Aslaug Fodstad Gourvennec

Førsteamanuensis i lesevitenskap

Aslaug Fodstad Gourvennec

Kontakt

Telefon: 51831152

E-post: aslaug.f.gourvennec@uis.no

Rom: OD B-2499

Organisasjonsenhet

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking

Kort om meg

Aslaug Fodstad Gourvennec er førsteamanuensis i Lesevitenskap ved Lesesenteret, Universitetet i Stavanger. Hun har en PhD i Lesevitenskap fra UiS (2017). I PhD-prosjektet undersøkte hun hvordan elever i videregående skole trer inn i og forstår litteraturfaglig praksis i skolens norskfag – i åpne litterære gruppesamtaler og når de ser tilbake på norskundervisningen i videregående. Litteraturdidaktikk er en forskningsinteresse som følger Gourvennec i ulike prosjekter.

I sitt postdoktorprosjekt arbeidet Gourvennec med læreres perspektiver på tolærersamarbeid i NFR-prosjektet Two Teachers. Her undersøkte hun lærerpar som har klasser med svært sterk eller svak framgang i lesing (fra skolestart til 2. klasse) – hvordan de forstår lese- og skriveopplæringen i begynneropplæringen, og hva som kjennetegner deres tolærersamarbeid.

Gourvennec har arbeidet med vurdering, i form av utvikling av leseprøver (bl.a. i NFR-prosjektet AdaptVurder) og i en pågående undersøkelse om påvirkning av skriftlig eksamen i norsk på undervisningen.

Hvordan vi kan skape deltakelse og engasjement hos elevene er en interesse som er gjennomgående i Gourvennecs forskning. I NFR-prosjektet Engasjer bidrar hun med å utvikle og prøve ut kompetansehevingsressurser til bruk på mellomtrinnet for å støtte lærere i å legge til rette for engasjert leseopplæring.

Gourvennec har tidligere arbeidet som norsk- og fransklærer i ungdomsskolen og på videregående skole. I perioden 2018–2021 var hun styreleder for Landslaget for norskundervisning (LNU).

Researchgate-profil

Orcid-id

Publikasjoner

Vitenskapelige publikasjoner

McTigue, Erin ; Jensen, Maria Therese; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Solheim, Oddny Judith

(2024)

The role of school leader support on teacher’s engagement during intervention implementation.

International Journal of Leadership in Education.

ISSN 1360-3124.

DOI: 10.1080/13603124.2024.2358038

Bakken, Arild Michel; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Walgermo, Bente Rigmor; Solheim, Oddny Judith; Foldnes, Njål; Uppstad, Per Henning

(2023)

Adaptvurder: Study Protocol for an Upcoming Adaptive Reading Test.

Nordic Journal of Literacy Research.

ISSN 2464-1596.

Volum 9.

s.59-72.

DOI: 10.23865/njlr.v9.2906

McTigue, Erin ; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Solheim, Oddny Judith; Jensen, Maria Therese

(2023)

Co-Teaching Implementation: How Do School Leaders Support Teachers?.

Education Sciences.

ISSN 2227-7102.

Volum 13.

Hefte 12.

DOI: 10.3390/educsci13121197

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Sønneland, Margrethe

(2023)

Examining the Value of Literary Conversations: A critical mapping review of research into literary conversations in Scandinavian L1 classrooms.

L1-Educational Studies in Language and Literature.

ISSN 1567-6617.

Volum 23.

Hefte 2.

s.1-28.

DOI: 10.21248/l1esll.2023.23.2.573

McTigue, Erin Margaret; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Solheim, Oddny Judith

(2022)

Key Question for Literacy Co-Teachers: What Possibilities Do We Have Together?.

The Reading teacher.

ISSN 0034-0561.

Volum 76.

Hefte 2.

s.176-190.

DOI: 10.1002/trtr.2121

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Solheim, Oddny Judith; Foldnes, Njål; Uppstad, Per Henning; McTigue, Erin

(2022)

Shared responsibility between teachers predicts student achievement: A mixed methods study in Norwegian co-taught literacy classes.

Journal of educational change.

ISSN 1389-2843.

DOI: 10.1007/s10833-022-09472-4

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Höglund, Heidi; Johansson, Maritha; Kabel, Kristine; Sønneland, Margrethe

(2020)

Literature education in Nordic L1s: Cultural models of national lower-secondary curricula in Denmark, Finland, Norway and Sweden.

