10 gode grunner til å velge UiS

Har du lurt på hva fordelene med å studere ved Universitetet i Stavanger er? Vi har valgt ut 10 gode grunner til hvorfor du skal ta din utdanning akkurat hos oss.

Jeg hadde ikke fått denne jobben uten en master i biologisk kjemi. Så fort jeg hadde levert masteroppgaven min var jeg ute i full jobb.

Laboratorieleder i NordicDx Celine , tidligere student.
Her er historiestudentene i praksis på Arkivenes Hus.

Jeg betaler 5425 kroner i måneden for studentboligen min. Inkludert i prisen er både strøm, internett, vaktmestertjeneste, husvert, fellesvaskeri og tilgang til store, fine fellesrom.

Lektorstudent Tuva.
Studentorganisasjonen ION Racing utviklar kvart år ein høgteknologisk racerbil som skal delta i den største ingeniørkonkurransen i verda for studentar.

Campus Ullandhaug er som en liten by.

Simeon Vyizigiro

Jeg ble glad da jeg så at det var mulig å ta en bachelor i paramedisin på UiS. Da visste jeg at jeg kunne kombinere studiene med det jeg liker aller best, nemlig surfing.

Paramedisinstudent Sondre
Student på robotlaben.
Sykepleiestudenter på utveksling i Tanzania.
I Fargegata ligger de kule konseptene på rekke og rad.
Den 14 meter lange klatreveggen på SiS Sportssenter.

Bli student hos oss