Formidling
Undheim, Marianne;
Unstad, Torstein;
Dardanou, Maria
(2024)
Digital learning opportunities in migration societies.
Erasmus+ multiplier event;
2024-02-14 - 2024-02-15.
Undheim, Marianne
(2024)
Generative use of AI in ECEC and ECTE.
ECIU Lunch and Learn session;
2024-04-24 - .
Undheim, Marianne
(2024)
A multimedia production created by six Norwegian children.
International colloquium on childhood studies;
2024-06-19.
Undheim, Marianne
(2024)
Digital storytelling: Digital technology as a pedagogical tool in kindergarten.
Workshop with LEEI;
2024-06-24.
Undheim, Marianne
(2024)
Childhood and childcare in Norway.
Seminar;
2024-06-27.
Esmaeeli, Sara;
Undheim, Marianne
(2024)
Examining Early Childhood Teacher Education (ECTE) Instructors' Perspectives on Preparing Preservice Teachers for Technology Integration in ECEC Settings.
EECERA- European Early Childhood Education Research Association;
2024-09-03 - 2024-09-06.
Dardanou, Maria;
Undheim, Marianne
(2024)
Tid for profesjonsfaglig digital kompetanse.
Barnehagefolk.
ISSN 1500-6905.
Volum 40.
Hefte 3.
s.72-78.
Undheim, Marianne
(2024)
Generativ bruk av KI i barnehagen og barnehagelærerutdanningen.
Seminar om bruk av kunstig intelligens (KI) i undervisningen;
2024-09-11.
Kucirkova, Natalia;
Undheim, Marianne;
Unstad, Torstein;
Dardanou, Maria
(2023)
PUST - Profesjonsfaglig utviklingsprosjekt i Stavanger og Tromsø.
Jernes, Margrethe;
Undheim, Marianne
(2023)
Jeg har ikke trykt! Ytringer om teknologi ved lesing av digitale bildebøker i barnehagen .
Solaseminaret;
2023-03-29.
Kucirkova, Natalia;
Undheim, Marianne;
Dardanou, Maria
(2023)
Barnehagen kan glede seg over en spennende strategi for digital kompetanse og infrastruktur.
barnehage.no.
Undheim, Marianne
(2023)
Digital reading in Norwegian kindergartens.
EECERA 2023;
2023-08-30 - 2023-09-02.
Pael Farias, Rhaisa N.;
Undheim, Marianne
(2023)
Children’s rights and participation in Brazilian and Norwegian
curriculum and policy documents.
EECERA 2023;
2023-08-30 - 2023-09-02.
Bjorvand, Agnes-Margrethe;
Mitchell, Monica Gundersen;
Tunkiel, Katarzyna;
Undheim, Marianne Larsen
(2023)
Valg av bøker i barnehagen.
Norsk barnehageforskningskonferanse 2023;
2023-10-24 - 2023-10-26.
Dardanou, Maria;
Unstad, Torstein;
Undheim, Marianne;
Kucirkova, Natalia
(2023)
Workshop-based professional development of Early childhood educators’ digital competence.
Norsk barnehageforskningskonferanse 2023;
2023-10-24 - 2023-10-26.
Undheim, Marianne;
Konstali, Kristian
(2023)
"Haien kommer!" En animasjonsfilm laget av barnehagebarn.
Norsk barnehageforskningskonferanse 2023;
2023-08-23 - 2023-08-25.
Granone, Francesca;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Undheim, Marianne;
Grøsvik, Kristin;
Esmaeeli, Sara
(2023)
Aktuell forskning og framtidsutsikter
- Eksempel DiCoTe.
Jubileumskonferanse barnehagelærerutdanningen i Stavanger 50 år;
2023-10-27 - .
Undheim, Marianne
(2023)
Kreativitet, improvisasjon og lek.
Workshop DiCoTe;
2023-12-04.
Undheim, Marianne;
Unstad, Torstein
(2022)
Fagområdene fra et etisk-digitalt perspektiv (Stavanger).
Workshop PUST-prosjektet;
2022-02-14.
Skarstein, Tuula Helka;
Undheim, Marianne
(2022)
Barnehagelærerstudenter fordyper seg faglig fra første semester.
Undheim, Marianne;
Unstad, Torstein
(2022)
Fagområdene fra et etisk-digitalt perspektiv (workshop i Time).
