Verena Juliane Schall
Stipendiat innen digitale psykiske helsetjenester for ungdom
Kontakt
Telefon: 51832135
E-post: verena.schall@uis.no
Organisasjonsenhet
Det helsevitenskapelige fakultet
Avdeling for kvalitet og helseteknologi
Stipendiat innen digitale psykiske helsetjenester for ungdom
Telefon: 51832135
E-post: verena.schall@uis.no
Organisasjonsenhet
Det helsevitenskapelige fakultet
Avdeling for kvalitet og helseteknologi
Viksveen, Petter; Salamonsen, Anita; Bjønness, Stig Erlend; Ree, Eline; Meldahl, Laia Gomez; Hansen, Ketil Lenert; Riska, Solveig Hodne; Sandsgård-Hilmarsen, Eli; Schall, Verena Juliane
(2024)
InvolveMENT: Sammen om bedre digitale psykiske helsetjenester for unge med bakgrunn som nasjonale minoriteter, urfolk og flyktninger. Posterpresentasjon på Barn og Unge Kongressen 2024.
Barn og Unge Kongressen 2024;
2024-04-23 - 2024-04-25.
Viksveen, Petter; Meldahl, Laia Gomez; Krijger, Lou; Bjønness, Stig Erlend; Ree, Eline; Hansen, Ketil Lenert; Riska, Solveig Hodne; Sandsgård-Hilmarsen, Eli; Schall, Verena Juliane; Salamonsen, Anita
(2024)
Improving mental health services with and for Indigenous and ethnic minority youth (InvolveMENT). Presentasjon på HelseCampus seminar for Helsedirektoratet..
Seminar for Helsedirektoratet;
2024-09-26.
Viksveen, Petter; Meldahl, Laia Gomez; Krijger, Lou; Bjønness, Stig Erlend; Ree, Eline; Hansen, Ketil Lenert; Riska, Solveig Hodne; Sandsgård-Hilmarsen, Eli; Schall, Verena Juliane; Salamonsen, Anita
(2024)
Improving mental health services with and for indigenous and ethnic minority youth (InvolveMENT).
7th Nordic Conference on Research in Patient Safety anbd Quality in Healthcare ;
2024-08-29 - 2024-08-30.
Viksveen, Petter; Meldahl, Laia Gomez; Bjønness, Stig Erlend; Schall, Verena Juliane; Lunde, Andrea Gotuholt; Salamonsen, Anita
(2024)
Improving mental health services with and for indigenous and ethnic minority youth. Sammen om bedre psykiske helsetjenester for ungdom med bakgrunn som etniske minoriteter og urfolk. Presentasjon for Helsedirektoratet og Budfir.
Presentasjon for Helsedirektoratet og Bufdir;
2024-01-23.
Viksveen, Petter; Meldahl, Laia Gomez; Schall, Verena Juliane; Bjønness, Stig Erlend
(2024)
Sammen om bedre psykiske helsetjenester for ungdom med bakgrunn som etniske minoriteter og urfolk (InvolveMENT). Presentasjon for unge romer, samer og flyktninger..
Presentasjon for unge romer, samer og flyktninger;
2024-01-24.
Salamonsen, Anita; Schall, Verena Juliane; Hämäläinen, Soile Päivikki
(2024)
Innledning: Seminar om rekruttering og utvikling av undervisning med Kvääninuoret - Kvenungdommen.
Seminar om utvikling av undervisning og rekruttering til forskning;
2024-08-21 - 2024-08-22.
Stangeland, Helle; Sandsgård-Hilmarsen, Eli; Meldahl, Laila; Salamonsen, Anita; Bjønness, Stig Erlend; Ree, Eline; Hansen, Ketil Lenert; Riska, Solveig Hodne; Schall, Verena Juliane; Viksveen, Petter
(2024)
Nyhetssak om InvolveMENT-prosjektet til nyhetsbrevet til Nasjonalt forskningsnettverk for migrasjon og helse (NFMH).
Viksveen, Petter; Meldahl, Laila; Krijger, Lou; Bjønness, Stig Erlend; Ree, Eline; Hansen, Ketil Lenert; Riska, Solveig Hodne; Sandsgård-Hilmarsen, Eli; Schall, Verena Juliane; Salamonsen, Anita
(2024)
Improving mental health services with and for Indigenous and ethnic minority youth (InvolveMENT). Presentation for the World Health Organization (WHO)..
Collaboration meeting;
2024-10-08.
Salamonsen, Anita; Blomli, May-Britt; Hansen, Ketil Lenert; Schall, Verena Juliane; Hämäläinen, Soile
(2022)
NuoriKvääni-prošekti/UngKven-prosjektet: Foredrag for Folkhälsomyndigheten Sverige.
Møte med Folkhälsomyndigheten Sverige;
2022-12-06.
Salamonsen, Anita; Blomli, May-Britt; Hansen, Ketil Lenert; Schall, Verena Juliane; Hämäläinen, Soile
(2021)
«Ingenting om oss, uten oss»: NuoriKvääni-prosjekti - UngKven-prosjektet.
Kvenseminaret Troms og Finnmark fylkeskommune;
2021-11-03.
Huru, Hilja Lisa; Schall, Verena Juliane
(2019)
Structural Challenges in National Minority Education in Norway History matters - the tensions in multilingual education.
LIEMC19 “Language, Identity and Education in Multilingual Contexts”;
2019-02-14 - 2019-02-16.