Stine Elisabeth Vik

Førsteamanuensis i pedagogikk

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for barnehagelærerutdanning
Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
  • Bøker og kapitler
    • Thuen, Harald; Myklestad, Synnøve; Vik, Stine

      (2022)

      Pedagogikkens idé og oppdrag.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 9788245040883.

    • Vik, Stine

      (2019)

      Rapport fra prosjektet "Tidlig innsats i barnehager og kompetanseheving for spesialpedagoger på førskoleområdet – et følgeforskningsprosjekt på oppdrag fra Statped MidtNorge. .

      Statped.

    • Vik, Stine

      (2015)

      tidlig innsats i skole og barnehage. Forutsetninger for forståelser av tidlig innsats som pedagogisk prinsipp.

      Høgskolen i Innlandet.

  • Formidling
    • Vik, Stine

      (2021)

      Brukerstyrt personlig assistanse til barn og unge: Makt likestilling og selvbestemmelse gjennom assistert arbeidsledelse .

      Norsk nettverk for forksning om funksjonshemming ;

      2021-06-07 - 2021-06-08.

    • Andersen, Camilla Eline; Steinnes, Jenny Elise; Vik, Stine

      (2020)

      Special Issue: Kindergarten Pedagogy and Policy .

      Nordic Studies in Education.

      ISSN 1891-5914.

      Volum 40.

      Hefte 3.

      s.206-209.

      DOI: 10.23865/nse.v40.2455

    • Myklestad, Synnøve; Bregnballe, Anne; Grønseth, Anne Sigfrid; Halmrast, Gudrun Sælen; Hausstätter, Rune; Kogstad, Ragnfrid Eline; Leonardsen, Dag; Monsen, Lars; Nordby, Halvor; Nyhus, Lene; Skjeseth, Eli; Steinnes, Jenny Elise; Veggeland, Noralv; Vik, Stine; Øvrelid, Bjarne; Østerås, Bergljot

      (2020)

      Profesjonell uro!.

      Dagsavisen.

      ISSN 1503-2892.

    • Vik, Stine; Hausstätter, Rune

      (2018)

      Profesjonskunnskap: frå instrumentalisme til verdigheit.

      Syn og Segn.

      ISSN 0039-7717.

      Volum 124.

      Hefte 1.

      s.52-59.

    • Somby, Hege Merete; Vik, Stine

      (2018)

      Defectology and inclusive education.

      Re-discovering Vygotsky. Socio-historical-cultural approach to development and education. Reconstruction and historical-methodological tropes;

      2018-03-19 - 2018-03-20.

    • Vik, Stine; Somby, Hege Merete

      (2018)

      Defectology as a Way of Doing Inclusion Through Compensatory Processes.

      XIX L.S. Vygotsky International Readings;

      2018-11-13 - 2018-11-17.

    • Vik, Stine

      (2018)

      Tidlig innsats- velsignelse eller forbannelse?.

      Konferansen "Menn i barnehagen";

      2018-05-24.

    • Vik, Stine

      (2018)

      Tidlig innsats i skole og barnehage.

      Fagseminar ;

      2018-11-29.

    • Vik, Stine

      (2018)

      Forutsetninger for forståelser av tidlig innsats.

      Statpedkonferansen 2018;

      2018-10-12 - 2018-10-13.

    • Vik, Stine

      (2017)

      Tidlig innsats som pedagogisk prinsipp.

      Kvello-konferansen 2017;

      2017-05-10 - 2017-05-11.

    • Vik, Stine

      (2017)

      Tidlig innsats- skole og barnehage.

      Fagseminar for Buskerud fylke;

      2017-03-21.

    • Vik, Stine

      (2017)

      Tidlig innsats som pedagogisk prinsipp.

      Fagseminar for Haugesund kommune;

      2017-02-09.

    • Vik, Stine

      (2016)

      Leter etter problemer hos barna.

      Første steg.

      ISSN 1504-1891.

      Hefte 1.

    • Vik, Stine

      (2016)

      Forståelser av tidlig innsats som pedagogisk prinsipp.

      Statpedkonferansen 2016;

      2016-03-16 - 2016-03-17.

    • Vik, Stine

      (2016)

      Forutsetninger for tidlig innsats som pedagogisk prinsipp.

      Fagseminar for Stavanger kommune;

      2016-05-24.

    • Vik, Stine

      (2015)

      Paradigmatiske posisjoner og spesialpedagogiske praksisregimer.

      NERA (Nordic Educational Research Association);

      2015-03-04 - 2015-03-06.

    • Skaare, Sigrun Dancke; Vik, Stine

      (2015)

      Advarer mot å stemple barn som problematiske for tidlig.

      Forskning.no.

      ISSN 1891-635X.

    • Vik, Stine

      (2015)

      Tidlig innsats i barnehagen : en studie av barnehagelæreres forståelse av egen profesjonsrolle.

      Cepra-striben - tidsskrift for Evaluering i Praksis.

      ISSN 1903-8143.

      Hefte 19.

      s.14-21.

    • Vik, Stine

      (2014)

      Towards a pedagogical framework for Early Intervention.

      NERA-konferansen;

      2014-03-05 - 2014-03-07.

    • Vik, Stine

      (2014)

      Early Intervention in Kindergarten: The Challenge of Instrumentalism.

      ECER;

      2014-09-01 - 2014-09-05.

    • Thuen, Harald; Grimsgaard, Anne-Cathrine; Vik, Stine

      (2013)

      Temakveld: hvordan oppdra barn og hvordan synet på oppdragelse har forandret seg gjennom tidene.

      Forskningsdagene;

      2013-09-23 - .

    • Vik, Stine

      (2013)

      Early Intervention in Education. A literature review and Pedagogical challenges.

      NERA (Nordic Educational Research Association);

      2013-03-07 - 2013-03-09.

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway