Forsking ved UiS

Forskinga ved Universitetet i Stavanger er med på å løyse dei store samfunnsutfordringane i vår tid. UiS har særleg sterke forskingsmiljø innan utdanningsvitskap, energi, realfag og teknologi, risikostyring og samfunnstryggleik, helse og medisin, samt næringsliv, innovasjon og økonomi.

Klasseromsitasjon der lærer hjelper elev ved pulten.
UiS har mange ekspertar innan læring og utdanningsvitskap.

Over fleire år har Universitetet i Stavanger (UiS) vore på tredjeplass i Noreg i forskingsproduksjon per vitskapleg tilsett. Det betyr at vi har forskarar som er blant dei mest produktive i landet.

Grøn omstilling preger alt det vi gjer, medan våre tematiske satsingar er energi, læring og helse og velferd. Les meir om desse områda rett nedanfor.

Ein stor del av verdiskapinga i Noreg skjer i Rogaland. Dette speglar seg i universitetet med høgt rangerte ingeniørfag og sterke fagmiljø innan innovasjon, næringsliv og økonomi.

UiS er også heilt i front innan fagområde som miljøhistorie, risikostyring og samfunnstryggleik; samt i forskingsfronten når det gjeld forsking på gravitasjonsbølgar og universets tidlege stadium.

Petroleumsforskinga ved UiS har skapt store verdiar for fellesskapet. UiS har levert kostnadseffektive og miljøvenlege løysingar over fleire tiår for å forbetre oljeutvinninga på den norske sokkelen i tett samarbeid med industrien. I dag skjer mykje av forskinga videre i Nasjonalt senter for berekraftig utnytting av energiressursar på norsk sokkel.

Gjennom ei rekke samarbeidsprosjekt utviklar UiS nye kostnadseffektive løysingar for den globale energiomlegginga. Resultatet er ei rekke forbetringar innan energisystem, energieffektivitet, flytande vindturbinar til havs, jordvarme, mikro-gassturbinar, varmepumper, bruk av hydrogen, bygningsintegrerte solcelleanlegg med meir. 

UiS har eit av dei tyngste fagmiljøa i Noreg innan oppvekst, skole og utdanning, og er internasjonalt leiande på leikbasert læring i barnehagar, viktigheita av sjølvregulering, digital mobbing og leseforsking, som til dømes forskjellane mellom å lese på papir og skjerm. Mykje av denne forskinga føregår i våre tre nasjonale forskings- og kompetansesenter: Lesesenteret, Læringsmiljøenteret og Kunnskapssenter for utdanning.

UiS har mykje forsking og innovasjon innan helseteknologi, pasientsikkerheit, folkehelse, etikk og velferd. UiS tek til dømes i bruk kunstig intelligens for utvikling av teknologi som brukast for gjenoppliving av nyfødte og i nyfødtomsorg. Det skjer i tett samarbeid med Stavanger universitetssjukehus og Laerdal medical. UiS har også landets fremste fagmiljø innan kvalitet og tryggleik i helse- og omsorgstenester i forskingssenteret SHARE - Senter for kvalitet og sikkerhet i helsetjenesten.

Meir om forskinga

Forskarutdanning

Våre satsingar

Forskingsnytt frå UiS

Henrik Steffens-forelesningen 2024: Alice Crary om dyrs rettigheter og menneskets verdighet

Gjennom å utnytte dyr og gjøre dem usynlige ved å ikke ta deres lidelse inn over oss, mister vi noe av vår menneskelighe...

Vinterskole og konferanse om teamarbeid i helsetjenesten

Tools4Teams inviterer til vinterskole for doktorgradskandidater og konferanse om teamarbeid i helsetjenesten fra 26. til...

Nå kan du melde deg på verdens største konferanse om mobbing

Nå har påmeldingen åpnet til World Anti-Bullying Forum (WABF), som skal foregå i Stavanger 11.-13. juni 2025. – Med verd...

Slik håndterer svenske butikker konstant krise

Pandemi, krig, energikrise og inflasjon har endret butikkers atferd. Men hvorfor og hvordan? Det svarer professor Christ...

Pleiepersonell sitt møte med døden i fleirkulturelle arbeidsfellesskap på sjukeheim

Anne Kristine Ådland har forska på korleis pleiepersonell i sjukeheim opplever og handterer møtet med døden. Studien kas...

Novembertema i SFO: Snille og skumle monstre!

Bli med og marker monstermåned i SFOen deres. Se filmen og gjør aktivitetene, før dere sender inn bidragene deres til os...

Nasjonalt lesesenter styrka i årets statsbudsjett

Nasjonalt lesesenter får ei auka bevilling i årets forslag til statsbudsjett. Forslaget vil gje senteret 23 millioner kr...

Effektiv bruk av videokonsultasjoner krever økt trygghet blant helsepersonell

Joanna Barbara Baluszek har forsket på hvordan helsepersonells selvtillit påvirker deres bruk av videokonsultasjoner i s...

Utvikling av verktøy for ikkje-tekniske ferdigheiter for operasjonssjukepleiarar

Irene Sirevåg har forska på operasjonssjukepleiarars ikkje-tekniske ferdigheiter. Desse ferdigheitene er avgjerande for ...

Skal forske på hva som hemmer og fremmer selvregulering blant førsteklassinger

Forskningsprosjektet «SELFICON – Self-regulation in Context» skal undersøke kontekstuelle faktorer som påvirker førstekl...

Læring etter tilsyn med NAV og barnevernstjenester

Tilsyn bidrar ikke bare til å avdekke lovbrudd. Tilsyn kan også bidra til kvalitetsforbedring og læring i tjenestene, vi...

Store sosiale forskjeller mellom barn helt fra barnehagen

En ny studie viser store forskjeller mellom barn fra familier med lav og høy utdanning og inntekt når det kom til selvre...

– Kunnskap om sosial og emosjonell læring er viktigere enn noen gang

Flere og flere norske barn og unge strever med sosiale og emosjonelle utfordringer. – Implementering av forskningsbasert...

Har avdekt manglar i styresmaktene sine beredskapsplanar

Stipendiat Sasan Zarghooni-Hoffmann har undersøkt kvifor Tolletaten ofte blir gløymd når offentlege instansar legg plana...

Er foreldre i dag for ettergivende?

Er det barna som i stor grad styrer «showet» i dagens samfunn? – Mange voksne er for ettergivende, men vi kan snu denne ...

– Lesing er ofte kaotisk

– Eg vil utfordre nokre etablerte sanningar om kva det vil seie å lese, sier Marte Pupe Støyva, ph.d-student ved Nasjo...

Unike tekstiler fra folkevandringstid - et gjensyn med Tegle-funnet

Tegle-funnet er et unikt arkeologisk funn som gir en sjelden innsikt i tekstilproduksjonen i Norge under folkevandringst...

Dette kan styrke relasjonane mellom elevane

I klasserommet er det ingen motsetnad mellom fagleg og sosial læring, syner ny forsking.

– Et skrikende behov for mer lek inn i småskolen

Mange skoler har sett skoleleie elever allerede i 2. klasse. – Løsningen kan være å se mot barnehagen for å skape en mer...

Slik ønsker de eldre selv at hjemme­­tjenestene skal være

De får besøk av forskjellige hjelpere hele tiden, og de vet ikke når de kommer. Dette skaper usikkerhet og utrygghet hos...

Forskingsformidling frå UiS

Forskingssenter, nettverk og klynger