Fremtidens sykepleier(utdanning) - en felles utfordring

Torsdag 22. februar 2024 kl. 11:30-15:00,
Kjell Arholms Hus (UiS), Telegrafdirektør Heftyes vei 73,
Auditorium 1.

Tema: Hvordan vi kan sikre god rekruttering til sykepleierutdanningen og sørge for at utdannede sykepleiere blir i yrket sitt. Arrangeres av Det helsevitenskapelige fakultet ved UiS.

To menn og en kvinne i helseuniform
Arrangementet setter søkelys på hvordan vi kan sikre god rekruttering til sykepleierutdanningen og sørge for at utdannede sykepleiere blir i yrket sitt. Foto: Bernt-Erik Rossavik, Laerdal

Påmelding

Vi har endret lokale til auditorium 1 i Kjell Arholms hus på UiS, som har en kapasitet på 370 personer. Gå ikke glipp av denne unike muligheten!

Meld deg på via denne lenken.

Arrangementet starter med lunsj fra kl. 11:30 - 12:00

12:00 - 15:00:

• Velkommen og åpning ved prorektor Bjørg Oftedal (UiS) og dekan Eldar Søreide (UiS)
  • Sykepleieryrket nå og i 2034: Hva må vi gjøre for å beholde, rekruttere og utdanne? Lill Sverresdatter Larsen, forbundsleder i Norsk Sykepleierforbund (NSF)
  • Hvordan står det til med helseprofesjonene og den demografiske utviklingen i Norge? Per Morten Fredriksen, tidligere dekan ved Høgskolen i Innlandet
  • Hva kan utdanningene og praksisfeltet (kommuner og sykehus) få til sammen, og hvor passer simulering inn? Erfaringer fra Østfold. Randi Magnus Sommerfelt, dekan ved Høgskolen i Østfold
  • Paneldebatt:
    • Lill Sverresdatter Larsen (NSF)
    • Anne Marie Joa (utdanningssjef Stavanger universitetssjukehus)
    • Helge Dragsund (kommunalsjef helse og omsorg, Stavanger kommune)
    • Liv Øyvor Leidland Sønstabø (kommunalsjef levekår, Sola kommune)
    • Torunn Strømme (studieprogramleder bachelor sykepleie og førsteamanuensis, UiS)