Gode jobbmuligheter etter biologisk kjemi-studie

– En bachelor i biologisk kjemi ved UiS gir deg mulighet til å knytte gode kontakter i løpet av studiet og gir deg mange spennende jobbmuligheter.

Alumn Jenny Kristine forteller om spennende jobbmuligheter
Jenny Kristine Mazarino

– En bachelor i biologisk kjemi vil gi deg en bred realfagsutdannelse, med undervisning i blant annet anatomi, kjemi og matematikk. UiS er veldig god på realfag, med dyktige professorer og forelesere med bakgrunn fra ulike fagfelt. Mange av foreleserne har utdannelse fra utlandet, og er flink til å dele sine erfaringer med oss.

På studiet er det mye laboratorie- og feltarbeid. Det er lagt opp til at du kan jobbe selvstendig, noe jeg synes er en stor fordel. En bachelor i biologisk kjemi ved UiS gir deg mulighet til å knytte gode kontakter i løpet av studiet og gir deg mange spennende jobbmuligheter.

På campus Ullandhaug er alt samlet på ett sted med korte avstander mellom de ulike fasilitetene. Her har du tilgang på alt fra treningssenter, studentbar, kafé og et veldig bra bibliotek. Som student i Stavanger har du mange muligheter med fine naturområder, en kompakt bykjerne og mange kjekke arrangementer på Studentersamfunnet Folken og Stavanger konserthus. Det er en by som det er vanskelig å kjede seg i!