Dag Jostein Nordaker

Senterleder

Dag Jostein Nordaker

Kontakt

Telefon: 51834023 / +4791703845

E-post: dagjostein.nordaker@uis.no

Rom: HG Q-328

Sted: Læringsmiljøsenteret, avd. Stavanger

Avdeling

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning

Publikasjoner

Vitenskapelige publikasjoner

Nordaker, Dag Jostein

(2010)

Har dans en fremtid i den norske grunnskolen?. I: Norsk danseforskning.

Tapir Akademisk Forlag.

ISBN 9788251925556.

Bøker og kapitler

Nordaker, Dag Jostein

(2009)

Dans i skolen? En didaktologisk studie av dansens legitimering og innhold i relasjon til den norske grunnskole sett i lys av nasjonale læreplaner, aktuelle fagtidsskrift og kultur- og utdanningspolitiske dokument.

Aarhus Universitetsforlag.

ISBN 9788776842963.

Nordaker, Dag Jostein

(1997)

Rammeplan for faglærerutdanning Musikk, dans og drama.

Formidling

Nordaker, Dag Jostein; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Hoel, Trude; Strand, Maria Gilje; Størksen, Ingunn; Ertesvåg, Sigrun K.

(2020)

Millionar til forsking på barn og unge si utvikling og læring.

Finne, Johannes Nilsson; Nordaker, Dag Jostein

(2019)

Hvordan skal skolene sikre et trygt og godt skolemiljø?.

Stavanger Aftenblad.

ISSN 0804-8991.

Nordaker, Dag Jostein

(2009)

Documenting Music and Dance in a rapidly changing Tanzanian culture.

40th World Conferance of International Council of Traditional Music (ICTM);

2009-07-01 - 2009-07-08.

Nordaker, Dag Jostein

(2005)

Dans i skolen? En studie av dans som kunnskapsområde og et dansefags legitimeringsgrunnlag og innhold i en obligatorisk grunnskole, sett i lys av planverk, diskursene omkring dans i skolen og norsk kultur- og utdanningspolitikk.

Nordisk nettverk for musikkpedagogisk forskning;

2005-01-13 - 2005-01-16.

Nordaker, Dag Jostein

(2002)

The NOTA project. Culture co-operation between Norway and Tanzania.

SAMSPEL - ISME 2002: 25th Biannual World Conferance and music festival International Society for Music Education;

2002-08-11 - 2002-08-16.

Nordaker, Dag Jostein

(2002)

Dance in school? An analysis of the discourses regarding dance in the primary and lower secondary school before and after the implementation of the norwegian national curriculum of 1997.

Constituting Dance in Art and Academia: Dansefeltets strategier for konstituering og posisjonering av dansen i den modernistiske æra.;

2002-12-06 - 2002-12-07.

Kunstnerisk produksjon

Nordaker, Dag Jostein

(2002)

Oppbygging av folkemusikk- folkedansarkiv ved Bagamoyo College of Arts, Tanzania.