L1-Educational Studies in Language and Literature.

ISSN 1567-6617.

Volum 20.

s.1-32.

DOI: 10.17239/L1ESLL-2020.20.01.07

Michelsen, Per Arne; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe

(2018)

Samtalen som representasjon av teksten. I: Norsk litterær årbok 2018.

Det Norske Samlaget.

ISBN 9788252195644.

s.259-283.

Rangnes, Hege; Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2018)

Læreres samtale om pedagogisk bruk av flerspråklige elevers prøveresultater.

Acta Didactica Norge.

ISSN 1504-9922.

Volum 12.

Hefte 4.

s.1-22.

DOI: 10.5617/adno.6282

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2016)

En plass for meg? Faglig identitetsbygging i en litterær praksis.

Acta Didactica Norge.

ISSN 1504-9922.

Volum 10.

Hefte 1.

DOI: 10.5617/adno.2342

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2016)

Litteraturfaglig praksis: Avgangselevers retrospektive blikk på arbeid med litterære tekster i videregående skole.

Nordic Journal of Literacy Research.

ISSN 2464-1596.

Volum 2.

DOI: 10.17585/njlr.v2.271

Nielsen, Ingrid; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Skaftun, Atle

(2014)

Lesing i norsk. I: Leseboka. Leseopplæring i alle fag på ungdomstrinnet.

Cappelen Damm Akademisk.

ISBN 978-82-02-40457-4.

s.181-198.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Nielsen, Ingrid; Skaftun, Atle

(2014)

Inn i norskfaget? Litterære samtaler som faglig praksis. I: Skriv! Les! 2. Artikler fra den andre nordiske forskerkonferansen om skriving, lesing og literacy.

Fagbokforlaget.

ISBN 978-82-321-0381-2.

Bøker og kapitler

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2024)

Perspektiver på subjektiv relevans i dagens litteraturundervisning. I: Norskdidaktiske klassikere.

Fagbokforlaget.

ISBN 978-82-450-4533-8.

s.139-152.

Solheim, Oddny Judith; Gourvennec, Aslaug Fodstad; McTigue, Erin

(2023)

Utnytt potensialet ved å være to! Refleksjonsguider til godt tolærersamarbeid i lese- og skriveopplæringen.

Universitetet i Stavanger.

ISBN 978-82-7649-200-2.

Solheim, Oddny Judith; Gourvennec, Aslaug Fodstad; McTigue, Erin

(2023)

To lærere - mange muligheder. Udnyt potentialet i samarbejdet om læse- og skriveundervisningen.

ISBN 978-87-94409-54-4.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2017)

"Det rister litt i hjernen". En studie av møtet mellom høytpresterende elever i videregående skole og litteraturfaglig praksis.

ISBN 978-82-7644-724-8.

Hefte 354.

Formidling

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2024)

Betydningen av eksamen i norsk for undervisningen i vgs.

Fagdag i norsk for region 2 og 3;

2024-02-15 - .

Gourvennec, Aslaug Fodstad; McTigue, Erin

(2024)

Definisjoner og måling av undervisningskvalitet i førstespråksfaget på ungdomstrinnet og i videregående - en systemaisk oversikt.

Onsdagsdeling;

2024-03-06.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; McTigue, Erin ; Tengberg, Michael

(2024)

Undervisningskvalitet i førstespråksfaget i ungdomsskolen og videregående. En systematisk litteraturoversikt.

Skriv! Les! 2024;

2024-05-07 - 2024-05-08.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Sønneland, Margrethe

(2024)

Estetiske perspektiver i samtaler om litteratur – et første steg .

8. seminar i Netværk for litteraturdidaktisk forskning i Norden ;

2024-03-19 - 2024-03-20.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Bakken, Arild Michel; McTigue, Erin Margaret

(2024)

Norsklæreres forståelse av engasjement i lesing av skjønnlitteratur på videregående skole.

Nettverkseminar for litteraturdidaktisk forskning i Norden;

2024-03-19 - 2024-03-20.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; McTigue, Erin ; Tengberg, Michael

(2024)

Quality in L1 instruction. A Systematic literacure review.

ARLE IFTE Conference Connections and disruptions. Unsettling L1 education: Intersections of place, identity and technology;

2024-06-18 - 2024-06-22.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Eriksen, Harald; Rønneberg, Vibeke; Blikstad-Balas, Marte

(2023)

Washback from written exams in the Norwegian L1 subject.

