SAK valgemne I (BAM4403)
Sammen med SAK valgemne II og III bygger dette emnet på SAK I og II i studiets førsteavdeling. Siktemålet er todelt: Å utvikle studentenes kreative selvstendighet, og å gi dem mer spesifikke kunnskaper og ferdigheter knyttet til ulike sjangre og medier. Emnet tilbys hvis det er nok søkere.
Dette er emnebeskrivelsen for studieåret 2024-2025
Emnekode
BAM4403
Versjon
1
Vekting (stp)
5
Semester undervisningsstart
Høst
Antall semestre
1
Vurderingssemester
Høst
Undervisningsspråk
Norsk
Innhold
Læringsutbytte
Etter fullført og bestått studium skal kandidaten ha tilegnet seg de kunnskaper, ferdigheter og generelle kompetanse som setter vedkommende i stand til å:
Generell kompetanse
- Kunne reflektere over fagets relevans i egen praksis.
Kunnskaper
- Demonstrere høyere kunnskaper enn ved fullført SAK II.
Ferdigheter
- Omsette egne ideer i notasjon og anvisninger til utøvere slik at dette kan realiseres i lyd.
- Grunnleggende praktiske arrangeringsferdigheter.
Forkunnskapskrav
Eksamen / vurdering
Vurderingsform | Vekting | Varighet | Karakter | Hjelpemiddel |
---|---|---|---|---|
Mappevurdering | 1/1 | Bestått/ Ikke bestått |
Avsluttende oppgave med komponering og/eller arrangering for et lite ensemble, f.eks. strykekvartett, sangere/blåsere + komp el.l. 4-5 minutter notert musikk.
Vilkår for å gå opp til eksamen/vurdering
Oppgaveportefølje (mappe). Mappe bestående av et nærmere bestemt antall innleverte og godkjente oppgaver. Oppgavene til mappene og antall velges ut i samråd med faglærer. Mappen må være godkjent før studenten kan møte til eksamen. Fremføring av egne og andres verker.
Undervisning i emnet er obligatorisk. For å kunne gå opp til eksamen må studenten ha minst 80 % fremmøte.
Det differensieres i utgangspunktet ikke mellom årsaker til fraværet.
Fagperson(er)
Emneansvarlig:
Torstein Aagaard-NilsenEmneansvarlig:
Svein Olav HerstadStudiekoordinator:
Anne Siri NorlandStudiekoordinator:
Lena Crosby HaugArbeidsformer
Undervisning i delemnene gis i form av forelesning/fellesundervisning, jevnlig arbeid med gitte oppgaver, gruppeundervisning og individuell veiledning. Gruppene bør være av varierende størrelse avhengig av program. I et didaktisk helhetsbilde må en derfor ta hensyn til de fysiske rammene, da særlig rom og utstyr.
Studentene har ansvar for å holde seg oppdatert på informasjon som gis på Canvas.