Formidling
Wagner, Åse Kari H.;
Mossige, Margunn;
Hoem, Toril Frafjord
(2024)
PIRLS 2021 - Norske tiåringers leseprestasjoner i en omskiftelig tid .
Nasjonal konferanse om lesing;
2024-03-18 - 2024-03-19.
Støle, Hildegunn;
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2024)
Lesepraksis i Farsundskolene.
fagsamling;
2024-04-05.
Hoem, Toril Frafjord;
Støle, Hildegunn
(2024)
Norsklærarane i PIRLS 2021.
Konferanse Skriv!Les!;
2024-05-07 - 2024-05-08.
Rangnes, Hege;
Wagner, Åse Kari H.;
Hoem, Toril Frafjord
(2024)
«Det ble veldig sånn tekstnært»: Fire ungdomsskolelæreres erfaringer med å bruke læringsressursen Veiledet lesing i samtale om tekst
.
Skriv! Les! 2024;
2024-05-06 - 2024-05-08.
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2023)
Hvordan planlegge undervisning med støtte i forskningsbasert kunnskap? Presentasjon av det didaktiske digitale planleggingsverktøyet DigUp
.
Avslutningsseminar DigUp;
2023-11-15.
Rangnes, Hege;
Hoem, Toril Frafjord;
Wagner, Åse Kari H.
(2023)
Veiledet lesing i samtale om tekst. Fire læreres erfaringer med en læringsressurs i språkheterogene klasserom på ungdomstrinnet.
NOA 2023: Den 10. nasjonale forskingskonferansen om norsk som andrespråk;
2023-05-25.
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2023)
Hvordan planlegge undervisning med støtte i forskningsbasert kunnskap?.
Seminar med skoleledere i Vestland fylke;
2023-11-23.
Rangnes, Hege;
Hoem, Toril Frafjord
(2023)
Å pakke ut språk og innhold i sakprosatekster. Innlegg på Nasjonal lesekonferanse .
Foredrag;
2023-03-28 - .
Rangnes, Hege;
Hoem, Toril Frafjord
(2023)
Veiledet lesing i samtale om tekst. Fire læreres erfaringer med en læringsressurs i språkheterogene klasserom. Innlegg på NOA-konferansen
.
Foredrag;
2023-05-25 - .
Rangnes, Hege;
Hoem, Toril Frafjord;
Wagner, Åse Kari H.
(2023)
«Det ble veldig sånn tekstnært». Fire ungdomsskolelæreres erfaringer med å bruke læringsressursen. Veiledet lesing i samtale om tekst. Innlegg på MuMo, Muntlighetsdidaktik i modersmålsfaget-seminar
.
Foredrag;
2023-11-14 - .
Wagner, Åse Kari H.;
Hoem, Toril Frafjord
(2023)
Veiledet lesing i samtale om tekst. Lesesenteret. UiS..
Hoem, Toril Frafjord;
Rangnes, Hege;
Wagner, Åse Kari H.
(2023)
Veiledet lesing i samtale om tekst. .
Hoem, Toril Frafjord;
Wagner, Åse Kari H.
(2022)
Leseleksens plass i norskfagets begynneropplæring.
Forskerkonferanse;
2022-05-10 - 2022-05-11.
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2022)
Hvordan utvikle et forskningsbasert digitalt verktøy for undervisningsplanlegging som støtter lærernes læring og planleggingspraksiser og som ivaretar prinsipper om sammenheng mellom mål, innhold, arbeidsmåter og vurdering?
.
Forskerkonferanse;
2022-05-10 - 2022-05-11.
Wagner, Åse Kari H.;
Hoem, Toril Frafjord;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2022)
For at elevene skal ha utbytte av leseleksene, er det viktig at lærerne er leksebevisste.
Wagner, Åse Kari H.;
Hoem, Toril Frafjord;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2022)
To ting må klaffe om elevene skal ha utbytte av leseleksene
.
Hoem, Toril Frafjord;
Wagner, Åse Kari Hansen
(2021)
En kvalitativ undersøkelse av leseleksepraksiser på 2. trinn .