Writing Research Across Boarders (WRAB 2023);

2023-02-18 - 2023-02-22.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Blikstad-Balas, Marte; Rønneberg, Vibeke; Eriksen, Harald

(2023)

Lærerstemmer om eksamens påvirkning på norskundervisningen.

Norsklæreren.

ISSN 0332-7264.

Hefte 1.

s.22-27.

Solheim, Oddny Judith; Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2023)

Engasjerende undervisning: møter mellom elever, tekster og lærer.

Nasjonal konferanse om lesing 2023;

2023-03-27 - 2023-03-28.

Sønneland, Margrethe; Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2023)

Literary conversations in Norwegian Secondary Schools.

ELIT from Lab to Life;

2023-05-03.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Höglund, Heidi; Johansson, Maritha; Kabel, Kristine; Sønneland, Margrethe

(2023)

Literature education and ethical responsibility: Identity development and personal growth in Nordic L1 curricula.

Literary Development Reconsidered: Perceiving Literary Education in an Ethical Frame;

2023-09-20 - 2023-09-22.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Solheim, Oddny Judith; Foldnes, Njål; Uppstad, Per Henning; McTigue, Erin

(2023)

Shared responsibility between team teachers predicts student achievement - A Norwegian study.

EARLI 2023 Education as a hope in uncertain times;

2023-08-22 - 2023-08-26.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Aasen, Marit; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek

(2023)

Hvordan kan du velge engasjerende tekster?.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Aasen, Marit; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek

(2023)

Hvordan kan tekstene gjøres relevante?.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek

(2023)

Kan et enkelt grep engasjere elevene mer i teksten?.

Solheim, Oddny Judith; Walgermo, Bente R.; Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2022)

Engasjerende undervisning med blikk for eleven, teksten og lærerens rolle.

Nasjonal konferanse om lesing 2022;

2022-04-04 - 2022-04-05.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Sønneland, Margrethe

(2022)

Litterære samtaler i Skandinavia - en systematisk kartlegging.

Skriv! Les! – Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving og literacy;

2022-05-10 - 2022-05-11.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Sønneland, Margrethe

(2022)

Literature conversations in ​Scandinavia – a systematic scoping review​.

13th ARLE Conference;

2022-06-15 - 2022-06-17.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Solheim, Oddny Judith; Foldnes, Njål; Uppstad, Per Henning; McTigue, Erin

(2022)

Shared responsibility between teachers predicts student achievement in co-taught literacy classes.

13th ARLE Conference;

2022-06-15 - 2022-06-17.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2022)

Introduction to the symposium Working with literature in Nordic secondary education.

13th ARLE Conference;

2022-06-15 - 2022-06-17.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Valand, Siv Sørås

(2021)

Blir eksamen til bak lukkede dører?.

Dagsavisen.

ISSN 1503-2892.

s.33-33.

Valand, Siv Sørås; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Sæther, Vibeke H.

(2021)

Eksamen må være i tråd med fagfornyelsen.

Utdanningsnytt.no.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Valand, Siv Sørås; Sæther, Vibeke H.

(2021)

Tillit til norsklærerne krever at vi lytter til deres erfaringer.

Utdanningsnytt.no.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2021)

Takk for meg.

Norsklæreren.

ISSN 0332-7264.

Hefte 1.

s.87-87.

Mangen, Anne; Ersland, Bjørn Arild Hansen; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek

(2021)

Læring for livet - ungdom og lesing.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Jølle, Lennart; Valand, Siv Sørås

(2021)

Tilbakemelding fra Landslaget for norskundervisning (LNU) på forslag til ny eksamen i norsk.

Norsklæreren.

ISSN 0332-7264.

Hefte 2.

s.38-41.

Araujo, Luisa; Cheong, Choo Mui; Funke, Reinold; Gordon, John; van Rijt, Jimmy; Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2021)

Twenty years of L1. The journal and the research community behind it.

L1-Educational Studies in Language and Literature.

ISSN 1567-6617.

Volum 21.

s.1-15.

DOI: 10.17239/L1ESLL-2021.21.04.01

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Sønneland, Margrethe

(2021)

En kartlegging av forskning på litterære samtaler i Norden.

NNMF8 2021 Nordiska konferensen för modersmålsdidaktisk forskning ;

2021-11-24 - 2021-11-25.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Höglund, Heidi; Johansson, Maritha; Kabel, Kristine; Sønneland, Margrethe

(2021)

Introduction to the Special Issue Working with Literature in Nordic Secondary Education.

