating programming in mathematics education .
ATEE 2019 Annual conference;
2019-08-14 - 2019-08-16.
Forsström, Sanna Erika; Njå, Morten Bergsten
(2024)
Webinar om lærerutdanningsforskning i de nordiske landene.