Podkast for sykepleierstudenter i hjemmetjenesten

Podkasten PraksisPrepp tar for seg hverdagen i hjemmesykepleien for sykepleiestudenter og veiledere.

Bilde av to kvinner i podkaststudio. Turkisbakgrunn med ulike helserelaterte symboler og tittel på podkast PraksisPrepp Sykepleie

Hvordan oppdage sepsis i løpet av et kort tilsyn? Hva kan legevakten og 113 hjelpe deg med? Hva forventer ambulansepersonellet av deg som helsepersonell når de ankommer deg og pasienten din?

Dette er noen av temaene Kine Gjesdal, emneansvarlig for sykepleierstudenter som skal ut i praksis i hjemmesykepleien, og Heidi Isberg fra USHT Rogaland løfter i podkasten PraksisPrepp. En podkastserie om livet i hjemmesykepleien for studenter og veiledere.

Den handler blant annet om første dag i hjemmesykepleien, systematisk observasjonskompetanse, kommunikasjon og etiske dilemma.

De første fire episodene i serien finner du på Spotify.