Fakultet for utdanningsvitskap og humaniora

ved Universitetet i Stavanger

Studietilbod

Fakultetet har ei stor, samansett studieportefølje med lærarutdanningar på alle nivå frå barnehage til vidaregåande skule, idrettsstudiar og utdanningar innan spesialpedagogikk, språk, religion, historie, drama og kunst og handverk, fleire gradsprogram i humanistiske fag, eit breitt tilbod av vidareutdanningaer og eiga forskarutdanning. Vi er opptekne av at studentane som går ut frå oss skal vere godt trente i kritisk og analytisk tenking, ha evne til etisk refleksjon og vere bevisste på behovet for kontinuerleg læring og profesjonsfagleg utvikling. Vi utdannar lærarar og vi vidareutdannar dei som allereie er i jobb i skule og barnehage.

Sentra ved Fakultet for utdanningsvitskap og humaniora

På fakultetet har vi fem forskings- og kompetansesenter. Med Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforsking (Læringsmiljøsenteret), Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking (Nasjonalt lesesenter), Filiorum – senter for barnehageforsking og Kunnskapssenter for utdanning er vi eit nasjonalt nav innan utdanningsforsking. Ved å trekke på forskingsmiljøa ved fakultetet styrkar vi utdanningane og gjennom det studentane. Greenhouse- senter for miljøhumaniora har landets største forskingsmiljø innanfor sitt felt.

Forsking

Fakultetet vårt har eit omfattande forskingsmiljø innanfor utdanningsvitskaplege og humanistiske fag. Vi forskar på fagområde som pedagogikk og spesialpedagogikk, lesing, læringsmiljø og psykologi, matematikk, språk og litteratur, historie og miljøhistorie, religion, mangfold og kultur. Forskingsmiljøa våre samarbeider tett med praksisfeltet, særleg skole og barnehage, og bidreg til utvikling av både grunnforsking og samfunnsnyttig kunnskap. I tillegg til våre eigne senter, er fakultetet også del i Senter for spesialpedagogisk forskning og inkludering (SpedAims), ei langsiktig satsing som skal styrke den spesialpedagogiske forskninga i Noreg.

Kompetanseutvikling i samarbeid og partnarskap med skuler og barnehagar

Desentralisert kompetanseordning (DEKOMP) for utdanningssektor, regional kompetanseordning (REKOMP) for barnehagesektor, og kompetanseløftet for spesial pedagogikk og inkluderande opplæring beskriv og legg føringar for eit utvida og varig partnarskap mellom fakultetet vårt og samarbeidspartnarane våre. Fakultetet har samarbeidsavtalar med utdannings-/barnehageregionar i søre del av Rogaland, og alle vidaregåande skular i Rogaland er inkludert i samarbeidsavtale med Fylkeskommunen. Fakultetet vårt er aktive i styringsgrupper, arbeidsutval, samarbeidsforum leia av Statsforvaltaren, og i det praktiske arbeidet med skular og barnehagar. Ei viktig sak for fakultetet sitt samfunnsoppdrag er moglegheita som ligg i dette arbeidet knytt til gagn for våre utdanningar. Arbeidet med ordningane står som ein av fleire sentrale føresetnader for eit kontinuerleg arbeid med kvalitet i lærarutdanningane våre. Fakultetet for utdanningsvitskap og humaniora har etablert utvidet partnarskap med utvalde Universitetsskoler og Universitetsbarnehager i regionen med et mål om å styrke praksisopplæring og FoU-basert profesjonsutvikling i lærerutdanningene. I dette samarbeidet blir teori og praksis sett i eit samspel.

Fakultetsleiing

Fakultetet er med sine 3100 studentar og 410 tilsette det største ved UiS. Det blir leia av dekan Odd Magne Bakke og fakultetsdirektør Kari-Anne Svensen Malmo. Marianne Hafnor Bøe er prodekan for utdanning og Kjersti B. Tharaldsen for forsking. Kåre Andreas Folkvord er leiar for samarbeid med utdanningssektoren. Institutt- og senterleiarar inngår i leiargruppa.

Dekan
51832341
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Fakultetsdirektør
51833408
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Fakultetsadministrasjonen UH
Førsteamanuensis i pedagogisk psykologi
51831660
Læringsmiljøsenteret, avd. Stavanger
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Førstelektor og leder for samarbeid med utdanningssektor
51833277
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Professor i religionsvitenskap
51831212
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for kultur- og språkvitenskap

Fakultetsstyre

Fakultetsstyret har ansvar for å bestemme overordna mål, prioriteringar og strategiar for fakultetet. Dette inneber mellom anna å fastsetje studietilbod, og fremme forslag til universitetsstyret og utdanningstutvalet basert på det, samt definere område for satsingar innan forsking og samfunnskontakt.