Ressursgruppemøte i Rekom;
2022-04-08.
Undheim, Marianne
(2022)
Digital teknologi i barnehagen: Digital praksis i Time kommune.
Styrermøte i Time kommune;
2022-03-22.
Undheim, Marianne
(2022)
Barnehageforskning - er det praktisk nok til at jeg kan bruke den?.
Solaseminaret 2022;
2022-04-04.
Undheim, Marianne
(2022)
Animation workshop for "The STEAM upgrade".
The STEAM upgrade;
2022-04-07.
Undheim, Marianne
(2022)
Challenges and opportunities of digital technology use in Norwegian ECEC settings.
Grensesnitt;
2022-05-25.
Undheim, Marianne
(2022)
PhD-research: The process is not enough.
Seminar på Dublin City University;
2022-06-27.
Undheim, Marianne
(2022)
Digital storytelling: Digital technology as a pedagogical tool in ECEC.
Festival of Education and Lifelong Learning;
2022-06-01.
Undheim, Marianne
(2022)
Kreative samarbeidsprosesser.
Ressursgruppemøte REKOM;
2022-06-08.
Oke, Meera;
Undheim, Marianne
(2022)
Co-construction of digitally animated stories as a practice in early childhood teacher preparation in Ireland.
Rise up! 10th international digital storytelling conference;
2022-06-20 - 2022-06-22.
Unstad, Torstein;
Undheim, Marianne;
Dardanou, Maria;
Kucirkova, Natalia
(2022)
Challenges and opportunities of digital technology use in Norwegian ECEC settings.
EECERA 2022;
2022-08-24 - 2022-08-26.
Jernes, Margrethe;
Undheim, Marianne
(2022)
Children’s and teachers’ utterances about the medium when reading digital picture books.
EECERA 2022;
2022-08-24 - 2022-08-26.
Undheim, Marianne;
Ploog, Helga Maria
(2022)
Profesjonsfaglig digital kompetanse i norsk barnehagelærerutdanning: Utfordringer og muligheter.
Norsk barnehageforskningskonferanse;
2022-10-26 - 2022-10-28.
Undheim, Marianne
(2022)
Children’s participation: Digital technology in a collaborative technology-mediated story creation process.
IRECE 2022;
2022-11-21 - 2022-11-22.
Undheim, Marianne;
Kucirkova, Natalia;
Unstad, Torstein;
Dardanou, Maria
(2022)
PUST prosjektet - en oppsummering (workshop i Stavanger).
Workshop PUST-prosjektet;
2022-11-14.
Undheim, Marianne
(2022)
Barnehagebarn lager animasjonsfilm.
FILIORUMs ressursbank.
Alvestad, Marit;
Gjems, Liv;
Undheim, Marianne
(2022)
Kvalitet i barnehagen.
FILIORUMs ressursbank.
Undheim, Marianne
(2022)
Young children creating animated movies.
FILIORUMs ressursbank.
Undheim, Marianne
(2021)
Barn skal leke, klatre i trær og slå seg, men de bør også få erfaring med teknologien.
Undheim, Marianne
(2021)
Slik holder barnehagene foreldrene oppdatert: Noen melder fra om hver drittbleie, andre sender ukesrapport.
Undheim, Marianne
(2021)
Digital Stories – Creating a link between ECEC and ECTE.
Curating & co-constructing digital stories in ECEC higher education;
2021-03-05.
Undheim, Marianne
(2021)
Children’s Participation – ECE in Norway.
Online meeting at UNICAMP (Brasil);
2021-03-18.
Undheim, Marianne
(2021)
Teachers´ pedagogical strategies during a digital story creation process.
Digital Education 2021;
2021-04-09.
Kucirkova, Natalia;
Unstad, Torstein;
Undheim, Marianne;
Dardanou, Maria
(2021)
Profesjonell faglige utvikling med digital teknologi hos barnehagepersonalet gjennom workshop.
Lærerutdanningskonferansen 2021;
2021-04-28.
Undheim, Marianne;
Hoel, Trude
(2021)
The interplay between visual and auditive modalities - in children's animated story.
Exploring Visual Worlds of Education;
2021-06-09 - 2021-06-10.
Undheim, Marianne
(2021)
Young children and teachers creating digital stories in ECEC.
Online meeting at UNICAMP (Brasil);
2021-03-18.