Nordiskt nätverk för modersmålsforskning (NNMF);
2021-11-24 - 2021-11-25.
Hoem, Toril Frafjord;
Nygård, Stine;
Solheim, Oddny Judith
(2021)
Tilpasset og meningsfull skriving på første trinn.
Skolestartseminaret 2021;
2021-08-12.
Hoem, Toril Frafjord
(2021)
Høytlesingens potensial i begynneropplæringen.
Skolestartsseminar;
2021-08-12.
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2021)
DigUp .
Webinar;
2021-08-24.
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2021)
DigUP et digitalt didaktisk planleggingsverktøy.
Webinar;
2021-08-30.
Hoem, Toril Frafjord;
Wagner, Åse Kari Hansen
(2021)
En kvalitativ undersøkelse av leseleksepraksiser på 2. trinn .
Forskerkonferanse;
2021-11-24 - 2021-11-25.
Hoem, Toril Frafjord
(2019)
Hva kan vi lære av nasjonale prøver i lesing?.
Planleggingsdag Bogafjell skole;
2019-01-15.
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord;
Rønneberg, Vibeke
(2019)
Fagdag: kollegasamtaler og refleksjonsnøkler, lesebestillinger, når lesing blir vanskelig og Språkløyper.
Fagdag for friskolene i Rogaland, desentralisert ordning for kompetanseutvikling;
2019-01-02.
Hoem, Toril Frafjord;
Håland, Anne;
McTigue, Erin
(2019)
Hva er kvantiteten og kvaliteten på høytlesingspraksiser på første trinn i Norge?.
Noles forskingskonferanse;
2019-03-11 - 2019-03-13.
Hoem, Toril Frafjord;
Billington, Mary Genevieve
(2019)
Perspektiver på lærerspesialist.
Erfaringskonferanse for lærerspesialister;
2019-03-04.
Hoem, Toril Frafjord;
Håland, Anne;
McTigue, Erin
(2019)
Hva er kvantiteten og kvaliteten på læreres høytlesingspraksiser på første trinn i Norge?.
SkrivLes konferansen 2019;
2019-05-08.
Hoem, Toril Frafjord;
Håland, Anne;
McTigue, Erin
(2019)
Hva er kvantiteten og kvaliteten på læreres høytlesingspraksiser på første trinn i Norge?.
NNMF 7: Morsmålsfaget som fag og forkningsfelt;
2019-10-23 - 2019-10-24.
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord;
Aasen, Marit
(2019)
Fagfornyelsen og verdigrunnlaget i overordnet del.
Planleggingsdag for friskolene. Desentralisert ordning for kompetanseutvikling;
2019-08-14.
Håland, Anne;
Hoem, Toril Frafjord;
Solheim, Oddny Judith
(2018)
Hvilke skrivepraksiser finnes på 1. trinn i norske klasserom?.
God start! Begynneropplæring i skolen;
2018-01-25 - 2018-01-26.
Hoem, Toril Frafjord;
Håland, Anne;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Lykkes med meningsfull skriving i første klasse.
Hoem, Toril Frafjord
(2018)
God leseplanlegging.
Planleggingsdag Bogafjell skole;
2018-08-15.
Hoem, Toril Frafjord
(2018)
Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.
Planleggingsdag;
2018-09-18.
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord;
Rønneberg, Vibeke
(2018)
Hvordan kan vi støtte elevenes leseutvikling i alle fag?.
Fagdag for friskolene i Rogaland, DEKOM;
2018-01-02.
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord;
Rønneberg, Vibeke
(2018)
Å planlegge undervisning. Læreplanforståelse, planleggingspraksiser og Leseplanleggeren som planleggingsverktøy..
Fagdag for friskolene i Rogaland, DEKOM;
2018-08-14.
Håland, Anne;
Hoem, Toril Frafjord;
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Skriveopplæring i norske klasserom – egnet for å møte elevmangfoldet?.
SkrivLes! 2017 Nordisk forskerkonferanse om lesing og skriving;
2017-05-09 - 2017-05-11.
Hoem, Toril Frafjord;
Berge, Ingeborg Margrete
(2017)
Lesestrategienes mål.
