Nordisk og lesevitenskap - masterstudium
Dette er studieprogrambeskrivelsen for studieåret 2024-2025
Vekting (stp)
120
Studieprogramkode
M-LESEVIT
Studienivå
Mastergrad iht §3, 2 år
Fører til grad
Master i nordisk og lesevitenskap
Heltid/deltid
Heltid
Varighet
4 Semestre
Grunnstudium
Nei
Undervisningsspråk
Norsk
Masterprogrammet fører fram til graden master i nordisk og lesevitskap.
Programmet byggjer på bachelorgrad med spesialisering i nordisk språk og litteratur eller anna utdanning som gjev tilsvarande kvalifikasjonar.
Masterprogrammet i nordisk og lesevitskap skal gje kunnskapar på høgt nivå i utvalde vitskaplege disiplinar innanfor nordistikken, med perspektiv på og innføringar i skriftkunne (literacy/lesevitskap) som særskilt spesialisering. Nordistikken femner om litteratur og språk frå både eldre og yngre tid. Til fagområdet høyrer òg nordisk fagdidaktikk.
Læringsutbytte
Kunnskap
Etter fullført emne skal studenten
- kjenna til, kunna forklåra og bruka sentrale omgrep, metodar og teoriar frå nordisk og lesevitskap
- kunna vurdera bruken av vitskapleg teori, metode og argumentasjon i den vitskaplege litteraturen om språk og litteratur
- ha avansert innsikt i delar av fagområdet gjennom temastudium og gjennom skriving av masteroppgåve i samråd med og under rettleiing av faglærar
- kunna orientera seg i forskinga innanfor utvalde fagdisiplinar og bruka denne kunnskapen til å drøfta nye problemstillingar
Ferdigheiter
Etter fullført emne skal studenten
- kunna analysera og sikta kritisk ulike informasjonskjelder og bruka desse til å strukturera og formulera faglege resonnement
- kunna under rettleiing gjennomføra eit sjølvstendig, avgrensa forskingsprosjekt om eit sjølvvalt emne
- kunna presentera og drøfta vitskaplege spørsmål og resultat i omfattande skriftleg form, i samsvar med vitskaplege normer
- kunna utarbeida og framføra vitskaplege føredrag innanfor definerte tidsrammer
- meistra dei to norske målformene og kunna uttrykkja seg klårt i tale og skrift om faglege emne
Generell kompetanse
Etter fullført emne skal studenten
- ha gode språkferdigheiter og eit medvite, aktivt og kompetent forhold til språket som verktøy
- ha så god språkleg og tekstanalytisk kompetanse at ein kan rettleia og gje råd i ulike samanhengar på eiga hand
- ha eit kritisk tilhøve til ulike typar informasjonskjelder
- kunna bidra både munnleg og skriftleg i akademiske diskursar og kunna kommunisera og formidla faglege innsikter til ulike grupper i ulike samanhengar
- kunna ta kunnskapane og ferdigheitene sine i bruk på nye område og gjennomføra komplekse arbeidsoppgåver og prosjekt
- meistra ei vitskapleg framstillingsform og kunna leggja fram eit fagleg innhald klårt og presist på eit høgt nivå
- kunna bidra til nytenkjing og innovasjon
Fagplan
Studiet er delt i to: En første del med innføringer som grunnlag for breddekunnskaper og for å kunne gjøre valg om spesialisering i det videre studiet, til sammen fire emner, hvert på 15 studiepoeng, og en andre del som også utgjør 60 studiepoengpoeng i seg selv: Masteroppgave, se Studieplan og emner.
Dette er et fulltidsstudium over to år, men man kan søke instituttet om overgang til deltidsstudium over fire år. Fulltids- og deltidsstudenter har felles undervisning.
Målform
I løpet av studiet skal studentene ha gjennomført prøving i et av emnene på 15 studiepoeng på en annen målform enn de skriver masteroppgave i.
Hva kan du bli?
Med master i nordisk og lesevitskap kan du arbeide i skoleverket, i media, på bibliotek, kultursektoren, i forlag og innan offentleg administrasjon. Du kan jobbe med undervisning og tilretteleggjing, utvikle og skape innhold og tjenester, med rådgjevning i situasjonar kor forståing for tekst, språk og sjanger er viktig.
Med ein master i nordisk og lesevitskap vil du ha mange moglegheiter innanfor mange verksemder og kan til dømes jobbe som:
- kulturformidlar
- festivalprodusent og -sjef
- bokmeldar
- museumsdirektør
- bibliotekar
- forskar
- forlagsredaktør og -sjef
- journalist
Masterstudiet i nordisk og lesevitskap gjev, saman med praktisk-pedagogisk utdanning, lektorkompetanse.
Fullført studium kvalifiserer for å søke opptak til ph.d.-programmet i lesevitskap ved Universitetet i Stavanger.
Emneevaluering
Kvalitetssystemet på UiS omfatter studentevaluering av alle emnene.
Studieplan og emner
Oppstartssemester:
-
Obligatoriske emner
-
MLEMAS: Masteroppgave
Andre år, semester 3
-
-
Obligatoriske emner
-
MLEMAS: Masteroppgave
Andre år, semester 3
-
-
Velg 2 av 4 emner - semester 1
-
MLE305: Lesing: teori og metode
Første år, semester 1
-
MLE335: Literacy og læring i digitale omgivelser
Første år, semester 1
-
MLE355: Talespråk og skriftspråk: Tilstand og endring
Første år, semester 1
-
MLE365: Norsk som andrespråk
Første år, semester 1
-
-
Velg mellom utveksling eller emner ved UiS
-
Utveksling
-
Emner ved UiS
-
MLE325: Tekstens rolle i kulturen
Første år, semester 2
-
MGL4126: Saktekster (5.-10.)
Første år, semester 2
-
-