Forskning på elever med særskilte behov i Norden - en systematisk kartlegging

Forskere fra Kunnskapssenter for utdanning og Læringsmiljøsenteret ved Universitetet i Stavanger (UiS) har gjort en systematisk kartlegging på dette feltet.

Elev ved pult, lærer står ved siden av
Den «Inclusion of students with special education needs in Nordic countries: a systematic scoping review» er publisert i Scandinavian Journal of Educational Research. (Illustrasjonsfoto: Getty Images)

Her finner du den som er utarbeidet av UiS-forskerne Serap Keles ( ), Elaine Munthe ( ) og Dieuwer ten Braak (Læringsmiljøsenteret) om kartlegging av nordisk forskning på inkludering av elever med særskilte behov: «Inclusion of students with special education needs in Nordic countries: a systematic scoping review.»

Denne vitenskapelige artikkelen er publisert i Scandinavian Journal of Educational Research og er skrevet på engelsk.

Kunnskapssenter for utdanning ( ) har utarbeidet et forskningsnotat av denne . Forskningsnotatet er på norsk.

Forskningsnotatet finner du her.

REFERANSE:

Keles, S., ten Braak, D. & Munthe, E. (2022). Inclusion of students with special education needs in Nordic countries: a systematic scoping review. Scandinavian Journal of Educational Research. DOI: https://doi.org/10.1080/00313831.2022.2148277