Morgenbladet.
ISSN 0805-3847.
Håland, Anne;
Hoem, Toril Frafjord
(2017)
Skrivepraksiser på 1. trinn.
forskernettverk;
2017-09-25.
Birkedal, Inga Kjerstin;
Billington, Mary Genevieve;
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord;
Mossige, Margunn
(2017)
Modeller og Modaliteter; muligheter og utfordringer ved utforming av nettbasert kompetanseutvikling.
Skriv/Les konferansen ;
2017-05-09 - 2017-05-11.
Hoem, Toril Frafjord;
Håland, Anne
(2017)
Hvilke skrivepraksiser finnes på 1. trinn i norske klasserom?.
Nordisk konferanse: Nordisk nettverk for morsmålsdidaktisk forskning;
2017-11-30 - 2017-12-01.
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord
(2017)
Lærerens betydning for norske elevers resultater - hva forteller PIRLS 2016?.
Pirlskonferanse 2017;
2017-12-06 - .
Hoem, Toril Frafjord;
Lorentzen, Vibeke;
Kringstad, Trude
(2017)
På vei til å bli profet i eget land. Hvordan kan videreutdanning styrke lærere i å fylle rollen som lærerspesialist?.
SkrivLes! 2017 Nordisk forskerkonferanse om lesing og skriving;
2017-05-09 - 2017-05-11.
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord
(2017)
Undervisningsplanlegging og lesing.
Ressurslærarsamling pulje 4, Ungdomstrinn i utvikling;
2017-03-20 - 2017-03-28.
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2017)
Hva styrer læreres beslutninger når de planlegger for fagspesifikk lesing og skriving?.
Seminar med forskargruppa: Nye literacypraksisar.;
2017-12-20 - 2017-12-21.
Hoem, Toril Frafjord;
Aasen, Marit
(2016)
La det være et eventyr å lese lærebøker.
Redaktørforum;
2016-05-30.
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2016)
Pedagogisk bruk av nasjonale prøver i lesing.
Ressurslærersamling Ungdomstrinn i utvikling;
2016-01-12 - 2016-01-13.
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Pedagogisk bruk av nasjonale prøver i lesing.
Ressurslærarsamling, Ungdomstrinn i utvikling;
2016-01-19 - 2016-01-20.
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2016)
Undervisningsplanlegging og lesing.
Ressurslærersamling pulje 3;
2016-03-14 - 2016-03-15.
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Undervisningsplanlegging og lesing.
Ressurslærarsamling pulje 3, Ungdomstrinn i utvikling;
2016-04-05 - 2016-04-06.
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni ;
Nielsen, Ingrid
(2016)
Satsingsområdet lesing.
Samling for UH Ungdomstrinn i utvikling;
2016-03-30.
Hoem, Toril Frafjord;
Aasen, Marit
(2016)
La det bli et eventyr å lese lærebøker.
Fagseminar;
2016-05-30.
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2016)
Lesing som grunnleggende ferdighet.
Ressurslærersamling pulje 4;
2016-09-05 - 2016-09-06.
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Lesing som grunnleggende ferdighet.
Ressurslærarsamling pulje 4, Ungdomstrinn i utvikling;
2016-09-12 - 2016-09-13.
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2016)
Leseplanleggeren og dybdelæring.
Sentersamling;
2016-05-14 - 2016-05-15.
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2016)
Lesing som grunnleggende ferdighet.
Skoleledersamling Ungdomstrinn i utvikling;
2016-09-28.
Hoem, Toril Frafjord;
Alfsvåg, Trude
(2016)
Lesing som grunnlegende ferdighet.
Skoleledersamling Ungdomstrinn i utvikling;
2016-10-18.
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Lesing som grunnleggende ferdighet.
Skuleleiarsamling pulje 4, Ungdomstrinn i utvikling;
2016-10-20.
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2016)
Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.
Ressurslærersamling pulje 4;
2016-10-31 - 2016-11-01.
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.
Ressurslærarsamling pulje 4, Ungdomstrinn i utvikling;
2016-11-07 - 2016-11-08.