Styret 2021-2025

Leiar: Jørn Pedersen (Stavanger kommune)
Nestleiar: Hilde Inntjore (Universitetet i Agder)
Vitskapleg tilsette: Frode Skarstein, June Junge, Klaus Johan Myrvoll, Briten Russdal-Hamre
Teknisk/administrativt tilsette: Kjersti Gjedrem

Aktuelt frå fakultetet

Venter storinnrykk fra hele verden neste år

11.–13. juni 2025 er Læringsmiljøsenteret vertskap for World Anti-Bullying forum, som er verdens største mobbekonferanse...

Stenroos tildeles prestisjestipend til forskning på middelalderengelsk

Professor Merja Stenroos ved UiS er blitt tildelt det mest prestisjefylte stipendet fra EU, European Research Council (E...

Inviterer til seminar for å skape god overgang til yrkeslivet for nytilsatte lærere

Hver vår i snart tjue år har UiS invitert nytilsatte lærere, veiledere, ledere og skole-eiere til et felles seminar på S...

Meir leik i småskulen har gjeve gode resultat

Eit auka læringsutbytte og færre åtferdsutfordringar hjå elevane samt eit betre klassemiljø. Dette kan vere nokre av for...

Hvilken betydning kan barnehage, skole og SFO ha for sosial utjevning?

– Det har vært et spennende og lærerikt arbeid, sier professor Ingunn Størksen om å sitte i en regjeringsoppnevnt Eksper...

Skandinavisk barnehageforskning: Forskere fra Danmark, Sverige og Norge kommenterer årets rapport

Den nye NB-ECEC-rapporten omhandler barnehageforskning i Skandinavia publisert i 2021. Kartleggingen viser at antall pub...

Lærere og forskere hjelper nyutdannede lærere med overgangen til praksis

Overgangen fra student til lærer eller barnehagelærer kan være krevende. I nye TV-sendinger får studenter og nyutdannede...

– Dagens oppdragelse gjør barna mindre robuste

Det er én ting som fungerer for å gjøre barn mer robuste, sier forsker.

Idar Ree er ny kontorsjef ved KSU

Den nye kontorsjefen ved Kunnskapssenter for utdanning gler seg til å utforska det komplekse utdanningsfeltet endå meir.

Solveig Bergsliens pris for kritisk tenkning i skolen ‒ 2024

Påmeldingen har åpnet! Prisen har som formål å stimulere lærere og elever til å arbeide med kritisk tekning i undervisni...

Har utviklet praksissimulator for kommende barnehagelærere

Praksis er en avgjørende del av barnehagelærerutdanningen, men uforutsette hendelser, som en pandemi, kan resultere i at...

KSU-ansatt med i redaksjon til anerkjent tidsskrift

Melissa Bond, førsteamanuensis 2 ved Kunnskapssenter for utdanning, har blitt utnevnt som medlem av redaksjonen til tids...

Forskningsprosjekt skal undersøke hva som skaper godt samarbeid mellom barnehager og flerspråklige foreldre

Hvilke faktorer gjør at forholdet fungerer bra mellom barnehagen og flerspråklige foreldre? En kommende, systematisk kun...

Kjersti Velde Helgøy er ny førsteamanuensis ved KSU

Skal arbeide med NB-ECEC-prosjektet og se nærmere på behov for kunnskapsoversikter om høyere utdanning.

Skal integrere arbeid med grønn omstilling i utdanning og praksis

Målet med verkstedet er å hjelpe lærerutdanningenes studenter, forelesere, forskere og samarbeidspartnere fra praksisfel...

FILIORUM-forskere del av nytt nordisk forskningssamarbeid

FILIORUM blir en sentral partner i et nytt prosjekt som skal gi kunnskap om hvilke barnehagepraksiser som bidrar til høy...

Mobbing i barnehagen - kva veit me og kva kan me gjera?

Kva finst av kunnskap om mobbing i barnehagen og korleis blir fenomenet diskutert i den norske barnehagekonteksten? Fo...

Vellykket gjennomføring av jubileumsutgaven av Norsk barnehageforskningskonferanse

Nærmere 200 deltakere fra hele Skandinavia deltok på den årlige barnehageforskningskonferansen i Stavanger 24.-26. oktob...

Max Thijssen er ny førsteamanuensis ved KSU

Nederlenderen med doktorgrad i økonomi skal jobbe med kunnskapsoppsummeringer innen utdanningsvitenskap, med særlig vekt...

Aller første artikkel publisert på KSUs nye, digitale forskningsstidsskrift

Nordic Journal of Systematic Reviews in Education (NJSRE) har kommet med sin første publisering.