Målet med Enrico Pollarolos avhandling har vært å lære mer om høyere ordens tenkeferdigheter i barnehagen. Bestillingsnummer: 4809.
Om avhandlingen
Enrico Pollarolo
Higher-Order Thinking in Early Childhood Education and Care: Mediating young children's higher-order thinking skills. The role of mathematics, coding toys and educators
169 s. / 2024
Kr 360,-
4809
Send e-post til Læringsmiljøsenteret. Husk å oppgi bestillingsnummer.
Det har også vært å kunne tilby et nytt, teoretisk perspektiv som vider en signifikant rolle for matematikk, kodeleker og lærere i rollen som tilretteleggere for høyere mentale funksjoner.
Avhandlingen består av følgende:
Enrico Pollarolo, Ingunn Størksen, Tuula H. Skarstein & Natalia Kucirkova (2023). Children’s critical thinking skills: perceptions of Norwegian early childhood educators. European Early Childhood Education Research Journal, 31:2, 259-271. https://doi.org/10.1080/1350293X.2022.2081349
Enrico Pollarolo, Ingunn Størksen, Tuula H. Skarstein & Natalia Kucirkova (2023). Children’s critical thinking skills: perceptions of Norwegian early childhood educators. European Early Childhood Education Research Journal, 31:2, 259-271. https://doi.org/10.1080/1350293X.2022.2081349
Pollarolo, E., Papavlasopoulou. S., Granone, F., & Reikerås, E. Play with Coding Toys in Early Childhood Education and Care Teachers’ Pedagogical Strategies, Views and Impact on Children's Development. A Systematic Literature Review. Entertainment Computing (accepted 1 February 2024, available online 7 February 2024). https://doi.org/10.1016/j.entcom.2024.100637
Les mer
- Høyere ordens tenkeferdigheter i barnehagen
- Higher-Order Thinking in Early Childhood Education and Care - les mer og last ned avhandlingen