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Hvordan utvikle praksis gjennom Språkløyper.
Introduksjonssamling Two teachers;
2016-06-06.
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Hvordan utvikle praksis gjennom Språkløyper.
Introduksjonssamling Two teachers;
2016-06-07.
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Hvordan utvikle praksis gjennom Språkløyper.
Introduksjonssamling Two teachers;
2016-06-09.
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Hvordan utvikle praksis gjennom Språkløyper.
Introduksjonssamling Two teachers;
2016-06-13.
Hoem, Toril Frafjord;
Nielsen, Ingrid
(2016)
God leseundervisning: Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.
Seminar for UH ansatte ;
2016-02-11.
Hoem, Toril Frafjord;
Nielsen, Ingrid
(2016)
Undervisningsplanlegging.
Planleggingsdag;
2016-04-18.
Hoem, Toril Frafjord;
Nielsen, Ingrid
(2016)
Hvordan iverksette et mer praktisk, variert, utfordrende og relevant ungdomstrinn?.
Planleggingsdag;
2016-01-25.
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Litteratur på mellomtrinnet.
Kompetanse for kvalitet;
2016-02-02.
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Undervisningsplanlegging.
Planleggingsdag;
2016-08-16.
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Hva er god leseopplæring?.
Kompetanse for kvalitet Lesing og skriving som grunnleggende ferdighet 1;
2016-08-23.
Hoem, Toril Frafjord;
Berge, Ingeborg Margrete
(2016)
Helhetlig undervisningsplanlegging, Mål - vurdering - undervisning.
Kompetanse for kvalitet Lesing og skriving som grunnleggende ferdighet 1;
2016-08-25 - 2016-08-26.
Hoem, Toril Frafjord;
Håland, Anne
(2016)
Hvordan støtte elevenes skriving i fag?.
Planleggingsdag;
2016-09-07.
Håland, Anne;
Hoem, Toril Frafjord
(2015)
Fagspesifikk lesing og skriving.
Skriv!Les!;
2015-05-20 - .
Håland, Anne;
Hoem, Toril Frafjord
(2015)
Disciplinary literacy. How can we design Research focusing on disciplinary Reading and writing practices?.
IAMTE- konferanse;
2015-06-03 - .
Håland, Anne;
Hoem, Toril Frafjord;
Skartveit, Bente Stausland
(2015)
Kva vil det seia å vera leselærar på faget sine eigen premissar?.
Norsklæreren.
ISSN 0332-7264.
Hoem, Toril Frafjord;
Nielsen, Ingrid
(2015)
Skolebasert kompetanseutvikling. Den røde tråden i planleggingen - med fokus på førlesing.
Skolebasert kompetanseutvikling;
2015-01-19.
Hoem, Toril Frafjord;
Nielsen, Ingrid
(2015)
Hvordan kan vi arbeide systematisk for å fremme elevenes leseferdighet?.
Skolebasert kompetanseutviling;
2015-01-20.
Hoem, Toril Frafjord;
Nielsen, Ingrid
(2015)
Den røde tråden i planleggingen - med fokus på etterlesefasen slik at elevene får bruke det de har lest på fagrelevante måter.
Skolebasert kompetanseutvikling;
2015-02-02.
Hoem, Toril Frafjord;
Nielsen, Ingrid
(2015)
Den røde tråden i planleggingen - med fokus på lesefasen.
Skolebasert kompetanseutvikling;
2015-03-09.
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni Synnøve
(2015)
Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.
Ressurslærersamling Pulje 2, Ungdomstrinn i utvikling;
2015-03-11.
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni Synnøve
(2015)
Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.
Ressurslærersamling Pulje 2, Ungdomstrinn i utvikling;
2015-03-18.
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni Synnøve
(2015)
Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.
Ressurslærersamling Pulje 2, Ungdomstrinn i utvikling;
2015-03-25.
Hoem, Toril Frafjord;
Nielsen, Ingrid
(2015)
Å jobbe med tekster og oppgaver.
Skolebasert kompetanseutvikling;
2015-09-28.
