Et bredt og dyptgående kunnskapsgrunnlag om digitalisering i skolen.
Sluttrapporten fra GrunnDig-prosjektet ble publisert 14. desember 2022. Samarbeidsprosjektet mellom Kunnskapssenter for utdanning ( ), Universitetet i Oslo og Høgskulen i Volda, på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet, har pågått i ett år.
- Her kan du lese sluttrapporten fra GrunnDig-prosjektet
- Her kan du lese vedlegget til GrunnDigs sluttrapport
- Her kan du lese forskernes kommentarer til rapporten
- Her kan du lese mer om GrunnDig-prosjektet
Rapporten belyser digitalisering i norsk utdanningspolitikk, oppsummerer internasjonal forskning og gir et bilde av læreres opplevelse av digitalisering i grunnopplæring. Den sammenfatter ett års arbeid med forskning og undersøkelser om digitalisering i grunnopplæringen i Norge, kalt GrunnDig-prosjektet.
Forskerne i GrunnDig-prosjektet har gått gjennom 32 politiske norske dokumenter, 262 internasjonale vitenskapelige forskningsoversikter (dekker mer enn 8000 enkeltstudier) og gjennomført en spørreundersøkelse blant mer enn 2600 deltakere.