L1-Educational Studies in Language and Literature.

ISSN 1567-6617.

Volum 21.

s.1-8.

DOI: 10.17239/L1ESLL-2021.21.02.01

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2021)

Episode 5. Hvordan opplever elevene det å lese litteratur i norskfaget? i Nordic Journal of Literacy Research Podcast. .

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Höglund, Heidi; Johansson, Maritha; Kabel, Kristine; Sønneland, Margrethe

(2020)

Literature in the Nordic L1: A study of national lower-secondary curricula in Denmark, Finland, Norway and Sweden.

NERA 2020;

2020-03-04 - 2020-03-06.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2020)

Teachers’ figured worlds about early literacy instruction. An extreme case study.

NERA 2020;

2020-03-04 - 2020-03-06.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2020)

Digitale hjelpemidler.

Norsklæreren.

ISSN 0332-7264.

Hefte 1.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2020)

Takk for støtta!.

Norsklæreren.

ISSN 0332-7264.

Hefte 2.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Sæther, Vibeke H.; Valand, Siv Sørås

(2020)

Nye forslag kan ta videregående skole i feil retning.

Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).

ISSN 0804-3116.

s.30-31.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Sæther, Vibeke H.; Valand, Siv Sørås

(2020)

Hva vil vi med videregående skole?.

Utdanningsnytt.no.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2020)

Krav om relevans.

Norsklæreren.

ISSN 0332-7264.

Hefte 3.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2020)

Kva så med eksamen?.

Norsklæreren.

ISSN 0332-7264.

Hefte 4.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2019)

Åpne og åpnende litterære gruppesamtaler - et mulighetsrom for elevers etablering av saksorienterte prosjekter. I dialog med vibeke Hetmars tenkning.

Fagpædagogik i et kulturformsperspektiv. Halvdagskonference og booklaunch: Vibeke Hetmars (1950-2017) bidrag til fagdidaktikken.;

2019-03-29.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2019)

I won't grow up!.

Norsklæreren tidsskrift for språk, litteratur og didaktikk.

Hefte 1.

s.79-79.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2019)

Læreplanlesing.

Norsklæreren.

ISSN 0332-7264.

Hefte 2.

s.103-103.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Höglund, Heidi; Johansson, Maritha; Kabel, Kristine; Sønneland, Margrethe

(2019)

Forestillinger om litteratur og litteraturarbeid i nordiske læreplaner.

Skriv! Les! Nordisk forskerkonferanse om lesing,s kriving og literacy;

2019-05-07 - 2019-05-09.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2019)

Figured Worlds Among Teachers Co-Teaching Classes with Respectively Strong and Poor Literacy Development.

ARLE conference;

2019-06-26 - 2019-06-28.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Sønneland, Margrethe; Kabel, Kristine; Johansson, Maritha; Höglund, Heidi

(2019)

Literature in the Nordic Curricula: A study of the concept of literature and purposes for literary education for lower secondary education.

ARLE - forskerkonferanse;

2019-06-26 - .

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2019)

Tverrfaglige tema til diskusjon.

Norsklæreren.

ISSN 0332-7264.

Hefte 3.

s.83-83.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2019)

Språklov på høyring.

Norsklæreren.

ISSN 0332-7264.

Hefte 4.

s.79-79.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Sønneland, Margrethe

(2019)

Muntlige ferdigheter på ny.

Fagnettverksdag;

2019-11-14.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2018)

Litterære samtaler.

Seminar: Se, les og del!;

2018-02-05 - .

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Sønneland, Margrethe

(2018)

Litteraturen i norskfagets kjerneelementer.

Nettverk for litteraturdidaktisk forskning i Norden;

2018-05-31 - 2018-06-01.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2018)

Cumbersome concepts? Exploring terminology, disciplinarity, and dialogue in literary group conversations in upper secondary school: work in progress.

Dialog og læring.;

2018-10-25 - 2018-10-26.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2018)

Litterære samtaler - et mulighetsrom for deltakelse og utvikling?.

Seminar om litterære samtaler;

2018-11-20.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2018)

Fremtidens elever skal få bedre prøver .

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2018)

Forhandlingar om framtidas norskfag.

Norsklæreren tidsskrift for språk, litteratur og didaktikk.

Hefte 4.