Hoem, Toril Frafjord;
Nielsen, Ingrid;
Dessingué, Alexandre;
Wagner, David-Alexandre;
Knutsen, Ketil
(2015)
Kritisk literacy, Symposium.
SkrivLes;
2015-05-18.
Hoem, Toril Frafjord
(2015)
Bruk av nasjonale prøver 5. trinn.
Skolebasert kompetanseutvikling;
2015-11-30.
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni Synnøve
(2015)
Lesing som grunnleggende ferdighet.
Skolebasert kompetanseutvikling;
2015-09-21 - 2015-09-22.
Fuglestad, Unni Synnøve;
Hoem, Toril Frafjord
(2015)
Lesing som grunnleggende ferdighet.
Skolebasert kompetanseutvikling;
2015-09-09 - 2015-09-10.
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni Synnøve
(2015)
Lesing som grunnleggende ferdighet.
Samling for skoleeiere og skoleledere i Ungdomstrinnssatsingen;
2015-09-07 - 2015-09-08.
Fuglestad, Unni Synnøve;
Hoem, Toril Frafjord
(2015)
Lesing som grunnleggende ferdighet.
Samling for skoleieere og skoleledere i Ungdomstrinn i utvikling;
2015-10-05.
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni Synnøve;
Nielsen, Ingrid
(2015)
Satsingsområde LESING.
Nettverkssamling Ungdomstrinn i utvikling;
2015-09-24 - 2015-09-25.
Fuglestad, Unni Synnøve;
Hoem, Toril Frafjord
(2015)
Lesing som grunnleggende ferdighet.
Samling for skoleieere og skoleledere i Ungdomstrinn i utvikling;
2015-10-08 - 2015-10-09.
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni Synnøve
(2015)
Helhetlig undervisningsplanlegging der elevene får bruke det de har lest på fagrelevante måter.
Ressurslærersamling 3 Pulje 2, Ungdomstrinn i utvikling;
2015-10-20 - 2015-10-21.
Fuglestad, Unni Synnøve;
Hoem, Toril Frafjord
(2015)
Helhetlig undervisningsplanlegging der elevene får bruke det de har lest på fagrelevante måter..
Ressurslærersamling Ungdomstrinn i utvikling, pulje 2;
2015-10-27 - 2015-10-28.
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni Synnøve
(2015)
Kva er god leseopplæring?.
Lesing 1;
2015-09-03.
Hoem, Toril Frafjord
(2015)
Bruk av skjønnlitteratur i andre fag enn norsk.
Lesing 1;
2015-11-18.
Hoem, Toril Frafjord;
Nielsen, Ingrid
(2014)
Lesing av multiple tekster. En tilnærming til Palestina-konflikten som eksempel i samfunnsfag.
Norsklæreren tidsskrift for språk, litteratur og didaktikk.
Hefte 3.
s.32-39.
Hoem, Toril Frafjord;
Håland, Anne
(2014)
Lesing som grunnleggjande ferdigheit.
Ressurslærarsamling;
2014-04-03 - 2014-04-04.
Hoem, Toril Frafjord;
Skartveit, Bente Stausland
(2014)
Lesing som grunnleggende ferdighet.
Samling for skoleeiere og skoleledere i ungdomstrinnssatsingen;
2014-10-21.
Hoem, Toril Frafjord
(2014)
Hvordan kan samarbeid mellom UH og et nasjonalt senter foregå i ungdomstrinnssatsingen?.
Samling for UH sektoren i ungdomstrinnssatsingen;
2014-09-17.
Hoem, Toril Frafjord
(2014)
Korleis kan ein arbeite med lesing i ungdomstrinnssatsinga?.
Fagseminar for lærerutdannere;
2014-05-20 - 2014-05-21.
Hoem, Toril Frafjord
(2014)
"Lesing som grunnleggende ferdighet; – hva legges i dette og hva kan det innebære for fagene i lærerutdanningen?”.
Workshop for faglærere og ledelse ved Lærerutdanningen, UiN;
2014-05-26.
Hoem, Toril Frafjord
(2014)
Bok i bruk. Litteraturformidling i grunnskolen.