Kucirkova, Natalia;
Undheim, Marianne
(2021)
Er du bekymret for barnas «skjermtid»? Det er ikke skjermen som er problemet!.
Forskersonen.no.
Undheim, Marianne;
Unstad, Torstein;
Dardanou, Maria;
Kucirkova, Natalia
(2021)
Developing Norwegian kindergarten teachers’ digital competence through a national learning network.
EECERA online festival 2021;
2021-09-01 - 2021-09-17.
Undheim, Marianne
(2021)
Creating stop-motion animation movies with young children.
EECERA online festival 2021;
2021-09-01 - 2021-09-17.
Undheim, Marianne
(2021)
Creating animated stories with children.
Early learning in a digital world;
2021-10-11.
Undheim, Marianne;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Eidsvåg, Gunnar Magnus
(2021)
FILIORUM lanserer Ressursbank for barnehagen.
Undheim, Marianne;
Jernes, Margrethe
(2021)
Samtaler om mediet i samtalebasert lesing i barnehagen.
Norsk barnehageforskningskonferanse;
2021-10-26 - 2021-10-28.
Undheim, Marianne;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2021)
Lanserer ressursbank og inviterer til konferanse - for å dele forskning med barnehagene.
Undheim, Marianne;
Kucirkova, Natalia;
Unstad, Torstein;
Dardanou, Maria
(2021)
Digital kompetanse og forskningsperspektiver (workshop i Stavanger).
Workshop PUST-prosjektet;
2021-11-02.
Undheim, Marianne;
Dardanou, Maria
(2021)
Digital dømmekraft (workshop i Stavanger).
Workshop PUST-prosjektet;
2021-11-02.
Undheim, Marianne
(2021)
"Once upon a time the lion and the leopard were fighting".
Practical Literacy: the Early and Primary Years.
ISSN 2204-3667.
Volum 26.
Hefte 3.
s.21-23.
Undheim, Marianne
(2021)
Kodeleker i barnehagen.
Oppstartsamling DiCoTe;
2021-12-06.
Undheim, Marianne
(2021)
Animated stories with children.
Early learning in a digital world;
2021-12-06.
Undheim, Marianne
(2021)
Children’s participation in an animation project.
Early learning in a digital world;
2021-11-15.
Undheim, Marianne
(2020)
Bruk av film i barnehageforskning.
Forum Filiorum;
2020-01-21.
Undheim, Marianne
(2020)
Creative use of digital technology.
VEBB Forskningsseminar;
2020-02-11.
Undheim, Marianne
(2020)
Digital teknologi i barnehagelærerutdanningen.
Fagdager for ansatte på IBU;
2020-06-09 - 2020-06-10.
Undheim, Marianne
(2020)
Digitale ressurser i utdanningen.
Oppfølgingskurs for ansatte på IBU;
2020-06-18.
Undheim, Marianne
(2020)
Animasjon med barn (DDVs Sommerskole 2020).
DDVs Sommerskole 2020;
2020-06-12.
Undheim, Marianne
(2020)
Digital kreativitet (DDVs Sommerskole 2020).
DDVs Sommerskole 2020;
2020-06-12.
Undheim, Marianne
(2020)
Early Childhood Education in Norway and Children’s Participation.
Online meeting at UniCEUB (Brasil);
2020-06-17.
Undheim, Marianne
(2020)
A meta perspective on joy and challenges with academic writing.
Stipendiat forum;
2020-05-12.
Undheim, Marianne
(2020)
Barnehagebarns multimodale digitale fortellinger - en remiks av kulturelle ressurser.
Norsk barnehageforskningskonferanse;
2020-09-28 - 2020-10-30.
Undheim, Marianne
(2020)
Kreativ og skapende bruk av digital teknologi – i barnehagen og på IBU.
Praksislærerdag;
2020-09-30.
Undheim, Marianne
(2020)
The Process Is Not Enough.
Disputas;
2020-11-06.
Undheim, Marianne
(2020)
Digital tools in early years settings.
Prøveforelesning - disputas;
2020-11-06.
Undheim, Marianne
(2020)
Barnehagebarn vil se resultater når de lager digitale fortellinger.
Undheim, Marianne
(2020)
– For barna var det viktig å kunne dele den digitale fortellingen med andre barn.
Undheim, Marianne
(2020)
Barnehagebarn stortrives når de får lage digitale fortellinger.
Undheim, Marianne
(2020)
Barnehagebarn og digitale fortellinger.