Rangnes, Hege; Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2018)

A Study of Norwegian Teachers' Conversation About the Use of Test Results for Instructional Purposes.

The 19th Annual AEA-Europa Conference;

2018-11-07 - 2018-11-10.

Rangnes, Hege; Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2018)

Læreres samtale om pedagogisk bruk av flerspråklige elevers prøveresultater.

NOA-konferansen 2018: Livslang utdanning og læring;

2018-10-11 - 2018-10-12.

Skaftun, Atle; Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2017)

Den digitale hverdagen: Hvordan brukes datamaskinene i ungdomsskolen?.

Skriv! Les! 2017 Nordisk forskerkonferanse om skriving, lesing og literacy;

2017-05-09 - 2017-05-11.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Michelsen, Per Arne; Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe

(2017)

Litterære samtaler i lærerutdanningen: Forholdet mellom den litterære teksten og samtalen som representasjon av teksten .

Skriv! Les! 2017 Nordisk forskerkonferanse om skriving, lesing og literacy;

2017-05-09 - 2017-05-11.

Michelsen, Per Arne; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe

(2017)

Litteratursamtaler i lærerutdanningen.

NNMF 6;

2017-11-29 - 2017-12-01.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Solheim, Oddny Judith

(2017)

Gutte- og jentelesere i topp og bunn. En utforsking av leserprofiler.

Fortsatt framgang! Fagkonferansen om PIRLS 2016;

2017-12-06.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2017)

"Det rister litt i hjernen." En studie av møtet mellom høytpresterende elever i videregående skole og litteraturfaglig praksis.

NNMF 6. 6. nordiske konferanse for Nordisk Netverk for Morsmålsdidaktisk Forskning;

2017-11-30 - 2017-12-01.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2017)

Poesi i klasserommet.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2017)

"Det rister litt i hjernen".

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2016)

Litterære samtaler som faglig praksis.

LNUs landskonferanse;

2016-03-04 - 2016-03-05.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2016)

"Utvikling av litterær faglighet" eller "Bilder av litteraturfaglig praksis"?.

Nettverk for litteraturdidaktisk forskning i Norden;

2016-01-27 - 2016-01-28.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Sønneland, Margrethe

(2016)

The Importance of Literature in Education - in a Digital Age.

The Sedona Meeting: Reimagining Learning And Literacy in a Digital Age;

2016-05-04 - 2016-05-05.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Rongved, Elisabeth

(2016)

Pupils’ critical view of literature education.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2015)

Litterære samtaler som faglig lesing.

Nasjonal konferanse om lesing;

2015-03-23 - .

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2015)

Development of literary disciplinarity.

Skriv! Les! Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving og literacy;

2015-05-18 - 2015-05-20.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2014)

Meningsskaping ved hjelp av forbindelser.

Nettverk for litteraturdidaktisk forskning i Norden;

2014-11-20 - 2014-11-21.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Nielsen, Ingrid; Skaftun, Atle

(2013)

Interpretation and literary disciplinarity.

9th IAIMTE International Conference;

2013-06-11 - 2013-06-13.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Nielsen, Ingrid; Skaftun, Atle

(2013)

Litteratur og faglighet.

Skriv! Les! 2013;

2013-05-06 - 2013-05-08.

Rønneberg, Vibeke; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Husebø, Dag; Mossige, Margunn; Uppstad, Per Henning; Staurseth, Hanne Egenæs

(2013)

Faglig lesing - lesing i fagene.

Nasjonal konferanse ;

2013-03-18 - 2013-03-19.

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Nielsen, Ingrid; Skaftun, Atle

(2013)

Litteraturens plass i kommunikasjonsfaget norsk.

Norsklæreren tidsskrift for språk, litteratur og didaktikk.

Hefte 1.

s.18-21.

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2013)

Utvikling av litterær faglighet.

Litteraturdidaktisk gruppe;

2013-09-06 - .

Gourvennec, Aslaug Fodstad; Skaftun, Atle; Uppstad, Per Henning

(2012)

Literary education as a transition between everyday language and academic literacy.

The many languages of literature: Literature education in multilingual and intercultural settings;

2012-04-30 - 2012-05-02.

Kunstnerisk produksjon

Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2021)

Norskeksamen i endring. Landslaget for norskundervisnings eksamensdebatt på Litteraturhuset.

Bakken, Arild Michel; Gourvennec, Aslaug Fodstad

(2021)

Podcast: Hvordan opplever elevene det å lese litteratur i norskfaget?.