Lesing 2;
2014-11-13.
Håland, Anne;
Hoem, Toril Frafjord
(2014)
Lesing som grunnleggende ferdighet.
Ressurslærersamamling;
2014-09-03 - 2014-09-04.
Andreassen, Roy Asle;
Hoem, Toril Frafjord
(2014)
Samarbeid i skolebasert utviklingsarbeid.
Samling i Nettverk for kompetansemiljøer;
2014-09-16 - .
Andreassen, Roy Asle;
Hoem, Toril Frafjord
(2014)
Samarbeid i skolebasert utviklingsarbeid.
Samling i Nettverk for kompetansemiljøer, Gardermoen;
2014-09-17 - .
Andreassen, Roy Asle;
Hoem, Toril Frafjord
(2014)
Samarbeid i skolebasert utvikling.
Samling i nettverk for kompetansemiljøer, Bergen;
2014-09-24 - .
Husebø, Dag;
Hoem, Toril Frafjord
(2013)
Teachers and teacher educators understanding of their profession, the subjects they teach and their reading didactics.
Collaborative Action Research Network CARN;
2013-11-07 - 2013-11-09.
Hoem, Toril Frafjord
(2013)
Ungdomstrinn i utvikling. Skolebasert kompetanseutvikling med fokus på lesing.
Nasjonal konferanse om lesing: "God praksis";
2013-03-18 - 2013-03-19.
Hoem, Toril Frafjord;
Mitchell, Monica Gundersen
(2013)
Hva kjennetegner en god leser på ungdomstrinnet?.
Seminar for Uh-tilsatte;
2013-11-06.
Hoem, Toril Frafjord
(2013)
Bok i bruk.
Forelesing;
2013-11-14.
Hoem, Toril Frafjord
(2013)
Lese, lære, lykkes.
Samling for nyutdannede lærere;
2013-04-10.
Hoem, Toril Frafjord;
Staurseth, Hanne Egenæs
(2013)
Skolebasert kompetanseutvikling med fokus på lesing.
Fagdag for lærere;
2013-01-21.
Hoem, Toril Frafjord;
Staurseth, Hanne Egenæs
(2013)
Skolebasert kompetanseutvikling med fokus på lesing.
Fagdag for lærere;
2013-01-22.
Hoem, Toril Frafjord;
Husebø, Dag;
Nielsen, Ingrid
(2013)
Skolebasert kompetanseutvikling.
Fagdag for lærere;
2013-08-15.
Hoem, Toril Frafjord
(2013)
Historisk literacy.
SkrivLes konferansen 2013;
2013-05-06 - 2013-05-07.
Hoem, Toril Frafjord
(2012)
Skriving og lesing av fagtekst på 2.trinn.
Nasjonal konferanseom lesing;
2012-03-26 - 2012-03-27.
Hoem, Toril Frafjord
(2012)
Den som leser settes i bevegelse.
Fagdager for lærere ;
2012-04-17 - 2012-04-18.
Hoem, Toril Frafjord
(2012)
Bok i bruk.
Videreutdanningskurs for lærere;
2012-11-15.
Hoem, Toril Frafjord
(2012)
Hvordan kan elever demonstrere kompetanse i et fag?.
Planleggingsdag;
2012-01-17.
Hoem, Toril Frafjord
(2012)
Vurdering for læring.
Planleggingsdag;
2012-10-10.
Hoem, Toril Frafjord
(2012)
Hvorfor er lesing i fag viktig? Ideer til hvordan dette kan gjennomføres i praksis.
Fagsamling for deltakere i piloten i ungdomstrinnssatsingen;
2012-10-25 - 2012-10-26.
Hoem, Toril Frafjord
(2012)
Hvorfor er lesing i fag viktig?.
Planleggingsdag;
2012-11-23.
Hoem, Toril Frafjord
(2012)
Arbeid med lesing på ungdomstrinnet. Presentasjon av bakgrunnsdokument.
Nettverkssamling Skolebasert kompetanseutvikling;
2012-11-19.