Undheim, Marianne;
Hoel, Trude
(2019)
Children’s Collaborative Multimodal Digital Stories.
Reconceptualising Early Childhood Literacies: An International Conference;
2019-03-07 - 2019-03-08.
Undheim, Marianne
(2019)
Animasjon med barn - fra ide til ferdig film.
Nasjonal konferanse om lesing;
2019-04-09 - 2019-04-10.
Undheim, Marianne
(2019)
Digital kompetanse og animasjon i barnehagen (undervisning BULL våren 2019).
Undervisning;
2019-04-01 - 2019-04-12.
Undheim, Marianne
(2019)
Barn og barnehagelærere designer multimodale digitale fortellinger sammen.
Midtveisevaluering;
2019-05-23.
Undheim, Marianne
(2019)
Children and Teachers Create multimodal Digital Stories Together (prosjektpresentasjon).
PhD-kurs;
2019-06-04.
Undheim, Marianne
(2019)
Designing multimodal digital stories in kindergarten.
Skriv! Les! Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving, og literacy;
2019-05-07 - 2019-05-09.
Undheim, Marianne;
Jernes, Margrethe
(2019)
Collaborative multimodal digital stories in kindergarten.
EECERA 2019;
2019-08-21 - 2019-08-23.
Undheim, Marianne;
Hoel, Trude
(2019)
Barnehagebarn skaper animasjonsfilm sammen.
Norsk barnehageforskningskonferanse;
2019-10-16 - 2019-10-17.
Undheim, Marianne
(2019)
Digitalisering i barnehagen – hvordan kan digitale verktøy brukes i barnehagen?.
Undheim, Marianne
(2019)
Digital kompetanse i barnehagen (undervisning BULL høsten 2019).
Undervisning;
2019-11-13 - 2019-11-14.
Undheim, Marianne
(2018)
Animasjonsprosjektet.
Dialogmøte;
2018-02-07.
Undheim, Marianne
(2018)
Om teknologi i undervisningen.
Undheim, Marianne
(2018)
Digital dømmekraft i barnehagen - Hva er lov? Hva er lurt?.
Digital Arena Barnehage;
2018-03-14 - 2018-03-16.
Undheim, Marianne
(2018)
Children’s Participation in Collaborative Digital Design Processes.
Childhood and Materiality;
2018-05-07 - 2018-05-09.
Undheim, Marianne;
Jernes, Margrethe
(2018)
Barnehagens digitale praksis.
Rammeplanimplementering;
2018-06-01.
Undheim, Marianne
(2018)
Collaborative Digital Design Processes (prosjektpresentasjon).
PhD kurs;
2018-06-07.
Undheim, Marianne
(2018)
Children Designing Multimodal Digital Stories.
Children in Changing Contexts Research Group;
2018-09-04.
Jernes, Margrethe;
Undheim, Marianne
(2018)
Barnehagens digitale praksis - barns digitale hverdag.
Rammeplanimplementering;
2018-11-02.
Undheim, Marianne
(2017)
Med blikk på teknologi, pedagogikk og fag som en integrert enhet i barnehagen (prosjektpresentasjon).
PhD Introduksjonsseminar;
2017-03-27.
Undheim, Marianne
(2017)
Digital Production Activities (poster presentation).
PhD-workshop;
2017-06-01.
Undheim, Marianne;
Vangsnes, Vigdis
(2017)
Digital stories and preschool teachers' competence.
EECERA;
2017-08-30 - 2017-09-01.
Undheim, Marianne
(2017)
Preschool children's multimodal stories.
PhD-forum;
2017-09-07.
Undheim, Marianne
(2017)
Medskapende og utforskende barn (kurs).
Nettverkssamling for barnehageansatte;
2017-11-16.
Undheim, Marianne
(2017)
Digital praksis i ny rammeplan.
Barnehagenytt.
ISSN 2387-4635.
Volum 20.
Hefte 03.
s.8-9.
Undheim, Marianne
(2017)
Norske skolebarn lærer av roboter.
Undheim, Marianne
(2017)
Læring gjennom samarbeid i en digital design prosess (presentasjon av oppgave).
PhD-kurs;
2017-11-29.
Undheim, Marianne
(2017)
Digital kompetanse og animasjon i barnehagen (undervisning BULL høst 2017).
Undervisning;
2017-12-04 - 2017-12-15.