Maagerø, Eva;
Krumsvik, Rune Johan;
Torvanger, Dag;
Hoem, Toril Frafjord
(2011)
Grunnleggende ferdigheter.
I: Lærerarbeid for elevenes læring 1-7.
Cappelen Damm Høyskoleforlaget.
ISBN 978-82-7634-884-2.
s.77-120.
Maagerø, Eva;
Krumsvik, Rune Johan;
Torvanger, Dag;
Hoem, Toril Frafjord
(2011)
Grunnleggende ferdigheter.
I: Lærerarbeid for elevenes læring 5-10.
Cappelen Damm Høyskoleforlaget.
ISBN 978-82-7634-885-9.
s.65-105.
Hoem, Toril Frafjord
(2011)
Tekst i bruk.
Videreutdanningskurs i Leseopplæring;
2011-11-11.
Hoem, Toril Frafjord
(2011)
Vurdering for læring.
Planleggingsdag;
2011-11-08.
Hoem, Toril Frafjord
(2011)
Vurdering for læring.
Planleggingsdag;
2011-09-19.
Hoem, Toril Frafjord
(2011)
Vurdering for læring.
Tastarustå skole;
2011-08-18.
Hoem, Toril Frafjord
(2011)
Tekst i bruk.
VIdereutdanningskurs i leseopplæring;
2011-03-25.
Hoem, Toril Frafjord
(2011)
Å røre seg i tekst.
Videreutdanningskurs i Leseopplæring;
2011-03-08.
Hoem, Toril Frafjord
(2011)
Å røre seg i litterære tekster.
Maktens pluttifikasjon;
2011-02-09.
Hoem, Toril Frafjord
(2011)
Vurdering for læring.
Planleggingsdag;
2011-02-24.
Hoem, Toril Frafjord
(2011)
Systematisk observasjon av elevenes leseferdigheter.
Planleggingsdag;
2011-10-25.
Hoem, Toril Frafjord;
Håland, Anne
(2011)
Å lese i alle fag, hvorfor, hva og hvordan?.
Lesing er;
2011-09-01.
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Å bevege seg i tekst.
utenTitteltekst;
2010-01-05.
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Tekst i bruk.
utenTitteltekst;
2010-11-11.
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Makt og motmakt i bildebøker Hvordan arbeide med moderne bildebøker på 5. - 10. trinn.
utenTitteltekst;
2010-11-16.
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Vurdering for læring.
utenTitteltekst;
2010-12-03.
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Lesing er... Teksten i bruk.
utenTitteltekst;
2010-10-19.
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Litteratur i det flerspråklige klasserommet.
utenTitteltekst;
2010-10-08.
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Hva er lettlest?.
utenTitteltekst;
2010-08-27.
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Utfordringer i tekst Hva kan hemme og hva kan fremme leseforståelse?.
utenTitteltekst;
2010-12-09.
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Det enkelte fagets tekster.
utenTitteltekst;
2010-03-08.
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Modulplanlegging og rubrikkvurdering.
utenTitteltekst;
2010-03-08.
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Modulplanlegging og rubrikkvurdering.
utenTitteltekst;
2010-03-22.
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Det enkelte fagets tekster.
utenTitteltekst;
2010-03-22.
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Å røre seg i tekst.
utenTitteltekst;
2010-04-13.
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Å røre seg i tekst.
utenTitteltekst;
2010-04-14.
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Å røre seg i tekst.
utenTitteltekst;
2010-03-12.
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Det enkelte fagets tekster.
utenTitteltekst;
2010-03-22.
Hoem, Toril Frafjord
(2009)
Lesing er... Utfordringer i ungdomsskolen.
utenTitteltekst;
2009-10-02.
Hoem, Toril Frafjord
(2009)
Ord + bilde = sant Hvordan arbeide med moderne bildebøker på ungdomstrinnet.
utenTitteltekst;
2009-10-30.
Hoem, Toril Frafjord
(2009)
Inn i teksten.
utenTitteltekst;
2009-11-12.
Hoem, Toril Frafjord
(2009)
Modulplanlegging og rubrikkvurdering.
utenTitteltekst;
2009-12-16.